ژست‌‌های حرکتی، جایگزین کلیدهای ناوبری در پیکسل ۳ می‌شوند

گوگل قصد دارد در نسل بعدی گوشی‌های پیکسل، ژست‌های حرکتی را به تنها گزینه برای ناوبری سیستم‌عامل تبدیل کند.

موبنا – چندی پیش شایعاتی مبنی بر جایگزین شدن نوار ناوبری اندروید در پیکسل ۳ توسط ژست‌های حرکتی منتشر شد. اما با گذشت زمان و انتشار خبرهای بیشتر، این شایعه رنگ‌وبوی واقعیت به‌خود گرفت و هم‌اکنون می‌توانیم مطمئن باشیم که گوگل قصد دارد کلیدهای ناوبری متداول اندروید را با ژست‌های حرکتی تعویض نماید.
این تغییر موجب اعتراض بسیاری از کاربران شده است؛ زیرا ژست حرکتی به همان فضای استاندارد کلید‌های کنونی نیاز دارد و بدون داشتن مزیت خاصی، تنها موجب سردرگمی کاربران می‌شود. اما خبر بدتر این است که پیکسل ۳ و برادر بزرگترش بدون گزینه‌ای برای بازگشت به حالت ناوبری قدیمی عرضه خواهند شد و شاید برخی از کاربران به‌همین دلیل از خرید نمونه‌ی جدید امتناع کنند.
وب‌سایت Android Central در مصاحبه‌ای با اِک چانگ، مدیر تجربه‌ی کاربری اندروید و پیکسل، اطلاعاتی پیرامون وضعیت ناوبری نسل بعدی پیکسل‌ها استخراج کرده است. وی اشاره دارد که نسخه‌های کنونی پیکسل موجود در بازار که از اندروید اوریو آپدیت می‌شوند هم‌چنان کلید‌های ناوبری خود را حفظ خواهند کرد؛ اما گزینه‌ای نیز برای تغییر به حالت ژست‌های حرکتی به آن‌ها افزوده خواهد شد. اما مسئله برای نسل بعدی پیکسل‌ها کمی متفاوت است و ژست‌های حرکتی تنها گزینه‌ی ناوبری در سری جدید گوشی‌های گوگل خواهند بود. بدون شک این محصولات شامل خانواده‌ی Pixel 3 گوگل می‌شوند. چانگ ادعا دارد که دلیل این تصمیم گوگل، گیج‌کننده‌بودن سه کلید ناوبری متداول اندروید برای کاربرانی است که در گذشته تجربه‌ی استفاده از این سیستم‌عامل را نداشتند؛ در حالی که ژست‌های حرکتی، راه‌حلی جذاب‌تر و خلاقانه برای چنین کاربرانی محسوب می‌شود. طبق تحقیقات Google، افرادی که از ژست‌ها استفاده کردند معتقدند که بسیار کارآمد و سریع هستند و استفاده از آن‌ها آسان است.
با تمامی این توصیف‌ها، باز هم نمی‌توان دلیل وجود نداشتن گزینه‌ای برای تغییر به حالت قدیمی کلیدی را درک کرد. قابلیتی که از سال ۲۰۱۱ و هم‌زمان با عرضه‌ی گلکسی نکسوس همراه کاربران بوده و تا به امروز نیز به حیات خود ادامه داده است. به‌نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد با اجبار کاربران به استفاده از ویژگی جدیدش، زمینه برای استانداردسازی آن در سایر محصولات اندرویدی را فراهم کند. اما دنیای اندروید بسیار وسیع است و شرکت‌های بسیاری پیرامون آن فعالیت دارند. به‌همین دلیل بعید به‌نظر می‌رسد که این قابلیت در آینده‌ای نزدیک متداول شود و سایر سازنده‌ها راضی به پیروی از گوگل شوند یا در بدترین حالت باز هم گزینه‌ای برای بازگشت به رابط قدیمی در نظر خواهند گرفت. برخی شرکت‌ها مانند موتورولا و وان‌پلاس نیز ژست‌های حرکتی مخصوص به‌خود را توسعه دادند و احتمال کمی وجود دارد که بخواهند دنبال‌روی گوگل شوند.

 منبع: زومیت 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا