هواوی: تا سال ۲۰۱۹ برترین فروشنده گوشی در دنیا می شویم

در شرایطی که سامسونگ عنوان برترین تولیدکننده گوشی های هوشمند را در جهان در اختیار دارد، شرکت چینی هواوی می گوید تا سال ۲۰۱۹ این عنوان را از رقیب کره ای خود می گیرد.

موبنا – هواوی که به علت تولید گوشی های کم و بیش قدرتمند، اما ارزان قیمت تر از تولیدات رقبا شهرت دارد، چندی قبل توانست از رتبه سوم در جدول تولیدکنندگان برتر گوشی های هوشمند به رتبه دوم ارتقا یابد و اپل را که برای مدت های متمادی عنوان دومی را در اختیار داشت به عقب براند.
یافته های موسسه تحقیقاتی آی دی سی نشان می دهد این دستاورد مهم شرکت چینی حاصل افزایش اقبال به تولیدات هواوی در خارج از خاک امریکاست. مقامات و برخی شرکت های آمریکایی به بهانه نگرانی های امنیتی مانع از فعالیت تجاری آزادانه هواوی در ایالات متحده شده اند.
ریچارد یو مدیر واحدمصرف کنندگان هواوی در این مورد گفته است: تردیدی وجود نداشت که ما قرار است به دومین تولیدکننده برتر گوشی در جهان مبدل شویم. هواوی در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ میلادی به برترین واولین شرکت در این فهرست مبدل خواهد شد.
هواوی در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ با عرضه ۵۴.۲ میلیون واحد گوشی به بازار سهم ۱۵.۸ درصدی را در اختیار گرفت و به هشت سال حکومت اپل که گاهی رتبه اول فروش گوشی را در اختیار داشته، خاتمه داد. کارشناسان آی دی سی هم ضمن تایید برآوردهای هواوی گفته اند این شرکت با توجه به تنوع تولیداتش می تواند سامسونگ را هم پشت سر بگذارد.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا