PhotoScan؛ عکس‌های چاپ‌شده را به نسخه‌ دیجیتال تبدیل کنید

اگر همیشه به‌دنبال اپلیکیشنی بودید که نسخه‌ی دیجیتالی تصاویر چاپ‌شده‌تان را به شما تحویل دهد، ادامه‌ی این مطلب را از دست ندهید.

موبنا – در روزگار نه‌چندان دور، قبل از این‌که گوشی‌های هوشمند به زندگی‌هایمان وارد شوند، مردم از لحظات خاطره‌انگیز خود عکس می‌گرفتند و آن‌ها را به‌صورت فیزیکی روی کاغذ به چاپ می‌رساندند؛ عکس‌هایی از اعضای خانواده، جشن‌های تولد و لحظات به‌یادماندنیِ در کنارِ هم بودن! حال با گذشت سال‌ها، این قطعات شکننده‌ی کاغذی خاطرات شما را تشکیل می‌دهند و حفظ آن‌ها برای اکثر افراد از اهمیت بسیاری برخوردار است. متأسفانه به‌دلیل ماهیت فیزیکی این تصاویر، نمی‌توان در هر زمان و هر کجا، به آن‌ها دسترسی داشت.

حال اگر در گذشته قصد رهایی از تصاویر کاغذی و تبدیل آن‌ها به عکس‌های دیجیتال را داشتید، به‌ناچار باید به‌‌سراغ اسکنر‌های عظیم‌الجثه‌ می‌رفتید و با اتصال کابل‌ و دانلود درایورِ مخصوص، آن‌ها را در رایانه‌ی خود ذخیره می‌کردید؛ اما اگر تکنولوژی‌ خاصی وجود داشت که تمام عملیات فوق را به‌‌آسانی و در دسترس‌ترین شیوه‌ی ممکن برایمان فراهم می‌کرد، چه می‌شد؟

به اپلیکیشن PhotoScan by google photos سلام کنید؛ زیرا این اپلیکیشن دقیقاً جواب پرسش بالا است و تمام عملیات یادشده را تنها از طریق گوشی‌ هوشمندتان انجام می‌دهد. به‌لطف وجود این اپلیکیشن، تنها کاری که نیاز به انجام است، گرفتنِ دوربین گوشی روبه‌روی تصاویر چاپ‌شده است؛ به‌گونه‌ای که دایره‌های روی نمایشگر در محل مشخصِ خود قرار بگیرند.

با انجام این‌کار، شما به نسخه‌ی دیجیتال و باکیفیت عکس‌های قدیمی خود دسترسی خواهید داشت. نکته‌ی جالب درباره‌ی این اپ، استفاده از یادگیری ماشین برای حذف بازتابش نور روی عکس‌های براق است؛ در صورتی که به‌صورت عادی با دوربین گوشی خود اقدام به تصویر‌برداری از عکس‌های چاپ‌شده کنید، بازتابش نور بیش از هر چیزِ دیگری آزاردهنده جلوه می‌کند و از کیفیت تصاویر می‌کاهد.

گوگل اپلیکیشن PhotoScan را به‌گونه‌ای طراحی کرده است که تعامل مناسبی با گوگل فوتوز داشته باشد؛ بنابراین تمام عکس‌هایی که ذخیره می‌کنید، از حیث چهره و مکان دسته‌بندی می‌شوند.

PhotoScan؛ عکس‌های چاپ‌شده را به نسخه‌ دیجیتال تبدیل کنید
PhotoScan؛ عکس‌های چاپ‌شده را به نسخه‌ دیجیتال تبدیل کنید
PhotoScan؛ عکس‌های چاپ‌شده را به نسخه‌ دیجیتال تبدیل کنید

در صفحه‌ی گوگل‌پلی اپلیکیشن PhotoScan نوشته شده است:

PhotoScan اپلیکیشن اسکنری است که توسط تیم گوگل فوتوز توسعه داده شده و به شما اجازه می‌دهد از طریق دوربین موبایلتان، به اسکن و ذخیره‌ی تصاویر مورد علاقه‌ی چاپ‌شده‌تان بپردازید.

ویژگی‌های شاخص:

  • با دنبال‌کردنِ آموزشِ گام‌به‌گام هنگام اسکن، تصاویر را بدون انعکاس نور ثبت کنید
  • بریدنِ گوشه‌های تصویر به‌صورت خودکار به‌واسطه‌ی تکنولوژی تشخیص حاشیه
  • اسکن مستقیم و مستطیل شکل با اصلاح زاویه
  • چرخش خودکار تصویر و قرارگیری سوژه در جهت درست

تاکنون اپلیکیشن PhotoScan بیش‌ از ۱۰ میلیون بار از طریق فروشگاه گوگل‌پلی دانلود شده و از میان ۶۰۴۷۲ رأی‌دهنده، PhotoScan‌ موفق به کسب امتیاز ۴.۳ شده است.

PhotoScan؛ عکس‌های چاپ‌شده را به نسخه‌ دیجیتال تبدیل کنید PhotoScan؛ عکس‌های چاپ‌شده را به نسخه‌ دیجیتال تبدیل کنید

 منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا