رستورانهای برتر استانبول را بشناسید

برای اجتناب از گمراهی و سردرگمی در شهر بزرگ و پرترافیک استانبول، داشتن یک سری اطلاعات کلی در مورد مکان‌های مورد نیاز و به‌خصوص رستوران‌های شناخته‌شده، مفید و شاید هم ضروری به نظر می‌رسد.

در ادامه با معرفی معرفی رستورانهای‌ برتر  در استانبول با ما همراه باشید.

 

رستورانهای برتر استانبول

رستوران لاموئت (La Mouette)

رستوران لاموئت که در تراس هتل تام­تام سویتز (Tomtom Suites) واقع در خیابان بی اوغلو (Beyoğlu) قرار دارد، دارای چشم‌اندازی دل‌نشین به محلات قدیمی شهر استانبول است و مهم‌تر اینکه از خدمات دو سرآشپز جوان بااستعداد و نخبه که مهارت زیادی در انتخاب مواد اولیه محلی دارند، سود می‌برد. استفاده خلاقانه این دو نفر از مواد اولیه موجود در بازار محلی برای تهیه جگر آرناووت (Arnavut ciğeric) که طعم و رایحه آن خوراک جگر چرب فرانسوی را به خاطر می‌آورد، یکی از بهترین غذاها در تمام استانبول را به وجود آورده است. یکی از دسرهای رستوران که نوعی پاناکوتا ( panna cotta ) تهیه‌شده با ماست است، به لطف ترفندهای این سرآشپزهای مبتکر از نوع اصلی آن بسیار لذیذتر و پرطرفدارتر است.

 

رستوران Lokanta Maya

به نظر می رسد سرآشپز Didem Şenol می دانست دقیقا همان چیزی است که زمانی که استانبول در سال گذشته را از دست داده،

بود ،  با منوی مختصری از پخت و پز های معاصر ترکی و فوق العاده فصلی – او maya Lokanta را افتتاح کرد.

مایا از زمانی که باز شده است به خوبی سزاوار ستایش است،  غذاهای محلی و بین المللی، به سرعت مورد  علاقه مشتریان قرار گرفته به نحوی که است mucver ،یک نوع  کدو سرخ شده، آنقدر محبوب است که سر آشپزŞenol دستور غذا را در یک آینه در اتاق ناهار خوری نوشت تا مشتریان درخواست آن را متوقف کنند. باس دریایی caramelized همراه با پرتقال  نیز چنین است.

 

رستوران روملی‌حصار اسکله (Rumelihisari Iskele)

این رستوران  روی تنگه‌ی بسفر، در یک اسکله‌ی قدیمی متعلق به دوران امپراتوری عثمانی و در نزدیکی یک دژ قرون‌وسطایی ساخته شده است. رستوران اسکله محیطی الهام‌بخش و خیال‌انگیز دارد و غذاهای آن نیز به همان نسبت خوشمزه هستند. این رستوران مانند یک کلبه‌ی ماهیگیری برآمده از دل تاریخ به نظر می‌رسد و اهالی سنت­گرای استانبول علاقه‌ی زیادی به آن دارند چراکه می‌دانند رسم و رسوم آشپزی سنتی ترکیه در آن کاملا رعایت می‌شود. پیشخدمت‌ها بیشتر مشتری‌ها را به اسم می‌شناسند و به ذائقه آن‌ها آشنایی کامل دارند. غذای این رستوران در چندین مرحله سرو می‌شود که با پیش‌غذا یا مزه سرد آغاز شده و بعد با پیش‌غذای داغ و نهایتا غذای دریایی اصلی ادامه پیدا می‌کند. این رویه یکی از رسوم بسیار لذت‌بخش استانبول است.

 

رستوران RESTAURANT  X

استایل این رستوران از ۹۰ سال پیش شبیه به X Deniz Palas است.

این رستوران یک ساختمان بزرگ بود در سال ۲۰۰۹ پس از چند دهه غفلت بازسازی، ورستوران X نمونه کاملی از تجدید حیات استانبول و توانایی خود را به ترکیب های قدیمی با جدید، و شرق با غرب است. منوی مدیترانه ماهرانه ساخته شده را در ظروف که طیف سنتی آناتولی که شامل “سوپ عروسی” تا پیتزا پخته شده در کوره های آجراست.بیشتر بخوانید: بررسی و خرید آفرهای تورهای ارزان و لحظه اخری استانبول

 

 

Aheste Restaurant Galata

 

این رستوران دارای رتبه ۱ از ۱۰.۴۱۹ رستوران ثبت شده استانبول را دارا می باشد پس با خیالی آسوده و راحت می توانید قدم در این رستوران گذاشته و غذائی مطمئن و خوب را میل کنید.

 

شما در این رستوران می توانید انواع غذاهای ترک – رژیمی – ایرانی و بین المللی را با قیمتی در حدود ۲۱ الی ۶۲ دلار میل کنید.شاید کمی گران باشد  اما در عوض بهترین رستوران استانبول را تجربه کرده اید.بیشتر ببینید: تور وان لحظه آخری

 

 

رستوران  Giritli

 

این رستوران ظریف در عین حال راحت در گوشه ای آرام در منطقه Sultanahmet قرار دارد. اما مواد غذایی که در اینجااستفاده می شود بسیار درجه یک است. غذاهای همچون اختاپوس، اختاپوس کبابی در روغن زیتون است، و دیگر از غذاهای ممتاز عبارتند از غذاهای دریایی و سالاد orzo و زیتون پر شده با گردو و پنیر فتااست. در ماه های گرم، در تراس و پشت بام باغ Giritli مکانی بسار دلپذیر در شهر استانبول است.

از میان مطالب پیشین سایت: دانستنی های سفر به اتریش

 

 

Hafiz Mustafa 1864

 

این رستوران دارای رتبه ۳ از ۱۰.۴۱۹ رستوران ثبت شده استانبول را دارا می باشد و در این رستوران علاوه بر غذا می توانید از انواع نوشیدنیها بخصوص قهوه درجه ۱ ترک استفاده کنید.

 

در این کافه شما می توانید در کنار نوشیدنیها و قهوه ترک انواع دسرها ماند باقلوای ترک – انواع دسر و کرم کارامل – حلوا – ژله بستنی و سایر دسرها را در یک محیط زیبا و به یاد ماندنی میل کنید.

 

 

 

 

رستوران روگا

 

در این رستوران طعم های منحصربفردی ارائه می شود که در هیچ کجای استانبول نمی توان یافت. سرآشپزان مشهور دنیا غذاهای مفصل الاکارته (با منوی انتخابی) شامل غذاهای مدیترانه ای، غذاهای سنتی ترکی و غذاهای عثمانی را که با تکنیک های آشپزی مدرن به روز شده اند تهیه و سرو می کنند. انواع نوشیدنی های داخلی و خارجی نیز موجود می باشد. گنجایش این رستوران ۵۶ نفر در داخل و ۱۰۰ نفر در بیرون (باغ زمستانی) بوده و ساعات کار آن از ساعت ۷:۰۰ الی ۲۳:۰۰ می باشد که رزرو قبلی توصیه می شود.در سایت سفر باتو در مورد تور لحظه آخری بخوانید.

 

رستوران پیولا

این رستوران ایتالیایی که در طبقه لابی هتل قرار گرفته دارای انواع پاستا و پیتزا های تازه بوده و دارای گنجایش ۱۰۰ نفر در داخل رستوران و ۴۰ نفر هم در بیرون رستوران می باشد. این رستوران از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۲۳:۳۰ به میهمانان خدمات ارائه می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا