بررسی بازی Hungry Shark World

بازی Hungry Shark World به عنوان یک وقت کش، در به انجام رساندن هدف خود موفق است و حتی گاهی اوقات پا را از آن هم فراتر می‌گذارد. با بررسی این بازی با ما همراه باشید.

موبنا – تا به حال شده پیش خود به این مسئله فکر کرده باشید که چه می‌شد اگر به جای انسان، یک کوسه بودید و در دریاهای بی‌کران آزادانه شنا می‌کردید، به شکار ماهی‌های کوچک و بزرگ و گاها غواصان یا شناگران بخت برگشته‌ای که بر سر راهتان سبز می‌شوند می‌پرداختید یا با سایر کوسه‌ها و موجودات قوی و عظیم الجثه‌ی دریایی به زور آزمایی می‌پرداختید؟ خب، احتمالا پیش نیامده ولی باز هم چیزی از ارزش‌های این تجربه‌ی جذاب و عجیب کم نمی‌کند؛ تجربه‌ای که امکان دست یابی به آن به لطف استودیوی کوچک و نوپا اما موفق Future Games of London از طریق سری بازی‌های Hungry Shark محقق شده است. سری Hungry Shark توسط چهارمین حلقه از این زنجیر، یعنی بازی Hungry Shark Evolution که در انحصار گوشی‌های هوشمند است به شهرت رسید و این موفقیت باعث شد که نسخه‌ی بعدی این بازی با فاصله‌ی زمانی کمی از انتشار Evolution یعنی تنها بعد از دو سال، با عنوان Hungry Shark World ابتدا برای گوشی‌های هوشمند و نهایتا چندی پیش برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و پی‌سی منتشر شود. در نگاه اول Hungry Shark World شباهت‌های زیادی به Hungry Shark Evolution دارد و گیم پلی و مکانیک‌های آن برای طرفداران قدیمی سری آشنا هستند، اما حقیقت آن است که این بازی با پایبند ماندن به نکات خوب و کلیدی بازی قبلی سری، شاخ و برگ‌های کوچک و بزرگ زیادی به آن اضافه و در خیلی از جهات بهتر عمل کرده است و همین مسئله باعث می‌شود که بتوانیم با قاطعیت بگوییم که Hungry Shark World بهترین بازی این سری است.

بررسی بازی Hungry Shark World

برای انجام دادن خیلی از چالش‌های بازی یا باید دست به دامن خرید‌های درون برنامه‌ای شوید یا زمان بسیار زیادی را صرف جمع آوری امتیاز کنید

در صورتی که با سری Hungry Shark آشنایی قبلی نداشته باشید، حتما این سوال برایتان پیش می‌آید که اصلا با چطور بازی طرف هستیم؟ معادله در Hungry Shark World بسیار ساده است؛ خط سلامت شما به عنوان یک کوسه به میزان غذایی که می‌خورید وابسته است. پس به عبارتی ساده‌تر شما شنا می‌کنید تا بخورید و می‌خورید تا بتوانید شنا کنید. کلیت کنترلی که در Hungry Shark World در  دست دارید بدین شرح است؛ قابلیت جهت دهی، یک دکمه برای شنای سریعتر در مدت زمان محدود و یک دکمه برای حمله. درست مثل زندگی یک کوسه‌ی واقعی، تنها هدف شما گشت و گذار در آب و شکار کردن موجودات ریز و درشت دریایی، گاها پرندگان و انسان‌ها و گلاویز شدن با رقبای هم قد و قواره‌ی خود است. اما فکر نکنید که همه چیز به این سادگی است؛ در این میان موجوداتی هستند که تنها با کوسه‌های بزرگ می‌توان شکارشان کرد، مسیرتان از بشکه‌های حاوی مواد سمی و مین‌های دریایی پر است، بعضی غواصان به قصد شکار شما در مکان‌های مختلف به کمین نشسته‌اند و بعضی موانع سد راهتان را تنها با کوسه‌های خاص می‌توان از بین برد. برای به‌دست آوردن این کوسه‌های بزرگ همه فن حریف، باید به طور متداوم به بازی کردن بپردازید، چالش‌های متفاوت بازی را انجام دهید و درست مثل یک بازی نقش آفرینی به جمع آوری امتیاز و بالا بردن سطح کوسه‌های خود بپردازید. البته راه ساده‌تری برای آزاد کردن این کوسه‌ها نیز وجود دارد؛ دست کردن در جیب مبارک و خرید ‌آن‌ها از سیستم خرید درون برنامه‌ای بازی!

بررسی بازی Hungry Shark World

تنوع و خلاقیت زیادی در طراحی محیط‌ها، کوسه‌ها، سایر موجودات زنده و دشمنان به خرج داده شده است

در کنار هدف اصلی بازی که همان زنده ماندن است، دو دسته ماموریت برای کشاندن بازیکنان به بازی و حفظ جذابیت آن نیز وجود دارد؛ ماموریت‌های داستانی و ماموریت‌های مخصوص هر کوسه. ماموریت‌های داستانی گاها در یکی از چهار منطقه‌ی موجود در بازی ظاهر می‌شوند که انجام دادن‌شان پاداش‌هایی از جمله آزاد شدن کوسه‌های جدید در قسمت انتخاب شخصیت را به همراه دارد. بدی ماموریت‌های داستانی Hungry Shark World این است که اغلب شباهت‌های بسیار زیادی با هم دارند و کمتر تفاوت قابل توجهی جز نوع دشمنانی که هر بار برای به انجام رساندن ماموریت باید از سر راهتان بردارید در آن‌ها دیده می‌شود.

بررسی بازی Hungry Shark World

در دست دیگر، ماموریت‌های مخصوص شخصیت‌های قابل بازی وجود دارد که با آزاد سازی هر کدام از کوسه‌ها برای انجام در دسترس بازیکن قرار می‌گیرند و هر کدام از آن‌ها از لوازم زینتی گرفته تا سکه یا درجه Exp اضافه، پاداشی مخصوص دارند. این چالش‌های منحصر به فرد از تنوع بالایی برخوردارند و از تکراری شدن روند بازی جلوگیری می‌کنند، اما باید در نظر داشت که برای انجام برخی از این چالش‌ها، به لوازم زینتی یا آیتم‌های خاصی نیاز است که بازیکن یا مجبور است به وسیله‌ی خرید درون برنامه‌ای آن‌ها را تهیه کند یا آنقدر بازی کند تا آیتم مورد نظر را به‌دست بیاورد. با این حال تمامی این تلاش‌ها برای نجات Hungry Shark World از یکنواخت شدن در نهایت بعد از مدتی شکست می‌خورد؛ این بازی نمی‌تواند برای مدت زمان زیادی شما را میخکوب خود کند و پس از مدتی تنها هدف‌تان از تجربه بازی، شکستن رکورد قبلی خودتان خواهد بود. در سوی دیگر باز کردن آیتم‌ها و کاراکترهای جدید در بازی نیاز به کسب امتیاز زیاد و جان کندن بازیکن دارد که این دو مسئله کم و بیش باعث می‌شوند بعد از مدتی بازی کردن ترجیح دهید که سراغ بازی دیگری بروید،‌ اما با این وجود Hungry Shark World به عنوان یک بازی کوچک و جمع و جور، یک وقت کش بسیار خوب است و کار خود را به خوبی انجام می‌دهد.

بررسی بازی Hungry Shark World

بازی از باگ‌های گرافیکی خالی نیست، اما این باگ‌ها تاثیر قابل توجهی در گیم پلی نمی‌گذارند

Hungry Shark World از نظر بصری زیبا است و به عنوان یک بازی که از نسخه‌ی موبایل پا به کنسول‌های نسل هشت گذاشته، کم و بیش عملکرد رضایت بخشی دارد. مکان‌های مختلف بازی، چه محیط‌های زیر دریا و چه ساحلی، بسیار چشم نواز و پر جزئیات طراحی شده‌اند و ماهی‌ها و جانوران دریایی مختلف، رنگ و لعابی تازه به بازی می‌دهند. فضای در دسترس هر مرحله به اندازه‌ی راضی کننده‌ای بزرگ است و شما با کنکاش در مناطق مختلف، می‌توانید محیط‌هایی با شرایط متفاوت یا مکان‌هایی مخفی از جمله مقبره‌های مدفون شده‌ی دریا نوردان و لاشه‌ی کشتی‌های غرق شده را پیدا کنید اما به خاطر داشته باشید که رفتن به محیط‌های جدید به معنای رویارویی با دشمنان قوی‌تر و بیشتر است و گاهی از اوقات نمی‌شود آن‌ها را با کوسه‌های کوچک‌تر شکست داد. پس سعی کنید هوشیارانه به گشت و گذار در محیط زیبا و گسترده‌ی این بازی بپردازید. با وجود اینکه کلیت فضای بازی، فضایی تقریبا کمیک است اما از وجود خشونت و خون در آن نمی‌توان چشم پوشی کرد که به لطف قابلیت پنهان کردن خون در این بازی، می‌توان آن را کمی تا قسمتی برای محیط‌های خانوادگی و کودکان مناسب‌تر کرد. در کنار همه‌ی این خوبی‌ها اما گرافیک Hungry Shark World بی ایراد هم نیست؛ باگ‌هایی گرافیکی در صحنه‌های حمله کردن شما به دیگران و بالعکس یا مبارزات و درگیری‌های پیش آمده دیده می‌شوند که البته در تجربه‌ی بازی تاثیر خاصی نمی‌گذارند. همچنین در بعضی صحنه‌های خاص که دوربین روی شخصیت شما زوم می‌کند، وضوح تصویر بسیار پایین می‌آید و تو ذوق بازیکن می‌زند.

در مجموع Hungry Shark World نه یک بازی بزرگ است و نه حتی تلاشی برای رسیدن به این جایگاه می‌کند. این اثر بیش‌تر برای این منظور ساخته شده که بازیکنان به عنوان یک اثر مفرح چند ساعته به سراغ آن بروند و خب در این راه هم موفق ظاهر می‌شود.

 منبع: زومجی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا