مک‌لارن و سریع‌ترین خودروی جهان! (+عکس و فیلم)

این خودروی منحصر به فرد «اسپیدتِیل» نام دارد که می‌تواند حداکثر سرعت خود را به ۳۹۱ کیلومتر بر ساعت برساند و بر این اساس سرعت آن ۴.۸ کیلومتر بیشتر از F1 است.

موبنا – «مک‌لارِن» از مشهورترین تولیدکنندگان خودروهای دست‌ساز و پرسرعت محصول جدید فوق پرسرعتی را آماده کرده است که تا امروز با کد BP23 شناخته می‌شود.

این محصول یک خودروی متفاوت و منحصر به‌فرد برای این برند محسوب می‌شود و در حالی وارد خیابان‌ها خواهد شد که مک‌لارن پیش از آن P1 و Senna را در «سری آلتیمِیت» خود وارد بازار کرده بود. این شرکت خودروساز توضیح داد با این اتومبیل جدید بالاترین سرعت در تمام خودروهای مک‌لارن را ارایه می‌کند و حتی قرار است رکورد سرعت F1 به عنوان سریع‌ترین خودروی جهان در ۲۰ سال گذشته هم شکسته شود.

مک‌لارن و سریع‌ترین خودروی جهان! (+عکس و فیلم)

این خودروی منحصر به فرد «اسپیدتِیل» نام دارد که می‌تواند حداکثر سرعت خود را به ۳۹۱ کیلومتر بر ساعت برساند و بر این اساس سرعت آن ۴.۸ کیلومتر بیشتر از F1 است. در مقابل گفته می‌شود که این محصول نسبت به خودروی P1 مک‌لارن ۴۱ کیلومتر و نسبت به Senna نیز ۵۲ کیلومتر سریع‌تر حرکت می‌کند.

مک‌لارن و سریع‌ترین خودروی جهان! (+عکس و فیلم)

قرار است تنها ۱۰۶ دستگاه «اسپیدتِیل» در بازار فروخته شود و تاکنون همه آنها پیش‌خرید شده‌اند. هر یک از مشتریان خوش‌شانس این محصول جدید مک‌لارِن تاکنون اطلاعت جامعی دریافت کرده‌اند تا بدانند خرید بزرگ آنها چه امکانات و قابلیت‌هایی را شامل می‌شود. تمامی این خودروها از حدود یک سال قبل فروخته شده‌اند و شرکت مک‌لارن پیش‌بینی می‌کند اواخر سال جاری میلادی به صورت رسمی «اسپیدتِیل» را معرفی کند. لازم به ذکر است پیش از تمامی خبرنگارها و کارشناسان، ۱۰۶ خریدار این خودروها اجازه دارند برای نخستین بار «اسپدتیل» را مشاهده کنند.

مک‌لارن و سریع‌ترین خودروی جهان! (+عکس و فیلم)

طراحی شکل ظاهری این خودرو تاکنون در قالب چند طرح اولیه به نمایش دآمده است که نشان می‌دهد مک‌لارن در آن از خطوط زاویه‌دار استفاده کرده است. این شرکت همچنین سعی کرده است بدنه خودرو را از فلزات جدید بسازد و امکان سفارشی‌سازی و تزیین فضای داخل کابین بدون هرگونه محدودیت فراهم شده است. این قابلیت‌ها در «مرکز عملیات ویژه مک‌لارن» به عنوان یک شرکت وابسته انجام می‌شود.

مک‌لارن و سریع‌ترین خودروی جهان! (+عکس و فیلم)

«اسپیدتِیل» علاوه بر آنکه سریع‌ترین خودروی جهان محسوب می‌شود، نکات مهم دیگری را هم در خود جا داده است. شرکت مک‌لارن توضیح داد که اسپیدتِیل لوکس‌ترین خودرویی محسوب می‌شود که تاکنون در جهان ساخته شده است و بنابراین می‌توان آن را نخستین رقیب اصلی «بوگاتی شِیرون» دانست. این محصول مانند خودروی F1 الگوی ویژه با سه صندلی را شامل می‌شود و موتور دوگانه سوز آن با بنزین و الکتریسیته کار می‌کند که از این نظر شبیه به مدل P1 است.

دکمه بازگشت به بالا