معرفی سامانه فروش بلیت الکترونیکی موزه‌ها در الکامپ

معاون فناوری اطلاعات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از یکپارچه شدن سامانه فروش اینترنتی بلیت موزه‌های کشور خبر داد و گفت: این سامانه پس از اجرای موفق در ۴ موزه بزرگ کشور از این هفته برای موزه های استان تهران اجرایی می‌شود.

موبنا – محمود حق وردی معاون فناوری اطلاعات سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در نمایشگاه الکامپ از یکپارچه شدن سامانه فروش اینترنتی بلیت موزه‌ها به عنوان یکی از خدمات دولت الکرونیک این سازمان خبر داد و گفت: تاکنون بلیت موزه‌ها به صورت اینترنتی فروخته می شد اما با راه اندازی سامانه یکپارچه این فرآیند متمرکز شده است.
وی تصریح کرد: این یکپارچگی، اطلاعات به روزی از وضعیت موزه‌ها و بازدیدکنندگان موزه ها در کشور بدست مسیولان می‌دهد، علاوه بر اینکه، درآمد فروش بلیت‌ها به صورت مستقیم و بدون معطلی به حساب خزانه واریز می شود.
به گفته حق وردی، فعالیت این سامانه از ۴ موزه بزرگ کشور شامل موزه سعدآباد، موزه نیاوران، موزه گلستان و موزه ملی ایران که زیر نظر مستقیم سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فعالیت می کنند آغاز شده و از این هفته برای برای موزه های استان تهران از جمله موزه رضا عباسی، فرش و نقاشی پشت شیشه عملیاتی می شود.
معاون فناوری اطلاعات سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: اجرای این سامانه در سراسر کشور در دستور کار قرار دارد و پس از استان تهران در فاز بعدی استان‌های اصفهان، شیراز و همدان همزمان به سامانه متصل خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی سامانه یکپارچه فروش بلیت الکترونیکی موزه‌های کشور، برنامه حذف متصدی فیزیکی فروش بلیت در دستور کار قرار دارد اما این امر منوط به اتخاذ تصمیم لازم درباره نحوه تهیه بلیت توسط گردشگران خارجی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا