شغل تابستانی جدید: شمارش تعداد پروانه‌های بریتانیا

سال گذشته که طرح «حفاظت پروانه‌ها» در بریتانیا اجرا شد بیش از ۶۰ هزار نفر به صورت داوطلبانه در آن حضور داشتند و برای کمک به محققان و کارشناسان پروانه شمردند.

موبنا – اگر برای تعطیلات تابستان به دنبال شغل متفاوت می‌گردید تا علاوه بر لذت بردن از فضای کاری خود درآمد مناسب هم کسب کنید، بهتر است به بریتانیا بروید. در این کشور فرصت شغلی ویژه‌ای ارایه شده است تا با شمردن تعداد پروانه‌ها پول بگیرید.

بریتانیا طرح جامع «شمارش بزرگ پروانه» را پیش می‌برد تا از این طریق به کارشناسان کمک کند اطلاعات دقیق‌تر و جامع‌تری در مورد دنیای حیات وحش در اختیار داشته باشند. طرح شمارش پروانه‌ها در بریتانیا توسط افراد مشهوری از جمله «دیوید اَتنبروگ» و دیگر طبیعتگریان بزرگ پشتیبانی می‌شود و هر شخص در این طرح می‌تواند به مدت ۱۵ دقیقه پروانه‌ها را بشمارد.

سال گذشته که طرح «حفاظت پروانه‌ها» در بریتانیا اجرا شد بیش از ۶۰ هزار نفر به صورت داوطلبانه در آن حضور داشتند و برای کمک به محققان و کارشناسان پروانه شمردند. این بررسی سالانه از سال ۲۰۱۰ میلادی آغاز شد و گروه مدیریتی آن اعلام کردند که طی آن بزرگترین پروژه مانیتور کردن پروانه‌ها در سراسر جهان را پیش می‌برند.

شغل تابستانی جدید: شمارش تعداد پروانه‌های بریتانیا

نوشته های مشابه

این گروه در بیانیه خود توضیح داد که پروانه‌ها از جمله موجوداتی محسوب می‌شوند که نسبت به کوچک‌ترین تغییرات در محیط پیرامون خود سریع‌ترین عکس‌العمل را نشان می‌دهند و به همین خاطر پروانه‌ها را می‌توان یک شاخص بسیار عالی برای شناخت تنوع زیستی دانست. کارشناسان می‌گویند کاهش تعداد پروانه‌ها یکی از مهم‌ترین هشدارهایی است که در جریان شمارش این حشره اعلام کرده‌اند و تخریب محیط زیست عامل اصلی این اتفاق بوده است.

طرح جامع شمارش پروانه‌ها در بریتانیا تا اواسط آگوست ۲۰۱۸ ادامه دارد و گروه پشتیبان این طرح تصمیم گرفته است برای حفظ محیط زیست و ادامه حیات این حشره زیبا، طرح خود را در دیگر نقاط جهان هم دنبال کند و این امکان را فراهم آورد تا تنوع زیستی و تغییرات محیط زیست به واسطه عکس العمل پروانه‌ها در فضای پیرامون به شکل جامع‌تر بررسی شود.

لازم به ذکر است فسیل‌های به دست آمده حضور پروانه‌ها از ۵۶ میلیون سال قبل روی کره زمین را تایید می‌کند و دانشمندان این حشره را در ۷ خانواده مختلف طبقه‌بندی می‌کنند تا امکان تشیخص و شناسایی آنها آسان‌تر شود. این حشره که در راسته پولک‌بالان قرار می‌گیرد، الگوهای گوناگون رنگارنگ روی بال‌های خود را شامل می‌شود و تماشای آن در بسیاری از کشورهای جهان یک تفریح است. پروانه‌ها به طور معمول چهار مرحله را در حیات خود تجربه می‌کنند که مرحله اول مربوط به تخم است پروانه بالغ در آن تخم‌گذاری می‌کند. در مرحله دوم تخم‌ها تبدیل به لارو یا کرم می‌شوند و سپس موجود شکل گرفته با مصرف مقدار زیاد برگ خود را برای مرحله سوم آماده می‌کند. در مرحله سوم شفیره شکل می‌گیرد تا کرم تاری به نام پیله را به دور خود بپیچد و مدتی بدون حرکت در آن باقی بماند تادر مرحله چهارم پروانه بالغ شکل بگیرد و با شکافتن پیله از آن بیرون آید.

دکمه بازگشت به بالا