نظرسنجی جالب از آمریکایی‌ها درباره خودروی چینی!

در پایان این نظرسنجی ۳۵ درصد افراد اعلام کردند هرگز سراغ اتومبیل‌های چینی نمی‌روند و در این زمینه توجهی به قیمت ماشین‌های چینی ندارند تا اگر به عنوان مثال یک خودرو چینی مشابه با قیمت ارزان‌تر عرضه شد، چنینی تصمیمی را بگیرند.

موبنا – خودروسازان چینی برای ورود به بازار آمریکا مشکلات فراوانی را پیش روی خود می‌بینند. آنها باید اتومبیل‌هایی را مطابق استانداردهای آمریکایی تولید کنند و بتوانند از نظر کیفیت، قابلیت اطمینان و امنیت انتظارات مشتریان را برآورده کنند. چینی‌ها همچنین می‌بایست تصور مردم نسبت به عبارت «ساخت چین» را هم تغییر دهند و ثابت کنند همه کالاهای چینی بی‌کیفیت نیست تا این برچسب روی محصول نتیجه فعالیت آنها را از بین نبرد. نتایج حاصل از یک نظرسنجی اخیر نشان می‌دهد خودروسازان چینی برای رسیدن به این هدف مسیر بسیار طولانی را پیش روی خود می‌بینند.

مرکز «اوتولیست» در تازه‌ترین اقدام خود نظرسنجی جامعی را روی ۱۵۶۵ آمریکایی صاحب اتومبیل انجام داد تا دیدگاه آنها در مورد اتومبیل‌های چینی و ورود این محصولات به خیابان‌های آمریکا را بررسی کند. در پایان این نظرسنجی ۳۵ درصد افراد اعلام کردند هرگز سراغ اتومبیل‌های چینی نمی‌روند و در این زمینه توجهی به قیمت ماشین‌های چینی ندارند تا اگر به عنوان مثال یک خودرو چینی مشابه با قیمت ارزان‌تر عرضه شد، چنینی تصمیمی را بگیرند. علاوه بر این ۳۸ درصد آمریکایی‌ها توضیح دادند در این زمینه اطمینان کافی ندارند و ۲۷ درصد هم گفتند تحت شرایط خاص حاضر به خرید یک اتومبیل چینی می‌شوند.

این بررسی نشان داد ۳۴ درصد آمریکایی‌هایی که هم اکنون یک دستگاه اتومبیل ژاپنی یا کره‌ای سوار می‌شوند، نظر بازتری برای خرید یک اتومبیل چینی دارند. در این زمینه چندان دور از ذهن به نظر نمی‌رسید که ۴۲ درصد افرادی که یک دستگاه اتومبیل آمریکایی در اختیار داشتند به طور کامل مخالف خرید خودروی چینی بودند. همچنین ۳۷ درصد کسانی که خودروهای اروپایی را سوار می‌شدند با خرید چنین محصولاتی مخالفت کردند.

این مطالعه نشان داد خریداران خودرو همچنان به امنیت و قابلیت اعتماد به عنوان دو مقوله مهم فکر می‌کنند. حدود ۲۳ درصد افرادی که در این بررسی حضور داشتند و با خرید خودروی چینی مخالفت کرده بودند، قابلیت اطمینان به خودرو را مهم‌ترین مسئله‌ای دانستند و گفتند این نکته را در محصولات چینی نمی‌بینند. همچنین ۲۱ درصد آنها در مورد امنیت خودروها نگران بودند و ۱۵ درصد هم نبود شبکه دقیق برای ارسال کالا و خدمات مرتبط با خودروهای چینی را مشکل دانستند.

نظرسنجی جالب از آمریکایی‌ها درباره خودروی چینی!

از بین افرادی که در این بررسی حضور داشتند ۴۰ درصد به مرکز «اوتولیست» توضیح دادند که اگر قیمت یک دستگاه اتومبیل چینی مناسب باشد ممکن است آن را خریداری کنند و به عبارت ساده‌تر آنها گفتند در صورتی حاضر به خرید یک دستگاه خودروی چینی هستند که با امکانات و کیفیت مشابه، ارزان‌تر از خودروهای ژاپنی، آمریکایی یا آلمانی فروخته شوند. در این میان ۷۷ درصد آمریکایی‌ها اعلام کردند تاکنون نام هیچ یک از خودروسازان بزرگ چینی از جمله GAC، Geely، BYD، Chery و SAIC را نشنیده‌اند. این مسئله نشان می‌دهد که اگر یک آمریکایی در خیابان‌های این کشور اتومبیل چینی ببیند، نمی‌تواند آن را تشخیص دهد و برندهای چینی برای آنها شناخته شده نیستند.

البته باید توجه داشت در حال حاضر تعداد انگشت‌شماری از اتومبیل‌های چینی در کشور آمریکا به فروش می رسند. به عنوان مثال شرکت خودروسازی آمریکایی Buick خودروهای Envision خود را در چین تولید می‌کند و آن را به آمریکایی‌ها می‌فروشد، شرکت خودروسازی کادیلاک اتومبیل‌های هیبریدی CT6 را در منطقه صنعتی شانگهای تولید می‌کند و شرکت خودروسازی ولوو نیز اتومبیل S90 را پس از تولید در چین، در آمریکا به فروش می‌رساند. در این میان اتومبیل XC60 ولوو که در چین تولید می‌شود هم در کشور آمریکا فروخته می‌شد و پس از تغییر تعرفه واردات خودرو به ایالات متحده، ولوو سوئدی از عرضه این محصول در بازار آمریکا خودداری کرد.

البته باید توجه داشته باشید که این لیست در سال‌های پیش‌رو باز هم افزایش میابد. دو شرکت ولوو و BMW به تازگی اعلام کردند که در نظر دارند طی یک دهه آتی فرآیند تولید خودروهای الکتریکی خود را به چین منتقل کنند. در این میان اتومبیل «۲۰۱۹ فوکوس اکتیو فورد» که در کشور چین تولید می‌شود، از سال آینده وارد خیابان‌های آمریکا خواهد شد. شرکت Polestar نیز در نظر دارد تا پایان دهه حاضر خط تولید اتومبیل‌های خود را در منطقه صنعتی شانگهای راه‌اندازی کند و در این زمینه با شرکت چینی GAC همکاری کند. این برند معمولا توجه ویژه به نمایشگاه اتومبیل «دِترویت» دارد و به زودی در آن حضور میابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا