مسافرت زمینی‌ها به فضا آسان می‌شود!

نخستین اعضای فضانوردان «برنامه خدمه تجاری» در این تاریخ معرفی شود. به گفته «مگان پاورز» دبیر نشریه ناسا این مشارکت عمومی- خصوصی در ارسال فضانوردان به ایستگاه بین‌المللی فضایی اولین اقدام در این زمینه محسوب می شود.

موبنا – سازمان فضایی ناسا در نظر دارد سوم آگوست یعنی کمتر از دو هفته دیگر اسامی نخستین خدمه فضانورد تجاری را اعلام کند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است نخستین اعضای فضانوردان «برنامه خدمه تجاری» در این تاریخ معرفی شود. به گفته «مگان پاورز» دبیر نشریه ناسا این مشارکت عمومی- خصوصی در ارسال فضانوردان به ایستگاه بین‌المللی فضایی اولین اقدام در این زمینه محسوب می شود.

مسافرت زمینی‌ها به فضا آسان می‌شود!

هم اکنون دو شرکت بوئینگ و اسپیس‌ایکس در حال ساخت کپسول‌های فضایی «دراگون» و «استارلاینر CST-100» هستند که انتظار می‌رود اولین سفر آنها در سال ۲۰۲۰ انجام شود. با توجه به اینکه ماموریت شاتل فضایی در سال ۲۰۱۱ به اتمام رسید، آمریکا  هم اکنون تنها چند جایگاه محدود در موشک‌های سایوز روسیه برای فرستادن فضانوردان به ایستگاه بین‌المللی فضایی در اختیار دارد. با این توضیحات می‌توان به این نتیجه رسید که اولین سفر فضایی شهروندان ٱمریکایی از خاک ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ انجام خواهد شد. بعد از لغو برنامه شاتل فضایی ناسا، تاکنون هیچ موشک آمریکایی برای فرستادن فضانوردان به ایستگاه بین‌المللی فضایی در دسترس نبوده است.

مسافرت زمینی‌ها به فضا آسان می‌شود!

کمبود احتمالی سوپاپ‌های  فضایی

«شورای ملی فضایی امریکا» در زمینه بازبینی مقررات، بهبود و پیشرفت صنعت فضایی هم اکنون پیشنهاداتی را به آژانس‌های فضایی ارایه کرده است. این شورا همچنین سه دستورالعمل رئیس جمهور آمریکا در خصوص بازگشت به کره ماه، تسهیل مقررات و ردگیری اشیا معلق در مدار زمین را نیز منتشر کرده است. کنگره آمریکا موازین و مقررات ویژه خود را در اختیا ردارد و با این وجود، هم اکنون در تلاش است با برخی پیشگامان حوزه صنعت که نگران محدود بودن چشم‌انداز دولت در یک سری موارد از جمله در حوزه ارتباطات ماهواره‌ای و حامل‌های پرتابی هستند رایزنی کند.

مسافرت زمینی‌ها به فضا آسان می‌شود!

برگزیده یک برنامه رادیویی

به گفته «بری ماتوموری» مدیرعامل شرکت ارتباطات ماهواره‌ای بریجست، تغییر سیاست‌های دولت آمریکا در جهت آزادسازی فرکانس‌های رادیویی برای رونق دادن به بازار ارتباطات ماهواره‌ای کافی نیست. او بر این باور است دستورالعمل‌های ارایه شده از سوی ترامپ می‌بایست انواع پیشرفته‌تر ارتباطات ماهواره‌ای از قبیل شبکه ارتباطات لیزری را نیز تحت پوشش قرار دهد که این فناوری‌های نوین هم اکنون توسط این شرکت با همکاری سازمان فضایی ناسا در حال توسعه است و پیش‌بینی می‌شود اواخر سال جاری میلادی ارایه شود.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در ماه مه سال جاری میلادی طی «دستورالعمل سیاست‌های فضایی شماره ۲» از وزارتخانه‌ها درخواست کرد تا تاریخ ۲۱ سپتامبر گزارش مربوط به «پیشرفت عرصه هوا-فضای ایالات متحده در رقابت جهانی را از طریق سیاست‌های طیف فرکانس رادیویی» تهیه کنند. این سیاست‌ها می‌تواند بهبود ارتباطات ماهواره‌ای در این کشور را نیز به دنبال داشته باشد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا