پورشه ماکان تغییر چهره داد! (+عکس)

کارشناسان خودرو که در مراسم معرفی این محصول جدید حاضر بودند اعلام کردند که از این تغییر چهره و امکانات متفاوت اندکی که در «پورشه ماکان ۲۰۱۹» به کار گرفته شده است بسیار راضی هستند.

موبنا – «پورشه ماکان ۲۰۱۹» که تغییر چهره برای مدل کنونی را شامل می‌شود زیباتر طراحی شده است و با توجه به اینکه شرکت آلمانی پورشه توجه ویژه به طراحی اتومبیل‌های خود دارد، این شاسی بلند می‌تواند رقیب جدید برای همه محصولات مختلف در سراسر جهان محسوب شود.

مدل جدید سری  خودروهای «ماکان» هفته گذشته به صورت رسمی در شهر شانگهای چین معرفی شد و همان طور که در تصاویر رسمی منتشر شده مربوط به این اتومبیل جدید مشهود است، تغییرات در شکل ظاهری و بدنه خودرو اندک است. پورشه در کنفرانس مطبوعاتی مربوط به معرفی این خودروی جدید اعلام کرد کراس‌اُور ویژه آنها که با نام «پورشه ماکان ۲۰۱۹» معرفی می‌شود نمایشگر لمسی ۱۱ اینچی در کنسول جلو را شامل شده است، فناوری چراغ‌های جلوی آن تغییر کرده است و چرخ‌های آن نیز با طراحی متفاوت عرضه می‌شوند.

پورشه ماکان تغییر چهره داد! (+عکس)

با این توضیحات مهم‌ترین تفاوت در بدنه این خودرو مربوط به قسمت پشت آن می‌شود. چراغ‌های پشت این اتومبیل شکل ظاهری متفاوت را شامل می‌شوند و پورشه در طراحی آنها یک نوار قرمز رنگ بین دو چراغ عقبی در نظر گرفته است که مردم به محض مشاهده آن در خیابان متوجه این تغییر می‌شوند.

پورشه ماکان تغییر چهره داد! (+عکس)

کارشناسان خودرو که در مراسم معرفی این محصول جدید حاضر بودند اعلام کردند که از این تغییر چهره و امکانات متفاوت اندکی که در «پورشه ماکان ۲۰۱۹» به کار گرفته شده است بسیار راضی هستند. در این میان مدل جدید سری شاسی بلندهای «کایِن» و سری خودروهای سواری ۹۱۱ پورشه نیز چراغ‌های پشتی خود را با ظاهر مشابه در اختیار می‌گیرند. لازم به ذکر است طراحی چراغ‌های عقب «پورشه ۹۱۱» در مدل‌های دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ میلادی نیز به گونه‌ای بود که این چراغ‌ها با یک نوار قرمز به یکدیگر متصل می‌شدند.

پورشه ماکان تغییر چهره داد! (+عکس)

لازم به ذکر است طی چند سال اخیر دو تیپ «ماکان توربو» و «ماان جی‌تی‌اِس» بسیار مورد توجه مردم قرار گرفتند و از این رو پیش‌بینی می‌شود تغییر چهره آنها هم بتواند فروش بالایی داشته باشد. اتومبیل‌های شاسی بلند فشرده که از آنها با نام کراس‌اُور هم یاد می‌شود انواع مختلفی دارند و در این کلاس از خودروها «پورشه ماکان» توانسته است به عنوان یکی از زیباترین و کامل‌ترین گزینه‌ها خود را معرفی کند.

پورشه ماکان تغییر چهره داد! (+عکس)

داخل کابین این اتومبیل جدید فرمان جی‌تی شرکت پورشه مورد استفاده قرار گرتفه است. طراحی این فرمان به گونه‌ای است که استفاده همزمان از نمایشگر مرکزی را برای راننده بسیار آسان می‌کند و همچنین راننده حین حرکت می‌تواند با فشار دادن کلید «اسپورت ریسپانس» تنظیمات خود را در حالت پرقدرت قرار دهد.

پورشه ماکان تغییر چهره داد! (+عکس)

«ماکان جدید» برای شیشه جلوی خود فناوری جدیدی را نسبت به مدل قبلی در نظر گرفته است که سیستم یونیزه کردن خودکار در اختیار دارد و کیفیت هوای داخل اتومبیل را ارتقا می‌دهد. این اتومبیل همچنین «دستیار ترافیک‌های خیابانی» را هم در خود جا داده است که با این قابلیت در اصل خودکار می‌شود تا به صورت هوشمند و بدون کمک راننده بتواند مسیر پرترافیک را به پایان برساند. این سیستم هوشمند به صورت خودکار کنترل فرمان، ترمزها و … را تا سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت در دست می‌گیرد.

پورشه ماکان تغییر چهره داد! (+عکس)

نمایشگر ۱۱ اینچی مرکزی کراس‌اُور جدید پورشه قابلیت‌های ویژه‌ای را در خود جا داده است و علاوه بر ارایه خدمات سرگرمی، کنترل تمام بخش‌های اتومبیل حتی سیستم‌های به کار برده شده داخل موتور را هم در اختیار راننده می‌گذارد. راننده از طریق این نمایشگر می‌تواند تنظیمات تمام بخش‌های اتومبیل را برحسب نیاز و سلیقه خود تغییر دهد. برای این سیستم فناوری هوشمند «کانکت پلاس» شرکت پورشه در نظر گرفته شده است که قابلیت‌هایی مانند هشدار برای نزدیک شدن به منظقه پرترافیک، کنترل صوتی و سیستم ذخیره‌سازی اطلاعات روی فضای پردازش ابری را شامل می‌شود.

پورشه ماکان تغییر چهره داد! (+عکس)

لازم به ذکر است «ماکان» هم اکنون یکی از پرفروش‌ترین کراس‌اُورها در جهان حسوب می‌شود و با این وجود پورشه سعی کرده است در مدل جدید آن برخی اصلاحات را روی شاسی اصلی خودرو لحاظ کند. «ماکان» جدید بسته به تیپ خود با لاستیک‌های ۲۰ یا ۲۱ اینچی عرضه می‌شود، چهار چرخ متحرک دارد و سیستم تقویتی «پورشه ترَکشن» برای آن در نظر گرفته شده است.

مدل کنونی اتومبیل کراس‌اُور پورشه در سه تیپ متفاوت با توان موتور توربو-فور ۲۵۲ اسب بخار، ۳۴۰ اسب بخار و توربو دوگانه ۳۶۰ اسب بخار تولید می‌شود که هر همه آنها بر اساس سیستم ۳.۰ لیتری V.6 کار می‌کنند. تیپ ویژه این خودرو با توان ۴۴۰ اسب بخار و موتور ۳.۶ لیتری توربو دوگانه V6 نیز با نام «ماکان توربو» عرضه شده است.

شرکت آلمانی پورشه اعلام کرد «پورشه ماکان ۲۰۱۹» از همین ماه با قیمت بین ۴۹ تا ۷۸ هزار دلار بسته به تیپ و امکانات آن وارد خیابان‌ها خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا