دوچرخه‌ی بایسیمپل، طرح انقلابی بدون زنجیر با دو محور متحرک (+عکس)

بایسیمپل یک دوچرخه با دو چرخ هم اندازه مثل سایر دوچرخه‌ها است،ا پدال‌ها روی محور چرخ‌ عقب هستند و هر دو چرخ‌ قابلیت فرمان پذیری دارند.

موبنا – در طرح اولیه از  بایسیمپل، صندلی ارتفاع زیادی داشت و سیستم دنده‌ای در دسترس نبود. این موضوع، سوارشدن و سواری گرفتن را برای بسیاری از افراد سخت می‌کرد.
bicymple-nuvo

طراحان بایسیمپل، جاش بکتل و گابریل استارباک (Josh Bechtel , Gabriel Starbuck) به تازگی مدل جدیدی طراحی کرده‌اند که Nuvo نام دارد.

بایسیمپل جدید از یک سیستم دوسرعته برای حرکت استفاده می‌کند که کلید کنترل آن بر روی پدال قرار دارد و با پاشنه به راحتی قابل کنترل است. به دلیل این که چرخ جلو که ۹۱.۴۴ سانتی متر قطر دارد با چرخش کمتری می‌توان به سرعت دلخواه برسد. (هرچند که هرچه باشد، دوچرخه است). چرخ عقب هم ۶۱ سانتی متر قطر دارد که از لحاظ زیبایی‌شناسی، زیبا به نظر می‌رسد.

bicymple-nuvo

چرخ های جلو و عقب هردو از ترمزهای دیسکی استفاده می‌کنند که گزینه‌ی مناسبی برای دوچرخه‌سواران نمایشی است. طرح این دوچرخه که از یک کانسپت ساخت سال ۱۸۶۵ الهام گرفته شده است، در وب‌سایت Kickstarter (وب سایتی که طرح‌ها و خلاقیت‌های نو برای جذب سرمایه در آن گذاشته می شوند) برای جذب سرمایه قرار گرفته است.

bicymple-nuvo

 منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا