استفاده از آب برای سوخت فضاپیما!

یک شرکت آمریکایی قصد دارد برای تامین سوخت سفرهای فضایی، به جای مواد شیمیایی از آب استفاده کند!

موبنا – شرکت “مومنتوس”(Momentus)، فناوری جدیدی برای تامین سوخت سفرهای فضایی معرفی کرده است.

“میخائیل کوکوریش” (Mikhail Kokorich)، فارغ‌التحصیل فیزیک “دانشگاه استنفورد” (Stanford University) و بنیان‌گذار شرکت مومنتوس اعلام کرد این فناوری، سیستم محرکه جدیدی است که به جای مواد شیمیایی، از آب به عنوان سوخت استفاده می‌کند.

کوکوریش گفت: استفاده از آب، مزایای بسیاری دارد. مقدار آب، در فضای بیرون از زمین فراوان است و سوخت بهتر و کارآمدتری برای پرواز در مدار پایین زمین محسوب می‌شود. استفاده از مواد شیمیایی، هنگامی مناسب است که نیاز به اطمینان بالایی وجود داشته باشد اما هنگامی که فضاپیما از کشش جاذبه فراتر می‌رود، آب عملکرد بهتری خواهد داشت.

استفاده از آب برای سوخت فضاپیما!

کوکوریش باور دارد فناوری‌های مورد استفاده دیگر شرکت‌ها برای هدایت ریزماهواره‌ها همچون گازهای یونیزه شده، پرهزینه و کند است. وی افزود: استفاده از فناوری‌هایی مانند یونیزه کردن نیروی محرکه که برای هدایت ماهواره‌ها در مدار صورت می‌گیرد، ماه‌ها زمان می‌برد؛ در حالی که برای استفاده از آب، به نیمی از این زمان نیاز است.

این شرکت در حال حاضر، توافق‌نامه‌ای با شرکت اروپایی ” ECM Space” امضا کرده است تا یک سفر فضایی را برای نخستین آزمایش این سیستم در ریزماهواره‌ها تدارک ببیند. زمان این سفر، اوایل سال ۲۰۱۹ تعیین شده است.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا