از پشت‌پرده گران‌فروشی این روزهای موبایل تا احتمال فیلتر اینستاگرام

بالاخره امواج پرتلاطم بازار ارز به فروشگاه‌های موبایل رسید و اوج آن افزایش چند میلیون تومانی بسیاری از مدل‌ها بود. فقط در یک مورد گوشی S9+ سامسونگ از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان یک‌شبه به بالای هفت میلیون تومان رسید !

موبنا – البته افزایش قیمت‌ها در همان روزهای اول کام بسیاری از فروشنده‌های خرد موبایل را شیرین کرد و به‌جای سود همیشگی، هر گوشی را با دو سه میلیون بیشتر فروختند؛ اما ازآنجایی‌که توان مشتری با قیمت‌های مَن درآوردی و فرصت‌طلبانه هماهنگی نداشت، کم‌کم کسادی بازار موبایل را فراگرفت. دیگر نه مشتری تمایل داشت گوشی موبایل را به دو برابر قیمت بخرد و نه پولی اضافه‌ای که بخواهد آن را دودستی تقدیم فروشنده‌های موبایل کند.همین کسادی بازار برخی فروشنده‌ها را از مغازه‌هایشان بیرون کشیده و راهی خیابان کرد تا اعتراضشان را نسبت به وضعیت بازار – که البته خود نیز بر آتش آن دمیده بودند- ابراز کنند؛ اما این‌همه ماجرا نبود؛ چراکه آقایان مسئول در وزارت ارتباطات و وزارت صنعت معتقد بودند هیچ دلیل منطقی وجود ندارد که قیمت گوشی موبایل یک‌شبه دو برابر شود؛ چراکه همه دستگاه‌های واردشده به کشور با استفاده از دلار دولتی ۴۲۰۰ تومانی خریداری‌شده و قاعدتاً افزایش قیمت چه از سوی فروشنده چه از سوی وارد کننده تحت هیچ شرایطی پذیرفته نیست. اگر می‌خواهید پشت‌پرده گرانی این روزهای موبایل را بدانید، پیشنهاد می‌کنیم پرونده این شماره از مجله تلفن‌همراه را از دست ندهید.
** این روزها برخی نگران هستند همان سرنوشتی که نصیب تلگرام شد، گریبان اینستاگرام را هم بگیرد. جزئیات خبر فیلتر احتمالی تلگرام را می‌توانید در مطلب «از فیلتر تلگرام تا فشار به اینستاگرام!» بخوانید.
** با فیلتر شدن اغلب شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار در کشور، بیشتر کسب‌و‌کارهای فعال در حوزه بازاریابی دیجیتال هم وارد فاز رکود شده‌اند. شرکت‌هایی که تا دیروز وظیفه تقویت برندهای مختلف کشور را پیگیری می‌کردند، امروز بستری برای تداوم حیاتشان ندارند. جزئیات بیشتر دراین‌باره را می‌توانید در مطلبی با عنوان «دام‌های تحول در دنیای دیجیتال» بخوانید.
** در بخش بانکداری الکترونیک این شماره نیز می‌توانید تاریخچه تحول پول‌های دیجیتال را بخوانید و با جزئیات بیشتری درباره آن آشنا شوید.
** در بخش حوادث این شماره، هم مهم‌ترین اخبار و رویدادهای حوادثی یک ماه اخیر را که در فضای مجازی کشور اتفاق افتاده را می‌توانید بخوانید.
ماهنامه تلفن‌همراه را می‌توانید از دکه‌های روزنامه‌فروشی سراسر کشور تهیه نمایید. همچنین درصورتی‌که تمایل دارید مشترک دیجیتال مجله تلفن‌‌همراه شوید عدد ۵۰۰ را به شماره ۳۰۷۰۷۵۷ ارسال نمایید.

از پشت‌پرده گران‌فروشی این روزهای موبایل تا احتمال فیلتر اینستاگرام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا