خودروهای خودران گوگل رکورد زدند

خودروهای خودران شرکت “وایمو” گوگل موفق شدند به رکورد طی مسافت هشت میلیون مایل در خیابانهای عمومی دست پیدا کنند.

موبنا – فناوری رانندگی خودران طی سال‌های اخیر پیشرفت بسیار زیادی داشته است و شرکت‌های بسیاری برای عرضه خودروهای خودران تلاش می‌کنند.

“وایمو” (Waymo) که یکی از زیرمجموعه‌های آلفابت (مادر شرکت گوگل) محسوب می‌شود، موفق شد رکورد جدیدی در زمینه تردد خودروهای خودران ثبت کند. ناوگان خودروهای این شرکت در آزمایشهای اخیر خود، هشت میلیون مایل را در جاده‌های عمومی طی کردند. این مسافت، معادل ۲۵ هزار مایل در روز و از رکوردهای پیشین بیشتر است.

میزان حرکت این خودروها در ماه نوامبر، چهار میلیون مایل در جاده‌های عمومی بود و این نشان می‌دهد که اکنون رکورد دو برابر شده است.

خودروهای خودران گوگل رکورد زدند

انتظار می‌رود که این عدد با افزایش خودروهای وایمو و اضافه شدن تاکسی‌های رباتیک، بیشتر شود. این شرکت در حال حاضر، بیش از ۶۰۰ مینی ون خودران در جاده‌های عمومی دارد. در ماه مه، وایمو اعلام کرد که برای ۶۲ هزار مینی ون دیگر، قراردادی با شرکت خودروسازی “فیات کرایسلر” (Fiat Chrysler) منعقد کرده است.

همچنین، ویمو در آزمایش‌های شبیه‌سازی شده موفق شد پنج میلیون مایل را طی کند که معادل بیش از ۲۵ هزار مایل در روز است. هدف از این آزمایش، رسیدن وایمو به نخستین رانندگی تجاری خود است.

خودروهای خودران گوگل رکورد زدند

“جان کرافسیک”(John Krafcik)، مدیرعامل وایمو گفت: شاید تایید خودروهای خودران، بیش از حد تصور زمان ببرد. در حال حاضر، هیچ وسیله نقلیه خودکاری برای فروش وجود ندارد و حتی ممکن است برای چند سال بعد نیز آماده عرضه نباشد.

کرافسیک افزود: خودروهای موجود، هنوز به کمک انسان و حضور یک راننده نیاز دارند و مسئولیت راندن خودور، هنوز به راننده بستگی دارد.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا