ابداع یک دستگاه دقیق برای اندازه گیری شاخص توده بدن‌ (+فیلم و عکس)

محققان موفق به توسعه نخستین دستگاه “تحلیل امپدانس الکتریکی- زیستی”(BIA) قابل حمل در جهان شدند.

موبنا – محققان توانستند اولین دستگاه “تحلیل مپدانس الکتریکی-زیستی” قابل حمل در جهان را توسعه دهند، این دستگاه افراد را قادر می‌سازد تا از سلامت خود آگاه شوند.

گروهی از محققان و طراحان با استعداد موفق به توسعه دستگاهی به نام “RIDM” شدند که توسط آن افراد می‌توانند از سلامت شخصی خود آگاه شوند. این دستگاه کوچک و قابل حمل ترکیبات بدن افراد را اندازه گیری کرده و مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد.

RIDM اولین دستگاه تحلیلی امپدانس الکتریکی- زیستی قابل حمل در جهان است. این دستگاه به اندازه کف دست است و دقت اندازه‌گیری آن نیز معادل دستگاه‌های شرکت InBody است.

ابداع یک دستگاه دقیق برای اندازه گیری شاخص توده بدن‌ (+فیلم و عکس)

چندین سال است افرادیکه مایلند میزان چربی بدن و شاخص توه بدنی خود را بدانند از دستگاه‌های InBody استفاده می‌کنند اما اکنون می‌توانند از دستگاه دقیق RIDM برای اندازه گیری میزان درصد چربی بدنشان استفاده کنند.

هزینه استفاده از دیگر دستگاه‌ها بسیار زیاد است و میزان دقت آنها نیز پایین است اما RIDM میزان آب بدن را بوسیله سنجیدن مقاومت الکتریکی بافت بدن، اندازه گیری می‌کند.

آزمایشات محققان نشان داد کهRIDM می‌تواند شاخص تراکم استخوان را با دقت ۹۴ درصد اندازه گیری کند. در حال حاضر این دستگاه دقیق‌ترین روش تجزیه و تحلیل شاخص‌های بدن در جهان است.

ابداع یک دستگاه دقیق برای اندازه گیری شاخص توده بدن‌ (+فیلم و عکس)

دستگاه RIDM می‌تواند پنج ناحیه از بدن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد. دستگاه‌های دیگر در تشخیص ورم بدن کاربران دقیق نیستند اما دستگاه RIDM با استفاده از اندازه گیری‌های چند فرکانسی فاقد این مشکل است و قادر به اندازه گیری توده آب خارج سلولی و داخل سلولی است.

RIDM همراه یک برنامه است که توسط آن می‌تواند ترکیبات بدن افراد را اندازه گیری کند.

RIDM به کاربران داده‌هایی بیش از توده وزنی اعم از میزان عدم تعادل بدن، توده خشکی خالص، میزان متابولیسم پایه و چربی احشایی(شکم) را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا