اچ تی سی بازار گوشی‌های هوشمند را ترک می‌کند

گفته می شود شرکت تایوانی اچ تی سی (HTC) می‌خواهد بازار گوشی‌های هوشمند در هند را که یکی از بزرگ‌ترین بازارهای فروش محصولات تکنولوژی و موبایل محسوب می‌شود، ترک کند.

موبنا – شرکت تایوانی اچ تی سی که در چند سال اخیر با بحران و فشارهای مالی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند، حالا به نظر می‌رسد که می‌خواهد بازار کشور هند را برای همیشه کنار بگذارد و فعالیت‌های خود را به‌طور قابل توجهی کاهش دهد.

به نظر می‌رسد اوضاع برای شرکت اچ تی سی تایوانی که چند سال پیش از غول‌های تکنولوژی موفق و بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده موبایل بود، اصلا خوب پیش نمی‌رود و وضعیت آن رو به وخامت گزارش شده است.

طبق تازه‌ترین گزارش‌ها، شرکت اچ تی سی به تازگی مجبور شده است ۱۵۰۰ کارگر مشغول در کارخانه اچ تی سی در تایوان را اخراج کند و این بدان معناست که اچ تی سی تقریبا یک چهارم نیروهای خود در جهان را تعدیل و به بیرون رانده است.

به تازگی گزارشی که اکونومیک تایمز منتشر کرده نشان می‌دهد که مقامات بلندپایه این شرکت تایوانی تصمیم گرفته‌اند برای همیشه بازار هند را به فراموشی بسپارند که این امر به وضوح نشان می‌دهد که اچ تی سی به‌صورت غیررسمی و چراغ خاموش ورشکستگی خود را اعلام کرده است چراکه بازارهای فروش هند و چین همواره برای شرکت‌های تولیدکننده موبایل و محصولات تکنولوژی از اهمیت خاص و بسزایی برخوردار است.

سال قبل بدترین سال تجاری و اقتصادی برای اچ تی سی بود چراکه متحمل یک ضرر و زیان معادل ۵۸۰ میلیون دلاری شده بود. اما این شرکت با هدف‌گذاری‌های بلندمدت و سرمایه‌گذاری برروی فناوری‌های نوین و نوظهور همچون واقعیت افزوده و مجازی تصمیم گرفته است که به مرور شرکتش را از خطر ورشکستگی و از هم گسستگی برهاند.

با همه این تفاسیر، بحران مالی و عدم محبوبیت گوشی‌های ساخت برند اچ تی سی در بازارهای جهانی همچنان گریبانگیر این شرکت تایوانی است و به نظر نمی‌رسد کمک‌های مالی و مهندسان از سوی گوگل نیز کمک چندان زیادی کرده باشد.

اچ تی سی روزگاری بهترین برند گوشی‌های هوشمند اندرویدی بود اما حالا یارای رقابت با شرکت‌های موفقی همچون سامسونگ، هواوی، شیائومی، ال جی و سونی را ندارد و به میزان قابل ملاحظه‌ای از آن‌ها عقب افتاده است.

اچ تی سی می‌گوید این تعدیل نیرو بخشی از اهداف بلندمدت این شرکت برای ادغام بخش موبایل و تجارت واقعیت مجازی و افزوده آن است. همچنین مدیران اچ تی سی اعلام کردند که این تعدیل نیرو تا ماه سپتامبر سال جاری ۲۰۱۸ میلادی ادامه خواهد داشت تا به هدف نهایی خود یعنی بهینه‌سازی نیروی انسانی و افزایش سودآوری جهانی برسد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا