بیانیه رسمی شرکت داده ورزی سداد به عنوان سهامدار اپلیکیشن «بله»

شرکت داده ورزی سداد به عنوان بزرگترین سهامدار اپلیکیشن “بله” پیرو برخی فضاسازی های رسانه ای و تردیدها درباره عدم حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از پیام رسان های داخلی بیانیه داد.

موبنا – شرکت داده ورزی سداد ایجاد هرگونه انحصار و فیلترینگ پیام رسان های خارجی یا پوسته های غیر رسمی آنها را آسیب جدی به زیست بوم کسب و کاری پیام رسان های داخلی می داند و بر این باور است که رقابت با پیام رسان های خارجی باعث تقویت و ارتقای سطح کیفی پیام رسان های داخلی است.
تجربه سال های اخیر نشان داده است که استارت آپ های داخلی می توانند با ایجاد مزیت های رقابتی در ارائه خدمات بر اساس مدل های کسب و کاری سودآور و جذب سرمایه های بخش خصوصی روی پای خود بایستند و توان رقابت با رقبای مشابه خارجی خود را داشته باشند و از حمایت دولت صرفا در سطح قانونگذاری و ایجاد بسترهای رقابت سالم بهره ببرند.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف اجرای تکالیف قانونی سند مصوب شورای عالی فضای مجازی در قبال پیام رسان های داخلی شامل پرداخت تسهیلات، واگذاری امکانات تخصصی از جمله هم مکانی، پهنای باند اتصال به IXP و اینترنت و تعیین و اعمال تعرفه ترجیحی یک سوم تعرفه اینترنت، همکاری و حمایت مطلوبی داشته است که شایسته سپاس و قدردانی است.
اپلیکیشن “بله” از بدو شکل گیری تا کنون ماهیتی استارت آپی داشته که متکی به توانمندی های سخت افزاری و نرم افزاری خود، تمام تمرکزش بر ارائه مطلوب سطح گسترده ای از خدمات روی پلتفرمی اجتماعی است و با این رویکرد گام در مسیر توسعه گذاشته که بدون اتکای به دولت بتواند در زیست بوم رقابتی پیام رسان ها نقشی پُررنگ ایفا کند و از اینرو حمایت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را از جنس لطف می داند و نه وظیفه.
خدمت “پیام رسانی” یکی از قابلیت های متعدد پلتفرم “بله” و ابزاری برای تسهیل و تسریع فرآیند های کسب و کار دیجیتال و بانکداری اجتماعی است و یگانه غایت و هدف این پلتفرم نیست.
امید است با تکیه بر توانمندی های داخلی شاهد درخشش و اعتلای روز افزون محصولات با کیفیت ایرانی در تمام سطوح جامعه باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا