با حضور وزیر ارتباطات بهره برداری از چهارپروژه مخابراتی در استان خوزستان صورت گرفت

چهار پروژه مخابراتی در شمال و سطح استان خوزستان با اعتباری بالغ بر ۹۶۰ میلیارد ریال روز پنجشنبه با حضور محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در باغملک به بهره برداری رسید.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران این پروژه ها شامل تامین ارتباط روستاهای شمال استان( uso ) با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در شهرهای شمالی استان ، طرح نوسازی و توسعه سایت های همراه اول با اعتباری بالغ بر ۶۷۰ میلیارد ریال ، طرح ایجاد سایت های جدید همراه اول با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال و طرح نوسازی و بازسازی سیستم های انتقال و دیتا با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال است به صورت همزمان در سراسر استان به بهره برداری رسید.
وزیر ارتباطات در آیین بهره برداری از چهار پروژه مخابراتی و فاز دوم پروژه uso شمال خوزستان ،که با حضورمدیران ارشد شرکت مخابرات ایران و جمعی از مسولان حوزه مخابراتی در محل فرمانداری باغملک صورت گرفت ، اظهار داشت: مشکلات تبعیض و فساد در کشور وجود دارد و مشکلات اقتصادی فشار زیادی به مردم وارد کرده است اما نباید به پیشرفت های کشور بی توجه باشیم.
آذری جهرمی با اشاره به اینکه بخش مهمی از اصلاح فرآیندها در دنیا مبتنی بر فناوری است تصریح کرد : امروز با ایجاد دولت الکترونیک و هوشمند می توان در ارایه خدمات سرعت بخشید و بخش مهمی از شفافیت که موجب پیشگیری از فساد است را به وجود آورد .
وی بیان کرد : از ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی در حوزه آب ، انرژی ، جاده ، سلامت و ارتباطات انجام شده است.‌
آذری جهرمی در ادامه گفت: مردم خوزستان همواره در عرصه های مختلف در صف اول ایستاده و بنا به مشکلات مختلفی در سال های گذشته مطالبات به حقی داشته که همه مسئولان باید برای رفع کمبودها و مشکلات این استان شهید پرور همت به خرج دهند.
وی افزود: در دولت های مختلف اقدامات زیادی برای توسعه استان صورت‌ گرفته اما مشکلات متعدد طبیعی ، محاسباتی و مهندسی برای این پروژه ها وجود داشته که عدم استفاده از تکنولوژی های روز بر شرایط زیست‌محیطی مردم تاثیر گذاشته است .
وزیر ارتباطات با بیان اینکه در کنار این مشکلات نباید از کنار توسعه های دولت های مختلف گذشت اما انتظار مردم بیشتر و به جا است و ما مدیون مردم استان هستیم. تصریح کرد: در حوزه وزارت ارتباطات نگاه ویژه ای به خوزستان داریم و تاکنون سه دوره به استان سفر کرده و مشکلات زیرساخت های ارتباطی خوزستان را بررسی کرده ام.
وی گفت: یکی از مشکلات عمده خوزستان عدم اطلاع رسانی مدیران است و اگر مسائل و مشکلات به موقع انتقال داده شود، مشکلات زودتر برطرف می شود.
آذری جهرمی افزود: در حال حاضر با توجه به اعتبارات مناسب دولت برای توسعه زیرساخت های مخابراتی استان ، مشکلات ارتباطی مسیر باغملک – رامهرمز – هفتکل برطرف شده اما حوزه توسعه ای در شمال خوزستان نیاز به توجه بیشتر دارد .
وزیر ارتباطات گفت: دولت در سال گذشته ۲۰۰ میلیارد ریال برای توسعه روستاهای شمال استان که شامل ۲۹۵ روستا است اختصاص داد که تاکنون ۲۶۴ روستا تحت پوشش ارتباطات قرار گرفته است .
وی تصریح کرد : مشکلات جاده ای ، برق و دسترسی به خطوط ارتباطی در شهرهای شمالی استان هنوز وجود دارد اما خدمتگزاران این عرصه با تلاش شبانه روزی و فشرده موفق شدند با حمایت های استاندار و نمایندگان استان پروژه های خوبی را ظرف دو سال گذشته به بهره برداری برسانند.
آذری جهرمی تصریح کرد: اکنون در خوزستان نزدیک به ۶۷ درصد روستاها ارتباط مخابراتی مناسب دارند و تلاش می کنیم ۳۳ درصد باقی مانده را نیز انجام دهیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا