به خیابان می آید: کوپه TT مدل ۲۰۱۹ (+عکس)

شرکت آئودی اعلام کرد خانواده محصولات TT خود را با تمرکز روی سه بخش اصلی به‌روزرسانی کرده است: تناسب بدنه، موتور و فناوری.

موبنا – سومین نسل از سری خودروهای کوپه TT آئودی سرانجام آماده ورود به بازار شد و کارشناسان می‌گویند این محصول یکی از مهم‌ترین خودروهای ساخته شده در برند آلمانی محسوب می‌شود که قرار است فروش بالایی داشته باشد. همان طور که از قبل پیش‌بینی می‌شد شکل ظاهری این خودرو تغییر کرده است، استفاده از خطوط زاویه‌دار در آن بیشتر شده است، موتور بنزینی ۲.۰ لیتری را شامل می‌شود و فناوری‌های هوشمند بیشتری نسبت به قبل در اختیار گرفته است. شرکت آئودی بر این باور است که اتومبیل جدید کوپه یک به‌روزرسانی زیبا و کارآمد نسبت به مدل قدیمی است و بنابراین علاقمندان می‌توانند با اطمینان کامل برای خرید مدل ۲۰۱۹ اتومبیل TT آئودی پول پرداخت کنند.

به خیابان می آید: کوپه TT مدل ۲۰۱۹ (+عکس)

باید توجه داشت سری خودروهای روداِستر یا کوپه برای شرکت آلمانی آئودی اهمیت بسیار زیادی دارد. این برند خودروساز تاکنون موفق شده است در سه نسل از این محصول بیش از ۶۰۰ هزار دستگاه از آن را به فروش برساند و مهم‌ترین نکته در جلب توجه مشتریان، طراحی متفاوت بدنه آن است.

«جینز میِر» مدیر توسعه گروه TT در شرکت آئودی توضیح داد که Mk1 TT یک زبان جدید طراحی را شامل می‌شود که با همه دوره‌های قبل تفاوت دارد. بنابراین می‌توان گفت هیچ محصول دیگر تولید شده در شرکت آئودی به این خودرو شباهت ندارند.

به خیابان می آید: کوپه TT مدل ۲۰۱۹ (+عکس)

شرکت آئودی اعلام کرد خانواده محصولات TT خود را با تمرکز روی سه بخش اصلی به‌روزرسانی کرده است: تناسب بدنه، موتور و فناوری. برای این خودرو یک پلتفرم جدید طراحی شده است، طراحی سه‌بعدی بدنه را شامل می‌شود و همچنین رنگ‌های متنوع‌تر به همراه لاستیک‌های ۱۸ تا ۲۰ اینچی زیبایی متفاوتی را به آن بخشیده است. نکته دیگری که توجه هر فرد را به خود جلب می‌کند استفاده از چراغ‌های LED است که شکل ظاهری متفاوت به این محصول بخشیده است.

به خیابان می آید: کوپه TT مدل ۲۰۱۹ (+عکس)

فناوری‌های استاندارد که در این خودرو مورد استفاده قرار گرفته است در بخش دیگر می‌تواند باعث جلب توجه کاربران شود. از جمله این فناوری‌ها می‌توان به چراغ‌ جلوهای اتوماتیک مجهز به حسگر تشخیص باران اشاره کرد که همراه با فرمان چند منظوره، گرم‌کن آیینه بیرونی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. فناوری کابین مجازی که در این خودرو مورد استفاده قرار گرفته است در حالت اسپورت به عنوان یک استاندارد اصلی به کار می‌رود که بر اساس آن توانایی گشتاور موتور و نیروی مربوطه تغییر می‌کند.

به خیابان می آید: کوپه TT مدل ۲۰۱۹ (+عکس)

این خودرو در تیپ‌های مختلف با نام‌های ۴۰ TFSi، ۴۵ TFSi و TTS عرضه می‌شود و با ین وجود هر سه تیپ مربوطه موتور ۲.۰ لیتری را در خود جا داده‌اند. برای تیپ TTS سیستم انتقال هفت سرعته اس-تونیک در نظر گرفته شده است که کمک می‌کند خودرو در کمتر از ۴.۵ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. توانایی‌های موتور این سه تیپ خودرو را به قرار زیر می‌توان معرفی کرد:

  • مدل ۴۰ TFSi: مجهز به موتور ۱۹۴ اسب بخاری با توان گشتاور ۳۲۰ نیوتون-متر
  • مدل ۴۵ TSFi: مجهز به موتور ۲۴۵ اسب بخاری با توان گشتاور ۳۷۰ نیوتون-متر
  • مدل TT S: مجهز به موتور ۳۰۲ اسب بخاری با توان گشتاور ۴۰۰ نیوتون-متر

به خیابان می آید: کوپه TT مدل ۲۰۱۹ (+عکس)

باید توجه داشته باشید که هر سه خودروی مذکور به موتور بنزینی مجهز شده‌اند و برای هیچ یک از آنها موتور سازگار با سوخت گازوئیل ارایه نشده است. میِر در این خصوص گفت: «ما از مدت‌ها قبل تصمیم گرفتیم موتور دیزل را در این خانواده حذف کنیم. دیزل سوخت مناسبی برای برخی بازارها محسوب نمی‌شود و در آینده خانواده خودروهای TT جایگاهی ندارد. ما سرانجام تصمیم گرفتیم در این گروه از خودروها سوخت گازوئیل را برای همیشه کنار بگذاریم».

خودرویی که تصویر آن را در اینجا مشاهده می‌کنید یک مدل ویژه از TT 2019 است که به مناسبت تولد ۲۰ سالگی این مدل ارایه شده است. رنگ خاکستری به همراه بدنه شبیه به توپ بیسبال، همراه با چرخ‌های ۱۹ اینچی و طراحی ویژه اگزوز از مهم‌ترین نکات متمایز این خودرو با مدل‌های مشابه محسوب می‌شود. از این مدل ویژه تنها ۹۹۹ دستگاه ساخته شده است تا TT 2019 به صورت متفاوت هم در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا