حمله بدافزاری به مرکز خدمات پس از فروش سامسونگ

پژوهشگران امنیتی به تازگی دریافته‌اند که در طول سال گذشته مراکز خدمات پس از فروش سامسونگ در ایتالیا بارها مورد حمله سایبری و بدافزاری قرار گرفته‌اند.

موبنا – آمار حملات سایبری و هک در سال ۲۰۱۷ به اوج خود رسیده و برآوردها نیز حاکی است که رکورد حملات سایبری در سال آینده میلادی ۲۰۱۸ شکسته خواهد شد.

بدافزارها، باج‌افزارها و حملات DDOS از جمله تهدیدهای امنیتی بودند که از سال ۲۰۱۶ کاربران فضای مجازی را در معرض خطر حملات سایبری قرار داده‌اند و موجب لو رفتن اطلاعات شخصی و محرمانه آن‌ها شده است.

با اینکه حملات سایبری و بدافزاری بسیاری تاکنون در جهان رخ داده است و خیل عظیمی از کاربران را تاکنون با مشکلات متعددی مواجه ساخته است، تازه‌ترین گزارش‌های منتشره از سوی محققان و پژوهشگران امنیتی نشان می‌دهد که در طول یک سال اخیر، مراکز پس از فروش شرکت کره‌ای سامسونگ در کشور ایتالیا بارها مورد حملات بدافزاری و سایبری قرار گرفته است که البته به نظر آن‌ها این مساله جدیدی نیست بلکه مدت‌ها قبل در کشور روسیه نیز مجرمان سایبری به چنین مراکزی حمله کرده بودند.

به گفته آن‌ها، این حملات با ارسال ای‌میل‌های آلوده به حملات فیشینگی به کارمندان و کارکنان فعال در مراکز خدمات پس از فروش شرکت‌های مختلف از جمله آغاز می‌شود و پس از آنکه قربانیان موردنظر به لینک‌های آلوده مندرج در ای‌میل‌های خود مراجعه کنند، این هکرها و مجرمان سایبری قادر خواهند بود کنترل و مدیریت دستگاه موردنظر را در دست گرفته و به اهداف شوم خود دست یابند.

با توجه به گستردگی این نوع از حملات، شرکت سامسونگ نیز از علت و منبع حملات بدافزاری و فیشینگی موردنظر اعلام ناآگاهی کرده است. معمولا هویت هکرها و مجرمان سایبری که با انتشار بدافزار قصد دارند به اطلاعات مهم و حیاتی دست پیدا کنند، مشخص نمی‌شود بنابراین شرکت سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

این حملات بدافزاری و سایبری با سوءاستفاده از آسیب‌پذیری و حفره‌های امنیتی موجود در وب‌سایت‌های این شرکت صورت گرفته است. طبق گزارش‌ها، مدتی پیش بود که حمله بدافزاری مشابه دیگری در مراکز پس از فروش سامسونگ در روسیه رخ داد و هویت مجرمان سایبری که در آن مشارکت داشتند، هرگز افشا و شناسایی نشد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا