هکرهای هندی آیفون را هک کردند!

پژوهشگران امنیتی به تازگی دریافته‌اند که بسیاری از هکرها توانستند با انتشار یک بدافزار ۱۳ گوشی هوشمند آیفون را هک کرده و به اطلاعات آن دسترسی یابند.

موبنا – سالهاست که هکرها و مجرمان سایبری در جهان به دنبال یافتن راه‌های جدیدی برای دسترسی به اطلاعات موردنیاز خود هستند که برروی رایانه و گوشی‌های هوشمند قربانیان ذخیره شده و وجود دارد و همواره در تلاشند راه‌های امنیتی را که شرکت‌های تولیدکننده موبایل و دستگاه‌های الکترونیکی به منظور حفاظت از اطلاعات کاربرانشان در آن تعبیه می‌کنند، دور بزنند.

یکی از نقاط قوت گوشی‌های آیفون، امنیت سایبری نسبتا بالای آن در مقایسه با سایر گوشی‌های اندرویدی است، اما به تازگی محققان و پژوهشگرانی که در حوزه امنیت سایبری فعالند، دریافته‌اند که تعدادی از هکرها در ماه اوت سال ۲۰۱۵ میلادی توانسته‌اند با انتشار یک بدافزار موبایلی ۱۳ گوشی هوشمند آیفون در هند را هک کنند و به داده‌های موردنیاز خود دست یابند.

بر اساس گزارشی که این محققان امنیتی ارائه داده‌اند، این هکرها که به احتمال زیاد اهل کشور هند بوده‌اند، با سوءاستفاده از پروتکل‌های امنیتی نرم‌افزار مدیریت دستگاه موبایل (MDM) که به منظور حفاظت از اطلاعات و کنترل سیاست‌های موبایلی در گوشی‌های هوشمند تعبیه شده است، توانسته‌اند اپلیکیشن‌های آلوده به بدافزار موردنظرشان را نصب کرده و از راه دور به آیفون‌های قربانی دسترسی پیدا کنند.

به محض اینکه کاربر موردنظر اپلیکیشن آلوده به بدافزار را نصب و دانلود کند، این نرم‌افزار و پروتکل به هکرها اجازه می‌دهد تا از راه دور به گوشی وی نفوذ کنند و از اطلاعات موردنظرشان نظیر گذرواژه حساب‌های کاربری، کنترل بر شبکه‌های اجتماعی، قفل و باز کردن گوشی، حذف کردن اپلیکیشن‌های موردنظر و غیره سوءاستفاده کنند.

حملات بدافزارها، باج‌افزارها و ویروس‌های رایانه‌ای که در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با سال‌های گذشته به بیش‌ترین حد خود رسیده بود، حالا بر اساس تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته، پیش‌بینی شده است که سال جاری میلادی حملات سایبری توسط بدافزارهای جدید رکورد خواهند زد.

بدافزارها، باج ‌افزارها و حملات DDOS از جمله تهدیدهای امنیتی بودند که از سال ۲۰۱۶ کاربران فضای مجازی را در معرض خطر حملات سایبری قرار داده‌اند و موجب لو رفتن اطلاعات شخصی و محرمانه آن‌ها شده است.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا