نمونه اولیه گوشی های هوشمند ۵G هوآوی اوایل سال ۲۰۱۹ عرضه می شود

شبکه های ۵G بالای خود مانند یک خط لوله مجازی گوشی ها را به مانیتورهای بزرگتر مرتبط می کند و کاربری های جدیدی در حوزه واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) تعریف می کند.

موبنا – کل پردازش گرافیکی در آینده در حافظه های ابری انجام شده و خروجی آن از طریق شبکه پرسرعت ۵G در عینک های VR قابل مشاهده است.
Huawei برای شبکه های ۵G برنامه های گسترده ای دارد و به نظر می رسد سریع تر از بسیاری رقبا در این حوزه موفق به عرضه تجهیزات ۵G به بازارهای دنیا گردد.
۵G آینده شبکه های تلفن همراه است. نسل آینده گوشی های هوشمند تحت شبکه های ۵G از ارتباطات پر سرعت تر و پایدارتری نسبت به شبکه های فعلی برخوردار خواهند بود. این نسل جدید شبکه های تلفن همراه هم در بخش اپراتوری و هم در بخش تولید کنندگان گوشی های هوشمند به شکل جدی پیگیری می شود. هم اکنون اپراتورهایی مانند T-Mobile برنامه های بسیار گسترده ای در اروپا و آمریکا برای پیاده سازی شبکه های ۵G مد نظر دارد. همچنین در آسیا هم اپراتورهایی در کشورهای چین، فیلیپین و حتی کشورهای خاورمیانه در حال آماده سازی بسترهای خود را برای ارائه خدمات ۵G به کاربران خود هستند.
هوآوی هم اکنون به عنوان یکی از غول های شبکه های مخابراتی و تلفن همراه در دنیا تجهیزات و خدمات خود را در اختیار بیش از یک سوم از جمعیت دنیا قرار داده است به این معنا که از هر سه نفر، یک نفر در این کره خاکی هم اکنون از خدمات یا تجهیزات هوآوی، چه دانسته و یا نادانسته! استفاده می کند. Huawei برای شبکه های ۵G هم برنامه های گسترده ای دارد و به نظر می رسد سریع تر از بسیاری رقبا در این حوزه موفق به عرضه تجهیزات ۵G به بازارهای دنیا گردد.
هووی شو، مدیر ارشد بخش رادیوهای جدید ۵G شرکت هوآوی در خصوص سیاست های هوآوی در ارتباط با شبکه های ۵G اخیراً در سمیناری در شانگهای چین نکات قابل توجهی را مطرح کرده است. او در این سمینار در خصوص زمان عرضه گوشی های هوشمند بهره مند از ۵G هوآوی گفت تا سال ۲۰۱۹ اولین نمونه گوشی های هوشمند ۵G ارائه می شنود و اوایل سال ۲۰۲۰ این گوشی به شکل گسترده به بازار عرضه خواهند شد.

نمونه اولیه گوشی های هوشمند ۵G هوآوی اوایل سال ۲۰۱۹ عرضه می شود

شو در خصوص سیاست هوآوی در طراحی گوشی های ۵G گفت این گوشی ها باید مانند گوشی های مدرن امروزی ظاهری جمع و جور داشته باشند چراکه هیچ کس این روزها گوشی حجیم در دست نمی گیرد ولی این امر در گوشی های ۵G محدودیت هایی دارد چراکه اگر ما در گوشی های ۴G به ۷ آنتن نیاز داشتیم، در گوشی های ۵G به ۱۱ آنتن نیاز داریم لذا هوآوی تمام تلاش خود می کند که فناوری ۵G را در گوشی با طراحی مورد انتظار کاربران عرضه نماید.
هوآوی همزمان با کار روی این فناوری، در حال طراحی چیپ هایی هم هست که به خوبی توان پشتیبانی ۵G در تجهیزات آینده این شرکت را داشته باشند.
مدیر ارشد بخش ۵G هوآوی در خصوص اولویت عرضه ۵G در گوشی های هوآوی گفت این فناوری برای اولین بار در پرچم داران هوآوی عرضه می شود به همین دلیل شاید اولین کاربران ۵G اولین گوشی های آن را ارزان بدست نیاورند! ولی به تدریج این فناوری جای خود را در گوشی های میان رده نیز بازار خواهد کرد. او افزود هوآوی تمام تلاش خود را می کند این فناوری در گوشی های میان رده با افزایش قیمت زیادی همراه نباشد؛ همچنین این گوشی ها از فناوری های قبلی مانند ۴G/LTE نیز پشتیبانی می نماید.
شو در خصوص آینده کاربری گوشی های هوشمند با ۵G گفت این فناوری با سرعت بالای خود مانند یک خط لوله مجازی گوشی ها را به مانیتورهای بزرگتر مرتبط می کند و کاربری های جدیدی در حوزه واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) تعریف می کند. به گفته او دیگر در آینده نیازی نیست کاربران تنها برای استفاده از گوشی های خود محدود به مانیتور ۶ اینچی آنها باشند و به انحاء مختلف ۵G امکان پروجکشن روی مانیتورهای مختلف یا تجهیزات دیگر را می دهد. برای نمونه در آینده نه چندان دور با وجود ۵G و پیشرفت های واقعیت مجازی گوشی های هوشمند می توانند شخصی را که با او ویدیویی صحبت می کنید به صورت ۳۶۰ درجه و مجزای روبروی شما قرار دهند و این تنها به این دلیل ممکن می شود که سرعت شبکه های آینده امکان انتقال فوق سریع این حجم اطلاعات را به شما می دهد.
اثرات ۵G بر رایانش ابری
شو در ارتباط با اثرات شبکه های ۵G برای رایانش ابری پیش بینی خود را با مثالی بیان کرد. او گفت در آینده قیمت عینک های VR کاهش می یابد چراکه وابستگی عینک های VR به پردازنده های گرافیکی یا GPU کاهش خواهد یافت و لزوماً نیاز به بهره گیری از سخت افزار قدرتمندی در این عینک نیست چراکه کل پردازش گرافیکی در آینده در حافظه های ابری انجام شده و خروجی آن از طریق شبکه پرسرعت ۵G در عینک های VR قابل مشاهده است. او اضافه کرد شبکه های ۵G از ظرفیت و سرعت فوق العاده ای برخوردار هستند به همین دلیل حتی برای انجام عمکلرد های گرافیکی بر لحظه (Real Time) در سرورهای Cloud و انتقال نتایج آن به مانیتور یا عینک VR یا . . . در فضای ابری هم می توان روی آنها حساب کرد. با فراگیر شدن شبکه های ۵G تجهیزات متنوعی به بازار عرضه می شوند که همه با گوشی هوشمند شما به راحتی کنترل شده و به نوعی گوشی مرکز زندگی همه ما خواهد شد.
البته به گفته شو این فناوری چالش های خاص خود را نیز خواهد داشت چراکه برای رسیدن به بلوغ کامل آن نیاز به برطرف کردن گلوگاه هایی چون طراحی چیپ ست ها، ارتباطات ابری و بسترهای مخابراتی می باشد. همین بسترهاست که موجب می شود حتی در آمریکا و کشورهای اروپایی هم پوشش این شبکه در مراحل اولیه آن بیش از ۱۰ درصد نباشد و به نظر می رسد این شبکه ها اول به صورت Hot Spot هایی محدود ایجاد و باقی شبکه در بستر ۴G به ارائه خدمت می پردازد تا اینکه رفته رفته توسعه بیشتری پیدا کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا