زمانی برای حمایت کسب و کارهای ایرانی

مدتی پیش همایشی با عنوان “روز ملی صنعت” در مشهد مقدس برگزار شد؛ همایشی که پس لرزه های آن، از ابتدای هفته قبل، فضای اینترنت و شبکه های مجازی را فرا گرفته است. داستان مربوط به شرکت پپسی و تبلیغات گسترده این شرکت در همایش بود.

موبنا – یک طرف ماجرا خبرگزاری هایی مانند تسنیم هستند که این حجم انبوه از تبلیغات را تقبیح کرده و معتقدند که پپسی به عنوان یک محصول خارجی، حق انجام این قبیل تبلیغات را نبایستی دارا باشد؛ آن هم در سالی که مزین به نام “حمایت از کالای ایرانی” است. طرف دیگر ماجرا هم دوستانی مانند سامان فائق که عقیده دارند که کارخانجاتی مانند پپسی و کوکاکولا علاوه بر اینکه هر کدام باعث اشتغال بالغ بر ۲۵۰۰ نیروی کار مستقیم شده اند (بدون احتساب مشاغل غیر مستقیم)، به نوعی تولید داخلی محسوب شده و نیازمند حمایت ویژه از سوی مسئولین هستند.

برای من اما این تیترهایی خبری و عکس هایی که در شبکه های اجتماعی پخش شدند، تلنگری بود تا فارغ از همه این بحث ها، برای اندک زمانی به این فکر کنم که به چه ترتیب می توان شرایطی را –هرچند اندک- برای پیشرفت هر چه بیشتر کسب و کارهای ایرانی فراهم ساخت؟

مشخصا که تا زمانی که کسب و کارهای ایرانی تقویت نشوند، فرایند مربوط به کارآفرینی و حمایت از کالای ایرانی تکمیل نخواهد شد. در عرصه معرفی آنان که پله های ترقی را پشت سر گذاشته اند، دائما از برندهای خارجی نام می بریم، به ستایش آن ها می پردازیم، داستانشان را تعریف می کنیم و آن ها را ارج می نهیم، اما زمانی که نوبت به یک برند ایرانی می رسد، سکوت می کنیم که مبادا بگویند “می خواهد تبلیغ فلان برند و فلان شخص را انجام دهد.” مبادا به کسی برخورد که “چرا آن دیگری را نام برد و من را نه؟” مبادا که اگر نقدی کردیم سریعا با خود بگویند “معلوم نیست از کدام رقیب پول گرفته است که این ها را بنویسد.”

در همین راستا تصمیم گرفتیم در آکادمی فروش، بدون هیچ چشم داشت مادی و معنوی، به سراغ کسب و کارهای ایرانی برویم، داستان آن ها نشر دهیم، از سختی های موفقیت بگوییم و شاید حتی نقدی با هدف سازندگی بر آن ها بنویسیم.

از این رو از شما دوستان و همراهان عزیزی که در حوزه های مرتبط با فعالیت وبسایت آکادمی فروش، تجارب موفقی داشته اید، دعوت می کنیم تا علاوه بر معرفی کسب و کار خود، تجربیاتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

تأکید می کنیم که آکادمی فروش برخلاف روند موسوم به “رپرتاژ آگهی” تصمیم به این کار گرفته و با افتخار و به طور صد در صد رایگان مطالب شما را منتشر خواهد کرد. کسب و کارهایی که در اقصی نقاط ایران برند خود را ایجاد کرده اند می توانند از این امکان به طور کاملاً رایگان بهره مند شوند.

 منبع: آکادمی فروش

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا