طراحی اولین هتل فضایی جهان آماده شد

فیلیپ استارک طراح فرانسوی طراحی اولین هتل فضایی جهان را آماده کرد.

موبنا فیلیپ استارک” طراح فرانسوی  طرحی را برای بخش‌های مسکونی اولین هتل فضایی تجاری جهان را که قرار است در سال ۲۰۲۰ ساخته شود ارائه داده است. این کار به سفارش شرکت اکتشاف فضایی آکسون اسپیس (Axiom Space) به طور خاص برای گردشگری فضایی تهیه شده است

“استارک” طراحی برای اقامتگاه فضایی تجاری را برنامه‌ای رویایی می‌داند که شور و شوق واقعی بوجود می‌آورد. وی معتقد است در این طرح باید ایجاد شرایط راحت، هماهنگی کامل با ارزش‌های انسانی و حرکات بدن انسان در بی وزنی رعایت شود به گونه‌ای که مسافر از لحاظ جسمی و روحی احساس آزادی و زندگی در جهانی در حال گسترش را حس کند.

طراحی اولین هتل فضایی جهان آماده شد

اتاقک طراحی شده توسط او که به گفته خودش برای بهبود زندگی در مدار طراحی شده است با دیوارهایی که با نوعی بالشتک از جنس “جیر” پوشانده شده‌اند. اتاقک زندگی هر مسافر به فاصله‌های کم لامپ‌های از نوع ال.ای.دی دارد که بنا به سلیقه مسافر در زمان‌های مختلف می‌تواند شدت نور و رنگ آنها تغییر کند و فضایی دلخواه و مطبوعی را برای ساکن اتاق بوجود آورد. فیلیپ استارک مدعی است این دکوراسیون و اجزای آن در جهت راحتی خلق و خوی ساکن آن، ریتم‌های زندگی را تغییر می‌دهد.

در ماه ژوئن “مایکل سوفردینی” مدیر شرکت اکتشاف فضایی “آکسون اسپیس” در تگزاس اعلام کرد که ثبت نام برای سفر ۱۰ روزه  به ایستگاه بین‌المللی آغاز کرده است. این سفر ۵۵ میلیون دلاری شامل دوره آموزشی ۱۵ هفته و سفر ۱۰ روز به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد بود. این شرکت تصمیم دارد در مرحله اولیه هتل فضایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شود اما امکان جداسازی و پرواز مستقل را داشته باشد.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا