راهکارهایی نوآورانه برای همه

هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری اینوتکس ۲۰۱۸ با رویکرد «شهر هوشمند، زندگی هوشمند» طی روزهای ۱۴ تا ۱۶ تیرماه در محل نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران برگزار شد. مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر برای نخستین بار بصورت رسمی در این دوره از نمایشگاه شرکت کرد.

موبنا – فعالان جامعه استارت‌آپی و علاقه‌مندان حوزه فناوری در طی سه روز برگزاری نمایشگاه با حضور در غرفه مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر از نزدیک با خدمات این مرکز آشنا شدند.

غرفه مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر در نمایشگاه اینوتکس به محلی برای رفت‌وآمد استعدادهای برتر و صاحبان ایده‌های نوآورانه تبدیل شده بود. بازدیدکنندگان به کمک نمایشگرها و تبلت‌های موجود در غرفه با فعالیت‌های این مرکز آشنا می‌شدند. همچنین عبارت «مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر میزبان استارت‌آپ‌هایی است که می‌خواهند راهکارهایی نوآورانه برای همه بیافرینند» به عنوان شعار اصلی این مرکز روی دیوار غرفه نقش بسته بود.

راهکارهایی نوآورانه برای همه

بهنام انبارلویی، مدیر اجرایی مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر در مورد حضور این مرکز در هفتمین دوره نمایشگاه اینوتکس می‌گوید: « مرکز فناوری با وجود اینکه مجموعه‌ نوپایی شناخته می‌شود اما توانسته در مدتی کوتاه استارت‌آپ‌های موفقی را توسعه دهد، به همین دلیل و با توجه به اهمیت نمایشگاه اینوتکس تصمیم گرفتیم تا برای نخستین بار در این دوره از نمایشگاه حاضر شویم و از نزدیک فعالیت‌های مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر را به فعالان حوزه فناوری کشور معرفی کنیم.»

مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر در سال ۹۶ با سرمایه‌گذاری و حمایت تجهیزاتی و فنی سامسونگ در محل برج فناوری دانشگاه امیرکبیر تهران افتتاح شد.

تمرکز اصلی فعالیت این مرکز در حوزه‌های مرتبط با مسئولیت اجتماعی سامسونگ مانند بهداشت و سلامت، محیط زیست، انرژی، آموزش، پژوهش و توسعه پروژه‌های کاربردی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است. در این مرکز تلاش می‌شود با ارائه پشتیبانی‌های فنی در کنار حمایت‌ تجهیزاتی، امکان توسعه، تولید و معرفی موفق اپلیکیشن‌های نوآور و مفید در حوزه‌های یاد شده فراهم شود.

راهکارهایی نوآورانه برای همه

تیم‌های جذب شده در این مرکز از خدماتی همچون فضای کاری رایگان، حمایت مالی و تجهیزاتی، مشاوره و آموزش و… برخوردار می‌شوند. مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر هیچ‌گونه مالکیتی بر روی شرکت‌ها و محصولات نخواهد داشت و تمامی سهم آن در اختیار صاحبان ایده‌ و استارت‌آپ‌ها خواهد بود. این مرکز تاکنون ۶ چرخه شتابدهی را پشت سر گذاشته است و در این مدت توانسته استارت‌آپ‌های موفقی را به جامعه استارت‌آپی ایران معرفی کند.

حضور در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۸ فرصت خوبی را فراهم کرد تا نخبگان و استعدادهای برتر به صورت رو در رو ایده‌های خلاقانه خود را با کارشناسان مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر در میان بگذارند. در سه روز برگزاری این نمایشگاه، غرفه بزرگ مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر به محلی برای شناسایی ایده‌های برتر تبدیل شد.

راهکارهایی نوآورانه برای همه

در حال حاضر افراد و تیم‌های خلاق و علاقه‌مند می‌توانند طرح‌ها و ایده‌های خود را برای این مرکز ارسال و بعد از تایید اولیه از امکانات گسترده این مرکز برای تحقیق و توسعه همان ایده‌ها استفاده کنند. هر تیم پژوهشی مجاز خواهد بود برای سه دوره سه ماهه از این فرصت استفاده کند. تیم‌ها بعد از هر دوره سه ماهه ارزشیابی شده و پس از آن برای تولید نمونه اولیه محصول یک دوره سه ماه را پشت سر می‌گذارند. تیم‌هایی که موفق شوند به سلامت از این دوره عبور کنند وارد مرحله ۶ ماهه تجاری‌سازی محصول خواهند شد.

هفتمین دوره نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۸ روز شنبه ۱۶ تیر ماه در محل نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران (بوستان گفتگو) به کار خود پایان داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا