خیال‌تان راحت، ملکه در خانه است

دو هفته پیش تولد ۱۰ سالگی پسرم بود و به همین مناسب من و همسرم از یکی دو روز قبل از آن تدارک جشن را دیده بودیم.

موبنا – آپارتمان ما زیاد بزرگ نیست برای همین مجبور بودیم مهمانان کمی را دعوت کنیم و به یک دورهمی ساده بسنده کنیم. روز جشن اما تعداد بچه‌ها و همسن و سال‌های پسرم فراتر از تصور ما شد و مهمانی شلوغ‌تر از آنی بود که فکر می‌کردیم.

با اینکه روز مراسم تمامی خانه را با جارو برقی تمیز کرده بودم، اما از همان اول جشن بچه‌ها شروع کردند به ریخت‌وپاش خوراکی‌ها و خرده‌ ریزها. این وضعیت ادامه داشت تا اینکه کم کم وضعیت غیرقابل تحمل شد و صدای همه درآمد. برای همین مجبور شدم دوباره جارو برقی را روشن کنم و اتاق‌هایی که خیلی کثیف شده بود را تمیز کنم.

به خاطر قدرت موتور و مکش عالی جارو برقی کار من خیلی سریع تمام شد و پیش پدر و مادر بچه‌ها که در سالن نشسته بودند برگشتم. اکثرا هیچ صدایی نشنیده بودند و باور نمی‌کردند که در این مدت جارو برقی در خانه روشن بوده و یا اتاق‌ها به این سرعت تمیز شده باشند. با اصرار دو سه نفر از آنها مجبور شدم جارو برقی را به وسط جشن بیاورم تا هم سالن را تمیز کنم و هم اینکه از نزدیک کارکرد دستگاه را مشاهده کنند. همین موجب شد تا بحث اصلی صحبت‌ مهمان‌ها در جشن تولد پسرم به «ملکه» خانه ما ختم شود. این ملکه البته کسی نبود جز جارو برقی مدل QUEEN-24 سامسونگ که سه ماه پیش خریدم و آن روز تجربه فوق‌العاده از آن را با مهمان‌ها به اشتراک گذاشتم.

خیال‌تان راحت، ملکه در خانه است

حمل و نقل راحت

سه ماه پیش وقتی در بازار دنبال جارو برقی می‌گشتم اکثر فروشندگان اول از همه در مورد قدرت موتور و مکش دستگاه‌ها صحبت می‌کردند. در اینکه هر دو این ویژگی‌ها مهم و ضروری هستند، هیچ شکی نیست اما برای منی که چند سالی‌ست کمر درد دارم و بلند کردن بار سنگین به کاری عذاب آور و دردناک برایم تبدیل شده، اولین موضوع وزن پایین جارو برقی و انعطاف لوله آن بود.

در جارو برقی QUEEN-24 سامسونگ لوله فلزی به گونه‌ای طراحی شده تا به سادگی بتوان اندازه آن را به شکل دلخواه خود تغییر دهیم. علاوه بر این با وجود وزن ۴.۸ کیلوگرمی دستگاه کار راحتی برای حمل‌ونقل آن خواهید داشت.

تجربه جارو برقی قبلی به من ثابت کرد که صدای دستگاه می‌تواند به موضوع آزاردهنده‌ای برای همه تبدیل شود. کافیست در حال تماشای تلویزیون یا صحبت کردن با گوشی تلفن باشید تا به معنای واقعی کلمه از روشن بودن جارو برقی عذاب بکشید. در چنین زمان‌هایی احتمالا تصمیم می‌گیریم تا مکانی که جارو برقی روشن است را ترک کنیم. اتفاقی که از سه ماه پیش تاکنون در خانه ما رخ نداده و دیگر کسی شکایتی از این بابت ندارد. چرا که ملکه جارو برقی‌های سامسونگ با صدایی به میزان ۷۵ دسی‌بل همیشه و در هر شرایطی محیطی آرام و کم‌سروصدا را در خانه ما ایجاد کرده است.

 

قدرت ملکه

قبل از اینکه با ملکه جارو برقی‌های سامسونگ آشنا شوم فکر می‌کردم که باید قید جارو برقی‌های قدرتمند با قدرت موتور و مکش بالا را بزنم و به همان کم‌صدا بودن و سبک بودن دستگاه با یک قدرت موتور معمولی اکتفا کنم. اما با پیدا کردن QUEEN-24 گویی گمشده خود را به یکباره پیدا کردم. QUEEN-24 دستگاهی با ۲۴۰۰ وات قدرت موتور و ۴۴۰ وات قدرت مکش است که مثل اجل معلق بالای سر گرد و خاک‌های خانه حاضر می‌شود و ریز و درشت‌شان را می‌بلعد.

 

جارویی برای تمام سطوح

تمیز کردن فرش‌‌های خانه یکی دیگر از چالش‌هایی بود که من همیشه با جارو برقی قبلی خود داشتم. برخی از جارو برقی‌ها برای تمیز کردن فرش مناسب نیستند و نمی‌توانند فرش‌ها را مثل سایر سطوح دیگر تمیز کنند. QUEEN-24 سامسونگ با وجود ۲ برس‌ جانبی مخصوص درزها و گرد و غبار، با یک برس ویژه فرش به کمک صاحبش آمده است.

 خیال‌تان راحت، ملکه در خانه است

دروازه بزرگان

مکیده شدن ناخواسته اجسامی که در هنگام جارو کشیدن جذب دستگاه می‌شوند تقریبا برای همه اتفاق افتاده، پاک‌کن و تراش بچه‌ها، انگشتر یا فلش مموری‌ها و وسایلی مشابه اینها آنقدر ریز هستند که اگر حواس‌تان نباشد به راحتی در جاروبرقی‌ها بلعیده می‌شوند.

اتفاقی ناخوشایند که ملکه جاروبرقی‌های سامسونگ با استفاده از فیلتر سایکلونی که بر روی لوله آن قرار دارد، مانع از تکرار آن می‌شود. فیلتر سایکلون با قرار گرفتن بر روی لوله جاروبرقی تمامی اجسام و وسایلی که بزرگتر از خس‌وخاشاک‌های معمول باشند را جذب می‌کند. این اجسام به جای اینکه به کیسه دستگاه وارد شوند، در همان ابتدای کار و در لوله جاروبرقی جا خوش می‌کنند. فیلترهای سایکلون به راحتی و با یک پیچاندن ساده از روی لوله جدا و محتویات درون آن قابل مشاهده و دور ریختن است.

تقویت قدرت مکش دستگاه یکی دیگر از مزیت‌های کاربردی فیلتر سایکلون است. قضیه از این قرار است که قدرت مکش جاروبرقی‌ها رابطه مستقیمی با میزان پر یا خالی بودن کیسه دستگاه دارد. یعنی هر چقدر خاکروبه و اجسام کمتری در کیسه باشد مقدار قدرت دستگاه بیشتر می‌شود. این مزیت در جاروبرقی QUEEN-24  به دلیل استفاده از فیلتر سایکلون افتاده است. چرا که با جذب و ورود زباله‌های بزرگتر در فیلتر سایکلون، کیسه ۴ لیتری QUEEN-24  کمتر از حد معمول انباشته و پُر می‌شود. در واقع فیتر سایکلون کمک کرده تا QUEEN-24 با موتوری که قدرت مکش ۴۴۰ واتی دارد به راحتی زباله‌های ریزودرشت موجود در خانه را قورت دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا