افتتاح طرح های مخابراتی استان فارس با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

با حضور وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تعدادی از طرح های مخابراتی و زیر ساختی و توسعه ارتباطات روستایی در استان فارس به بهره برداری رسید .

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران ، طرح های مخابراتی استان فارس و پوشش ارتباطات روستایی، امروز پنج شنبه ۲۱ تیرماه ۱۳۹۷ با حضور مهندس جهرمی وزیر ارتباطات ، مهندس تبادار استاندار فارس،مهندس سید مجید صدری مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ، نمایندگان استان فارس در مجلس و مقامات و مدیران ارشد استانی در استان فارس افتتاح گردید.
با افتتاح این پروژه های مخابراتی ۵۶۹ روستا از خدمات اینترنت پرسرعت بهره مند شدند و۲۳۰ نقطه از ابتدای سال تحت پوشش ۴G قرار گرفته است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و هماهنگی همه جانبه مجموعه مخابرات ایران در اجرای طرح های توسعه وتقویت زیرساخت های مخابراتی افزود: امیدواریم با همکاری تمام فعالان حوزه ارتباطات و مخابرات، موجب توسعه و تعالی ارتباطات در کل کشور باشیم.
مهندس جهرمی با بیان اینکه پوشش ۹۰ درصدی ارتباطات در روستاها کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است افزود: ۲۳۰۰ روستا از ۴۰۰۰ روستای استان فارس بالای ۲۰ خانوار است که ۱۳۰۰ روستا تحت پوشش هستند و امیدواریم با تلاش مسئولین استان تا پایان دهه فجر امسال ۹۰ درصد روستا ها تحت پوشش قرار بگیرند.
وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه نباید آمار اشتباه به مردم داد گفت: ۲ پروژه بزرگ در استان فارس با اعتبار ۹۳میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره برداری رسیده است که البته کار بزرگی ست و در سه ماهه اول سالجاری ۳۰ درصد کار انجام شده است.
مهندس جهرمی با بیان اینکه استان فارس باید به عنوان یک قطب الکترونیک و مخابرات کشور مطرح شود گفت: طرح های مخابراتی که امروز افتتاح می شود به نوبه خود تاثیر مناسبی بر افزایش ظرفیت ارتباطی و زیر ساختی استان دارد ، البته این طرح ها کافی نیست و پروژه های بسیار گسترده تری به منظور تحقق برنامه های پیش بینی شده برای استان فارس باید به انجام برسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا