آدیداس برای هر پای شما کفش اختصاصی می‌سازد! (+عکس و فیلم)

آدیداس تحقق این هدف را چندان دور از دسترس نمی‌داند و پیش‌بینی کرده است که در آینده نه چندان دور این مکان فراهم شود تا افراد بتوانند پس از مراجعه به فروشگاه، کفش اختصاصی خود را طراحی کنند و آن را در اختیار بگیرند.

موبنا – استفاده از کفش‌های ورزشی پیشرفته و مناسب یک اتفاق معمول بین همه ورزشکاران حرفه‌ای محسوب می‌شود. خرید یک کفش ورزشی معمولا به سادگی انجام می‌شود: وارد فروشگاه می‌شوید، مدل مورد علاقه خود را پیدا می‌کنید، و آن را می‌پوشید. اگر این کفش مناسب شما نباشد سراغ مدل بعدی می‌روید تا آن را امتحان کنید و در نهایت بتوانید یک کفش ورزشی مناسب برای خود بخرید.

ولی شرکت آدیداس از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات ورزشی در جهان آینده را متفاوت می‌بیند و به اعتقاد این شرکت آلمانی، در آینده نه چندان دور فناوری هوشمند، نرم‌افزار تحلیل داده و چاپگر سه‌بعدی در فروشگاه‌ها مستقر می‌شوند تا به کمک هم بتوانند با فاصله زمانی کوتاه یک جفت کفش اختصاصی دقیقا متناسب با پاهای شما تولید کنند. اگر شما هم جزء  آن دسته از افرادی هستید که تصور می‌کنید یکی از پاهای شما کوچک‌تر از پای دیگر است نگران نباشید. زیرا از این پس آدیداس می‌تواند برای هر پای شما یک لنگه کفش اختصاصی را طراحی و تولید کند.

آدیداس برای هر پای شما کفش اختصاصی می‌سازد! (+عکس و فیلم)

این روزها تمامی شرکت‌های فعال در عرصه تولید کفش تلاش شبانه‌روزی می‌کنند تا این هدف را محقق سازند. با این وجود آدیداس از رقبا پیشی گرفته است و برای نخستین بار در نمایشگاه «اسپیدفکتوری لب اکسپرینس» که در نیویورک برگزار شده است، تولید چنین محصولی را به نمایش گذاشته است.

آدیداس تاکنون فناوری مذکور را در آزمایشگاه‌های خود مورد بررسی قرار می‌داد. مراکز تحقیق و توسعه آدیداس در شهرهای آتلانتا و آنسباخ آلمان فناوری‌های هوشمندی را مورد استفاده قرار دادند که امکان نقشه‌برداری سه بعدی و تولید یک کشف به کمک چاپگر سه بعدی را فراهم می‌کرد. این فناوری هم اکنون قرار است به صورت عملی وارد فروشگاه‌های آدیداس شود.

آدیداس برای هر پای شما کفش اختصاصی می‌سازد! (+عکس و فیلم)

این روزها کسانی که به نمایشگاه «اسپیدفَکتوری لب اکسپرینس» می‌روند طراحان اختصاصی آدیداس را پیش روی خود می‌بینند که با سیستم‌های هوشمند مستقر شده‌اند. آنها به دقت طول، عرض، ضخامت، عمق و … در همه بخش‌های پا را اندازه‌گیری می‌کنند و دوربین‌های ویژه شکل ظاهری، فرمت، سرعت و … را برای پای هر فرد ثبت و ضبط می‌کند.

تمامی داده‌هایی که در این مرحله به دست می‌آیند روی دو نمایشگر بزرگ ارایه میشوند. این داده‌ها به عنوان مثال نشان می‌دهد که طول پای چپ شما اندکی از پای راست بزرگتر است و بنابراین از نظر فیزیولوژیکی می‌توان شما را یک دونده طبیعی معرفی کرد. این مسئله به آن معنی خاهد بود که پاهای شما کمی بعد از تماس با زمین به سمت داخل رانده می‌شوند، وزن خود را به صورت موازی روی هر دو پا توزیع می‌کنید و تاثیرات را از زمین به صورت کاملا مناسب دریافت می‌کنید. تمامی این اطلاعات به صورت لحظه‌ای پس از تحلیل وضعیت پای شما منتشر می‌شود.

آدیداس برای هر پای شما کفش اختصاصی می‌سازد! (+عکس و فیلم)

دانستن این اطلاعات برای انتخاب کفش مناسب بسیار اهمیت دارد. با این وجود شرکت آدیداس می‌خواهد یک گام جلوتر برود و از این اطلاعات برای ساخت یک کفش اختصاصی و مناسب برای هر لنگه پای شما استفاده کند. البته آدیداس هنوز خود را در مرحله‌ای نمی‌بیند که بتواند این کار را به صورت انبوه انجام دهد. «زاکاری کنراد» طراح ارشد آدیداس که مدیریت تیم طراحی های آینده آدیداس را هم برعهده دارد توضیح داد که آزمایشگاه هوشمند اسپید‌فَکتوری با سرعت بیشتر به جلو حرکت می‌کند. او گفت: «ما برای آنکه این کفش‌های اختصاصی را تولید کنیم سه برابر سریع‌تر از قبل محصول را به دست مشتری می‌رسانیم».

آدیداس برای هر پای شما کفش اختصاصی می‌سازد! (+عکس و فیلم)

به هر حال آدیداس تحقق این هدف را چندان دور از دسترس نمی‌داند و پیش‌بینی کرده است که در آینده نه چندان دور این مکان فراهم شود تا افراد بتوانند پس از مراجعه به فروشگاه، کفش اختصاصی خود را طراحی کنند و آن را در اختیار بگیرند.

آدیداس برای هر پای شما کفش اختصاصی می‌سازد! (+عکس و فیلم)

دکمه بازگشت به بالا