روابط بانک توسعه صادرات با شرکای راهبردی در سطح بسیار مطلوب است

مدیرعامل بانک توسعه صادرات اعلام کرد: روابط این بانک با شرکای راهبردی درسطح بسیارمطلوب خود قرار دارد و رضایت‌بخش است.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات، دکتر علی صالح آبادی درجریان سفر به استانهای گیلان و اردبیل با اعلام این مطلب افزود: عملکرد بانک مورد رضایت نهادهای بالادستی اعم از بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و صندوق توسعه ملی است.
دکتر صالح آبادی با اعلام این مطلب که تعامل اگزیم بانک ایران با بانک مرکزی در بهترین سطح ممکن است، گفت: صورتهای مالی بانک طی سنوات متمادی فاقد بند حسابرسی بوده و همواره مورد تایید بانک مرکزی قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: تعامل بسیار نزدیکی با صندوق ضمانت صادرات داریم و تمام پرونده‌های باز با این صندوق تعیین تکلیف شده است.
دکتر صالح آبادی درباره وضعیت منابع بانک گفت: منابع بانک در سال جاری بهتر از سال گذشته است به همین دلیل سیاست ما در سال جاری تنوع بخشی به پرتفوی تسهیلات دهی است.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات با اشاره به لزوم شناسایی ظرفیت های جدید خدمت رسانی در تمامی استانها گفت: مشتریانی که به لحاظ اعتبار سنجی و نوع کسب و کار استحقاق بیشتری برای استفاده از منابع بانک دارند در اولویت قرار خواهند گرفت.
وی با تاکید برکارشناسی دقیق و اعتبار سنجی مشتریان یادآور شد: باید مراقبت کرد تا منابع بانک در فعالیت های فاقد توجیه مصرف نشود.
وی خدمات ارزی و ریالی بانک توسعه صادرات را به ویژه در صدور اعتبار اسنادی، ضمانتنامه‌های ارزی و ریالی وحوالجات رو به رشد توصیف کرد وافزود: لازم است در بخش خدمات ارزی از طریق راهکارهای جایگزین در چارچوب شرایط جدید کشور تلاش کنیم که خدمت رسانی ادامه یابد.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات در این سفر همچنین با استاندار اردبیل دیدار و گفتگو کرد.
آقای مهندس بهنام جو استاندار اردبیل در جریان این دیدار ضمن تقدیر از پاکدستی و عملکرد مطلوب شعبه بانک در تعامل با صادرکنندگان استانی افزود: انتظار داریم چون استان اردبیل مرز مشترک با آذربایجان دارد و در بحث واردات اقتصادی در نقطه صفر مرزی فعال است، شعبه بانک نیز اختیارات بیشتری درارائه تسهیلات ریالی و ارزی داشته باشد.
دکتر صالح آبادی در این دیدار گفت: محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و اگر تقاضای ارائه تسهیلات در سطح اختیارات شعبه نباشد بلافاصله در رکن اعتباری مطرح شده و رسیدگی می شود.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر به هیچ سپرده ای بالاتر از ۱۵ درصد سود نمیدهیم انتظار جذب سپرده های ارزان قیمت از سوی شعب را نداشتیم لذا جذب منابع صندوق توسعه ملی وبانک مرکزی در اولویت قرار گرفته است.
به گفته دکتر صالح آبادی، در حال حاضر مصوبه ای که به دلیل کمبود منابع، پرداخت نشده باشد در بانک توسعه صادرات وجود ندارد.
براساس این گزارش، دکتر صالح آبادی و هیات همراه با حضوردر اتاق بازرگانی رشت و اردبیل با اعضای اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه نیز دیدار و گفتگو داشتند.
همچنین مدیرعامل بانک توسعه صادرات و هیات همراه در جریان این سفر ضمن حضوردر سه شعبه رشت، آستارا و اردبیل و دیدار با مقامات استانی از گروه صنعتی آرتا و نگین زرین چوب ( تولید کننده MDF و نئوپان) از صادرکنندگان نمونه استانی و کشوری بازدید کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا