نگاهی به برترین نوآوری‌های سامسونگ در صنعت تلویزیون

در ۱۲ سال گذشته همواره شرکت سامسونگ برترین تولیدکننده تلویزیون در جهان بوده است. در این مدت استانداردهای تلویزیون در زمینه طراحی، رنگ، دقت و کیفیت تصویر بصورت چشمگیری ارتقا پیدا کرده و بینندگان می‌توانند تجربه‌ای فراگیرتر و لذتبخش‌تر داشته باشند.

موبنا – در سال ۲۰۰۶ و زمانی که رهبری سامسونگ در این بازار آغاز شد، این شرکت با معرفی مدل بوردو (Bordeaux) عصری جدید را در صنعت تلویزیون آغاز کرد. این مدل یک تلویزیون ال‌سی‌دی زیبا با طراحی الهام گرفته شده از جام بود. از همان زمان تا کنون تمامی مدل‌های تلویزیون سامسونگ به نمادی از ترکیب طراحی‌های زیبا با نوآوری‌هایی چشمگیر تبدیل شده‌اند که تجربه دیداری کاربران را به سطحی جدید می‌رساند.
مثلا در سال ۲۰۰۹ سامسونگ اولین مدل تلویزیون‌های ال‌ای‌دی خود را با لبه‌های روشن عرضه کرد که علاوه بر باریکی فوق‌العاده سطح جدیدی از کیفیت تصویر را به نمایش می‌گذاشت. اما یکسال بعد و در سال ۲۰۱۰ نیز اولین ال‌ای‌دی سه بعدی جهان توسط سامسونگ عرضه شد که پنجره‌ای رو به دنیای تصاویر فراگیر سه‌بعدی بود. در همان سال شرکت سامسونگ اولین فروشگاه اپلیکیشن‌های تلویزیون هوشمند را نیز به نام اپ استور راه‌اندازی کرد. در سال ۲۰۱۱ این شرکت اسمارت هاب را به عنوان رابط کاربری جذابی برای تلویزیون‌های هوشمند خود رونمایی کرد.
از دیگر نوآوری‌هایی که توانست جایگاه سامسونگ را به عنوان پیشتاز صنعت تلویزیون تثبیت کند، می‌توان به رونمایی از اولین تلویزیون‌های UHD قابل انعطاف و منحنی جهان در سال ۲۰۱۴ اشاره کرد.
اما تلویزیون‌های QLED سامسونگ اوج این تاریخ نوآوری بود. ترکیبی از زیبایی برترین تلویزیون‌ها در کنار تصاویری کاملا واقعی که باعث شد بسیاری از کاربران برداشتی کاملا متفاوت از کیفیت تصویر در تلویزیون پیدا کنند.
در سری QLED استفاده از فناوری کوانتوم دات باعث شد تجربه دیداری کاربران به مرحله‌ای عالی از کنترل ساده و تصاویر فراگیر برسد. توانایی این سری از تلویزیون‌ها در تولید ۱۰۰ درصد حجم رنگ به آنها امکان می‌داد تا رنگ‌هایی غنی‌تر و البته براق‌تر تولید کنند و به این ترتیب فیلم‌ها به همان شکل موردنظر تهیه‌کنندگان نمایش داده می‌شدند.
کیفیت تصویر فوق‌العاده تلویزیون‌های QLED با طراحی مینی‌مالیستی تکمیل شده است که تمامی موارد پرت‌کننده حواس بیننده در آن حذف شده است تا کاربر کاملا غرق در محتوا شود. این جنبه از طراحی این محصولات را می‌توان هم در اتصال نامریی آن دید که کابل انتقال اطلاعات تصویر و صدا را با کابل برق در یک کابل باریک و تقریبا نامریی ترکیب کرده و حتی دستگاه‌های جانبی را هم از همین طریق به تلویزیون متصل می‌کند.
در ادامه این راه نیز شرکت سامسونگ همچنان به نوآوری در فناوری‌های هیجان‌انگیز صنعت تلویزیون ادامه خواهد داد تا تجربه دیداری شما را هرچه بیشتر غنی و فراگیر کند. از جمله این فناوری‌های آینده می‌توان به کوانتوم‌دات‌ها و مدول‌های میکرو ال‌ای‌دی اشاره کرد که برای اولین بار در نمایشگاه CES 2018 رونمایی شدند. پس منتظر اخبار جدیدی از این دست نوآوری‌ها در نیمه دوم سال جاری باشید.

نگاهی به برترین نوآوری‌های سامسونگ در صنعت تلویزیون

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا