تجربه کاربری گلکسی S9، یک دنیای جدید

تجربه کاربری یا UX گوشی‌های گلکسی S9 و S9+ سامسونگ با این هدف طراحی شده است تا هر بار ضربه، لمس یا حرکت شما روی گوشی معنایی معین داشته باشد و بخشی از کار موردنظر شما را انجام دهد.

موبنا – هر کاری که بخواهید انجام دهید، از پیاده‌ کردن ایده‌های پراکنده در ذهن‌تان تا سرگرم‌ کردن خودتان در مسیر برگشت از محل کار به خانه، این دو پرچمدار جدید سامسونگ از عهده آن برخواهند آمد و تجربه کاربری متفاوتی را در اختیارتان قرار خواهند داد.

تجربه کاربری گلکسی S9، یک دنیای جدید

صفحه قفل و صفحه نمایش همیشه روشن (AOD)

صفحه قفل شده گوشی، چیزی است که ما بیشتر از هر حالت دیگری به آن برخورد می‌کنیم. وقتی از خواب بلند می‌شویم یا وقتی در طول روز سراغ گوشی‌مان می‌رویم، اولین چیزی که می‌بینیم همین صفحه قفل شده است. اما حالت قفل صفحه در گلکسی‌های S9 و S9+ بهترین پلتفرم را در اختیارتان قرار می‌دهد تا داستان هر روز زندگی‌تان را روایت کنید. در حالت پس‌زمینه ویدیویی می‌توانید تصاویری را انتخاب کنید تا در حالت قفل صفحه به نمایش در بیاید و بیشترین انگیزه و روحیه را در طول روز برای‌تان ایجاد کند. این قابلیت حتی به شما امکان می‌دهد ویدیوهای منحصربه‌فرد فوق آهسته یا Super Slow-mo را که با گوشی‌تان ضبط کرده‌اید روی حالت قفل گوشی نمایش دهید. حتی می‌توانید نوار نمایش نوتیفیکیشن‌ها را روی صفحه قفل شفاف‌تر کنید تا همه اطلاعات را با وضوح بیشتری مشاهده کنید.

اگر به هر دلیل بخواهید از زمان دقیق مطلع شوید فقط کافیست یک ضربه روی نمایشگر ساعت در صفحه قفل شده بزنید تا علاوه بر ساعت و دقیقه، ثانیه را هم به شما نشان دهد. به علاوه کاربران ایرانی می توانند تاریخ شمسی و میلادی را به طور همزمان در صفحه قفل مشاهده کنند.

آیا دلتان می‌خواهد چیزی روی صفحه نمایش داده شود که با دیدنش همواره لبخند به لب‌تان بیاید؟ فقط کافی است یکی از ۲۰ تصویر GIF داخل گوشی را روی صفحه پین کنید تا همیشه گوشی با لبی خندان از شما استقبال کند.

تجربه کاربری گلکسی S9، یک دنیای جدید

نوار کناری (Edge)

هیچ چیزی بدتر از آن نیست که بخواهید یک اپلیکیشن‌ را فورا باز کنید اما یادتان برود آن را داخل کدام فولدر قرار داده بودید. اما نوار کناری گلکسی S9 و S9+ این مشکل را حل کرده و به شما امکان می‌دهد اپلیکیشن‌ها و تماس‌های موردعلاقه‌تان را در نوار کناری صفحه نمایش Super AMOLED ذخیره کنید. این قابلیت در پرچمداران جدید سامسونگ بهینه شده و تنها کافی است آیکون یک برنامه را از Apps Edge داخل کادر مخصوص پاپ‌آپ بیاندازید. این ویژگی در گلکسی S9 و S9+ به شما امکان می‌دهد با همین پنجره پاپ‌آپ فورا به پیام‌های دریافتی‌تان پاسخ بدهید.

در این حالت جدید تنها با یکبار کشیدن انگشت روی صفحه می‌توانید بین حالت‌های Apps Edge, People Edge و Smart Select حرکت کنید. حالت People Edge به شما امکان می‌دهد خیلی راحت با فرد موردنظرتان تماس گرفته یا برایش پیام بفرستید و در حالت Smart Select هم می‌توانید بخشی از صفحه نمایش خودتان را به شکل یک عکس یا انیمیشن ذخیره کنید.

تجربه کاربری گلکسی S9، یک دنیای جدید

App Pair

برای همه ما پیش‌ آمده که هنگام نوشتن یک ایمیل یا پیام مجبور باشیم مدام بین دو اپلیکیشن رفت و آمد کنیم. همین حرکت مداوم بین دو اپلیکیشن گاهی نوشتن یک ایمیل را هم به کاری دشوار تبدیل می‌کند. اما با وجود گزینه App Pair هرگز به چنین مشکلی نخواهید خورد زیرا تنها با یک ضربه روی صفحه این قابلیت دو اپلیکیشن موردنظر شما را بصورت همزمان در حالت مولتی‌ویندو باز می‌کند. حتی می‌توانید اپلیکیشن‌هایی که از App Pair استفاده می‌کنند را در صفحه اصلی خودتان قرار دهید تا دسترسی به آنها کاملا آسان شود.

تجربه کاربری گلکسی S9، یک دنیای جدید

حالت Landscape

اغلب محتواهای مولتی‌مدیا در حالت افقی (Landscape) به بهترین شکل، نمایش داده می‌شوند. استفاده از کل صفحه، تصویر را برای شما کاملا فراگیر می‌کند. اما رفتن از حالت استریم ویدیو به کارهای دیگر می‌تواند بسیار دشوار باشد زیرا صفحه اصلی موبایل همیشه در حالت عمودی (Portrait) قرار دارد (البته تا قبل از معرفی گلکسی S9).  در این پرچمدار جدید صفحه اصلی هم بصورت خودکار به حالت Landscape می‌رود. یعنی دیگر لازم نیست بعد از خارج شدن از برنامه پخش فیلم حالت دست گرفتن گوشی را تغییر دهید.

 

اثر انگشت اختصاصی

گوشی ما معمولا اطلاعاتی مهم و خصوصی را در خود جای داده است. هرچند ذخیره این اطلاعات در یک مکان امن در گوشی بسیار مهم است اما داشتن یک روش تایید هویت قابل اعتماد برای دسترسی به آن اطلاعات از این مسئله هم مهم‌تر است. در گوشی‌های گلکسی S9 و S9+ با ایجاد قابلیتی به نام اثر انگشت اختصاصی، توازن کاملی بین امنیت و کارآمدی ایجاد شده است. شما با استفاده از اثر انگشت همیشگی‌تان به صفحه اصلی گوشی می‌روید و بعد با استفاده از اثر انگشتی که بصورت اختصاصی تعیین کرده‌اید، می‌توانید وارد فولدر امن گوشی گلکسی خودتان شوید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا