GPU Turbo: فناوری انقلابی در حوزه پردازش گرافیکی موبایل

سیستم پردازش گرافیکی موبایل های هواوی ، از پایه بازطراحی شده است!

موبنا عملکرد GPU نتوانسته نیازهای روزافزون بازار را برآورده کند.

افزایش تقاضا برای تجربه‌های مبتنی بر گیمینگ و نیازمند رزولوشن بالا، باعث افزایش درخواست برای گرافیک‌های موبایلی در یک دهه گذشته شده است. تا پیش از آن، بازی‌های موبایلی معمولاً نیازمندی‌های سیستمی سطح پایینی داشته اما با ظهور MOBA (Multiplayer Online Battle Arena یا همان بازی‌های چندنفره آنلاین سبک نبرد)، بازی‌ها و عناوین سبک نبرد سلطنتی نظیر Player Unknown’s Battlegrounds، کاربران به سمت و سویی سوق یافته‌اند که انتظارات بیشتری از گوشی‌های هوشمندشان دارند.

این در حالی است که محبوبیت واقعیت افزوده و واقعیت مجازی (AR و VR)، به عنوان دو مورد از محتویات چندرسانه‌ای ِ نیازمند مولفه‌های گرافیکی سطح بالا نیز روند صعودی به خود گرفته است. با وجود این، از آنجایی که پردازشگرهای گرافیکی موبایلی، اغلب در فضایی بسیار محدود تعبیه شده‌اند، معمولاً با مشکلات خنک‌کنندگی روبرو هستند. در ترکیب این امر با چالش‌های مربوط به توان الکتریکی، پردازشگرهای گرافیکی موبایلی، شرایط سختی را برای برآورده کردن نیازهای کاربران داشته‌اند.

 

طراحی شده برای بهبود تجربه کاربری

ایجاد توازن میان عملکرد و کارآمد بودن مصرف انرژی، یکی از چالش‌های بازار است. در زمان توسعه یک راهکار جدید، هواوی از سیستم توربوشارژر خودروها الگوبرداری کرده است: توربو از یک سیلندر برای وارد کردن میزان هوای بیشتر به موتور با محفظه احتراق استفاده می‌کند تا بهره‌وری و توان را بدون نیاز به وارد آوردن فشار بیشتر به موتور، افزایش دهد.

برپایه سال‌ها تجربه در حوزه توسعه پردازشگرهای گرافیکی، Huawei و تکنولوژی GPU Turbo را توسعه‌ داده‌اند. همان‌طور که از عنوان آن پیداست، این راهکار نیز به صورت مشابه با توربوشارژر عمل می‌کند و نتایج آن نیز همان قدر در افزایش چشمگیر کارایی، مشهود است.

GPU Turbo یک تکنولوژی شتاب‌دهنده پردازش گرافیکی است که به طور کامل بازطراحی نحوه پردازش محتویات گرافیکی را در سطح سیستمی به همراه دارد. این راهکار، به طور گسترده به افزایش بهره‌وری کلی پردازش گرافیکی، از کیفیت تا عملکرد و مصرف توان کمک می‌کند. این راهکار تاثیرگذار، در مقابل روند متداول و سنتی قرار می‌گیرد که در آن عملکرد، همواره عاملی در مقابل بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف انرژی است. بهبود کارایی به خصوص زمانی نمایان خواهد شد که شما در حال اجرای بازی‌های باکیفیت گرافیکی بالا هستید.

با اجرای GPU Turbo به طور چشمگیری عملکرد و کارایی در بازی‌های سبک نبرد و MOBA (بازی‌های چندنفره آنلاین سبک نبرد)، نظیر PUBG Mobile و Mobile Legends: Bang Bang‌ بهبود می‌یابد. این در حالی است که پشتیبانی از تعداد ژانرها و بازی‌های بیشتر در آینده نیز در دستورکار است (اطلاعات بیشتر در آینده اعلام خواهد شد).

در کنار بازی‌های موبایلی، GPU Turbo برای بهینه‌سازی تجربه رابط کاربری EMUI در دستگاه‌های تولیدی Huawei  استفاده می‌شود. این تکنولوژی از کاربردهای همراه با نوآوری نظیر AR و VR پشتیبانی کرده تا درهای احتمالات و چشم‌اندازها را برای کاربردهایی نظیر کلاس درس مجازی، خرید آنلاین، درمان از راه دور و موارد دیگر باز کند.

 

گزاره ارزش و مزایای جذاب GPU Turbo

  • عملکرد سطح بالا: این راهکار به بهبود بهره‌وری در زمینه پردازش گرافیکی تا ۶۰ درصد منجر می‌شود.
  • تجربه گیمینگ توسعه یافته، پایدار و روان را در دستگاه‌های سطح بالا ارائه می‌دهد.
  • دستگاه‌های میان رده را قادر می‌سازد تا از رقبا پیشی بگیرند.
  • دستگاه‌های خوش قیمت را قادر می‌سازد تا بتوانند بازی‌های ویدئویی با گرافیک سطح بالا را اجرا کنند.

 

  • بهره‌وری انرژی بهبود یافته
  • تا ۳۰ درصد توان مصرفی در تراشه مجتمع (مانند چیپست‌های Kirin هواوی) را کاهش می‌دهد.
  • دستگاه‌ها را قادر می‌سازد تا در مقایسه با رقبا در اجرای روان‌تر بازی‌ها بوسیله نمایش میزان فریم بر ثانیه پایدارتر، برای مدت زمان بیشتری روشن باقی بمانند.

 

  • تعهد بیشتر
  • بازی‌ها را قادر می‌سازد تا با میزان فریم بر ثانیه (FPS) بهینه اجرا شوند.
  • افکت‌های HDR را در بازی‌هایی که به طور پیش‌فرض از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند فعال می‌کند (بهره‌برداری از این قابلیت در حال حاضر به توسعه‌دهندگان بازی‌ها بستگی دارد. این قابلیت با استفاده از دو بازی از شرکت NetEase در رویداد رونمایی، به نمایش درخواهد آمد.)

 

بازه زمانی بروزرسانی

HUAWEI Mate 10، HUAWEI Mate 10 Pro، PORSCHE DESIGN HUAWEI Mate 10 و PORSCHE DESIGN HUAWEI Mate RS این بروزرسانی را در آگوست ۲۰۱۸ دریافت خواهند کرد. این در حالی است که بروزرسانی یادشده برای HUAWEI Mate 9، HUAWEI Mate 9 Pro و PORSCHE DESIGN HUAWEI Mate 9 برای عرضه در ماه نوامبر ۲۰۱۸ میلادی، زمان‌بندی شده است. اطلاعات بیشتر در خصوص زمان عرضه بروزرسانی، در آینده اعلام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا