بزرگترین خرس‌هایی که روی زمین پا گذاشتند (+عکس)

هر چهار خرسی که نام آنها در اینجا آورده شده و جزییات آنها مورد بررسی قرار گرفته است توسط انسان شکار شده‌اند و شامل خرس سیاه، گریزلی، قهوه‌ای آلاسکایی و قطبی می‌شوند. بر این اساس می‌توان گفت این خرس‌ها با سند و مدرک ثبت شده در لیست بزرگترین خرس‌های جهان قرار گرفته‌اند.

موبنا – در اینجا چهار خرس بزرگی معرفی شده است که از آنها به عنوان بزرگ‌ترین خرس‌هایی که روی کره زمین پا گذاشتند، یاد می‌شود. از بین تمام گونه‌ها و نژادهای خرس که تاکنون شناسایی شده است، این چهار مورد بزرگترین جثه را داشته‌اند و به همین خاطر برای زیست‌شناسان اهمیت فراوانی دارند.

هر چهار خرسی که نام آنها در اینجا آورده شده و جزییات آنها مورد بررسی قرار گرفته است توسط انسان شکار شده‌اند و شامل خرس سیاه، گریزلی، قهوه‌ای آلاسکایی و قطبی می‌شوند. بر این اساس می‌توان گفت این خرس‌ها با سند و مدرک ثبت شده در لیست بزرگترین خرس‌های جهان قرار گرفته‌اند. این چهار حیوان عظیم الجثه در گروه خود بزرگترین حیوانی بوده‌اند که تاکنون انسان مشاهده کرده است و «باشگاه بون و کراکت» که وظیفه مطالعه جهانی پیرامون خرس‌ها را برعهده دارد، سندیت این گزارش را تایید می‌کند.

خرس سیاه

رکورد جهانی ثبت شده برای طول جمجعه این خرس سیاه ۶۰.۰ سانتی‌متر گزارش شده است که گفته می‌شود در سال ۱۹۷۵ میلادی این خرس در منطقه «سنپیت کانتی» در ایالت اوتای آمریکا شکار شد. «باشگاه بون و کراکت» در توضیحات خود اشاره کرده است بزرگترین طول جمجمه بدون فک پایین ۳۷.۴۶ سانتی‌متر بوده و بزرگترین عرض جمجعه برای خرس‌ها نیز در این حیوان با اندازه ۲۲.۵۴ سانتی‌متر ثبت شده است. در اینجا تصویر جمجمه این خرس عظیم الجثه که در مالکیت مرکز «کابلِا» در آمریکا قرار دارد را مشاهده می‌کنید.

بزرگترین خرس‌هایی که روی زمین پا گذاشتند (+عکس)

برای آنکه مقایسه بهتری انجام دهید، در زیر تصویر «رابرت کریستین» آورده شده است که سال ۲۰۱۱ میلادی رکورد شکار بزرگترین خرس سیاه را به نام خود ثبت کرد و طول جمجمه خرسی که او شکار کرده بود ۵۹.۸۴ سانتی‌متر بود. البته خرسی که کریستین شکار کرد سنگین‌ترین و بزرگترین خرس سیاه جهان نبود، ولی جمجه آن به قدری بزرگ بود که نامش در فهرست رکوردها ثبت شود. این خرس سیاه ۳۳۲.۴۸ کیلوگرم بود. پیش از این خرس‌هایی با وزن بیشتر هم شناسایی شده بودند و اسناد برخی خرس‌های سیاه با وزن ۴۰۸.۲ کیلوگرم به ثبت رسیده است.

بزرگترین خرس‌هایی که روی زمین پا گذاشتند (+عکس)

خرس گریزلی

بزرگترین خرس شناسایی شده در خانواده گریزلی‌ها نیز از روی طول جمجمه آن شناسایی شده است. طول جمجمه این خرس ۷۰.۶۴ سانتی‌متر گزارش شده است که سال ۱۹۷۶ میلادی در منطقه «گاردن اسکات» در کوهستان لون آلاسکا شناسایی و شکار شد. باشگاه «بون و کراکت» اعلام کرد که این بزرگترین جمجمه شناسایی شده برای خرس‌های گریزلی بوده است که طول آن بدون فک پایین ۴۳.۸۱ سانتی‌متر محاسبه می‌شود و عرض جمجمه آن ۲۶.۸۲ سانتی‌متر بوده است.

در اینجا می‌توانید تصویر جمجمه بزرگترین خرس گریزلی که تاکنون روی کره زمین پا گذاشته است را مشاهده کنید:

بزرگترین خرس‌هایی که روی زمین پا گذاشتند (+عکس)

مجددا برای آنکه مقایسه درست و دقیق داشته باشید، در اینجا تصویر «لاری فیتزجرالد» آورده شده است که سال ۲۰۱۳ میلادی توانست نام خود را در فهرست رکورددارهای خرس‌های گریزلی ثبت کند. خرسی که فیتزجرالد شکار کرده بود جمجمه با طول ۶۹.۵۳ اینچ داشت و تنها ۱.۱ سانتی‌متر از جمجمه خرسی که در منطقه اسکات شناسایی شده بود، کوچکتر بود. ارتقاع خرس فیتزجرالد از سطح زمین تا جمجمه نیز ۲.۷۴ سانتی‌متر گزارش شد.

بزرگترین خرس‌هایی که روی زمین پا گذاشتند (+عکس)

خرس قهوه‌ای آلاسکایی

رکورد جهانی برای بزرگترین خرس قهوه‌ای آلاسکایی به ۷۶ سال قبل برمی‌گردد. سال ۱۹۵۲ میلادی در جزیره کودیاک در منطقه آلاسکا شخصی به نام «روُی لیندزلی» خرسی را شکار کرد که از آن به عنوان بزرگترین خرس قهوه‌ای آلاسکایی جهان یاد شد. طول جمجمه این خرس ۷۸.۱۰ سانتی‌متر بود، طول جمجمه بدون فک پایین ۴۵.۵۶ سانتی‌متر محاسبه شد و عرض جمجمه این خرس هم ۳۲.۵۴ سانتی‌متر بود.

آقای لیندزلی در جست‌وجوی یک نمونه خرس کمیاب می‌گشت تا آن را به «موزه ملی لس‌آنجلس» اهدا کند. این طور که در تاریخ ثبت شده است، زمانی که لیندزلی این خرس خاص و منحصر به فرد را دید تصمیم گرفت به سمت او شلیک نکند، زیرا در نزدیکی آن یک خرس با جثه بزرگتر حضور داشت و لیندزلی می‌خواست آن را شکار کند. سرانجام که شکار بزرگتر مخفی شد، لیندزلی تصمیم گرفت این خرس را شکار کند و او با خودش محاسبه کرده بود که همین مورد هم می‌تواند رکورد جهانی را بشکند.

با این توضیحات آیا واقعا خرس بزرگتری هم در این جزیره وجود داشته است؟

لیندزلی به مدت ۲۰ سال در سازمان شیلات و حیات وحش آمریکا مشغول به فعالیت بود و در تمام این مدت آنچه که با سند به عنوان بزرگترین خرس قهوه‌ای آلاسکایی ثبت شد، همین مورد بوده است. به هر حال همین مورد خرس قهوه‌ای آلاسکایی به قدری بزرگ است که هنوز هم می‌تواند رکورددار جهان باشد.

بزرگترین خرس‌هایی که روی زمین پا گذاشتند (+عکس)

خرس قطبی

رکورد جهانی مربوط به بزرگترین خرس قطبی که تاکنون در این خانواده از خرس‌ها ثبت شده است به سال ۱۹۶۳ میلادی برمی‌گردد که شخصی به نام «شِلبی لانگوریا» در منطقه کوتزبو آلاسکا آن را شکار کرد. طول جمجمه بزرگ این خرس قطبی ۷۶.۰۴ سانتی‌متر محاسبه شد و طول جمجمه بدون فک پایین هم ۴۶.۹۹ سانتی‌متر بود. این خرس قطبی با اندازه ۲۹.۰۵ سانتی‌متر بزرگترین پهنای جمجمه ثبت شده بین همه خرس‌های قطبی را هم داشت.

در زیر تصویر خرس قطبی لانگوریا را مشاهده می‌کنید که با قد ۳.۳۵ سانتی‌متر و وزن بیش از یک تن، در کنار شکارچی روی زمین افتاده است.

بزرگترین خرس‌هایی که روی زمین پا گذاشتند (+عکس)

خرس‌های قطبی معمولا جثه بزرگی دارند. به مقایسه بهتر، در اینجا تصویر دیگری از یک خرس قطبی با اندازه مشابه خرس رکورددار لانگوریا منتشر شده است. این خرس قطبی را شخصی به نام «آرتور دابس» در سال ۱۹۶۱ میلادی شکار کرد و بر اساس اسناد موجود ارتفاع آن از سطح زمین تا بالای جمجمه ۲.۷ متر و وزن آن هم نزدیک یک تن بود.

بزرگترین خرس‌هایی که روی زمین پا گذاشتند (+عکس)

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دکمه بازگشت به بالا