ویدیوهای این استارت‌آپ ماهانه ۴ میلیارد بار مشاهده می‌شود (+عکس)

آگهی‌های تبلیغاتی که از طریق پلتفرم وانگل پخش می‌شوند هم اکنون در هر ماه بیش از ۴ میلیارد بار توسط کاربران جهانی مشاهده می‌شوند به صورت ماهانه این آگهی‌ها روی بیش از یک میلیارد دستگاه موبایلی پخش می‌شود.

موبنا – «وانگل» یک سرویس ویژه محسوب می‌شود که فناوری تبلیغات ویدیویی داخل اپلیکیشن را در اختیار سازمان‌ها می‌گذارد و به توسعه‌دهندگان ابزارهای موبایلی کمک می‌کند اپلیکیشن‌های خود را با تبلیغات ویدیویی ادغام کنند. استارت‌آپی که این سرویس ویژه را ارایه می‌دهد محصولات خود را به کدهای نرم‌افزاری ویژه خود با نام Vungle SDK مجهز کرده است که کار را برای شرکت‌های نرم‌افزاری و توسعه دهنده اپلیکیشن آسان می‌کند تا ضمن پخش آسان تصاویر ویدیویی با کیفیت بالا، امکان کسب درآمد از آن هم راحت شود.

خدمات وانگل به صورت اختصاصی برای هر یک از توسعه‌دهندگان و ناشران اپلیکیشن‌ها در سراسر جهان ارایه می‌شود و بنابراین هیچ گونه محدودیتی برای استفاده از آن وجود ندارد. شرکت‌های تبلیغاتی بسته به فناوری خلاق بهینه‌سازی، کاربر هدف، و تصاویر ویدیویی HD می‌توانند به کاربران مورد نظر خود در سراسر جهان دسترسی داشته باشند. در این میان ناشران اپلیکیشن‌ها نیز فقط روی سیستم وانگِل تاکید می‌کنند تا با عرضه تبلیغات ویدیویی مناسب درآمد مورد نظر را از آن خود کنند.

ویدیوهای این استارت‌آپ ماهانه ۴ میلیارد بار مشاهده می‌شود (+عکس)

پایان سال ۲۰۱۶ میلادی گفته شد آگهی‌های ویدیویی وانگِل هر ماه بیش از ۲ میلیارد بیننده در سراسر جهان دارد روی بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه واحد پخش می‌شود. همین مسئله باعث شده است وانگل به بزرگترین سیستم پخش آگهی‌های ویدیویی بین پلتفرم‌های مختلف تبدیل شود در زمینه انتشار این دسته تبلیغات حاکمیت بازار جهانی تلفن‌های همراه و دستگاه‌های موبایلی را از آن خود کند.

این طور که گفته می‌شود، اپلیکیشن وانگِل تاکنون روی بیش از ۱۵ هزار دستگاه موبایلی نصب شده است و بیشتر برندهای بزرگ جهان به خصوص در عرصه بازی‌های ویدیویی از جمله سِگا، پاکِت گیمز و کیلوُو خدمات آن را مورد استفاده قرار می‌دهند. دفتر مرکزی این کمپانی در شهر سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیای آمریکا واقع شده است و البته وانگِل شعبات بزرگ خود را در شهرهای لندن، برلین، توکیو، سئول و سنگاپور هم دنبال می‌کند.

ویدیوهای این استارت‌آپ ماهانه ۴ میلیارد بار مشاهده می‌شود (+عکس)

تاریخ شکل‌گیری وانگِل

استارت‌آپ وانگل زمانی شکل گرفت که آگهی‌های ویدیویی نخستین گام‌های خود برای ورود به اپلیکیشن‌های موبایلی را پشت سر می‌گذاشت و آن روزها تعداد اندکی از کمپانی‌ها به فکر انتشار چنین آگهی های تبلیغاتی بودند. استارت‌اپ وانگل که در ابتدای مسیر خود تصور می‌کرد هدف اشتباهی را برگزیده است، تردیدهای فراوان را پیش روی خود می‌دید و سرانجام تصمیم به راه‌اندازی این شرکت گرفت. اگر قرار باشد نحوه تاسیس و ادامه فعالیت‌های استارت‌آپ وانگِل را به صورت خلاصه بررسی کنیم می‌توان آن را به شکل زیر اعلام کرد:

  • استارت‌آپ وانگِل در سال ۲۰۱۱ میلادی توسط دو مهندس نرم‌افزار به نام‌های «زاین جافِر» و «جک اسمیت» راه‌اندازی شد.
  • در تاریخ مه ۲۰۱۲ یعنی حدود یک سال پس از راه‌اندازی، وانگل به موفقیت‌های قابل ملاحظه دست یافته بود و سرویس‌ نرم‌افزاری آن می‌توانست شرکت‌های تبلیغاتی را به سازندگان اپلیکیشن متصل کند. همین اتفاق موجب شد مرکز سرمایه‌گذاری «آل-استار سید راند» توجه بیشتری به این استارت‌آپ نوپا داشته باشد و ۲ میلیون دلار روی آن سرمایه‌گذاری کند.
  • در جون ۲۰۱۲ یعنی یک سال پس از انجام نخستین سرمایه‌گذاری، وانگِل کدهای نرم‌افزاری شبکه تبلیغاتی «اپلیکیشن ترِیلر فیلم» را به صورت عمومی برای همه مراکز توسعه‌دهنده نرم‌افزار منتشر کرد.
  • در سال ۲۰۱۴ میلادی وانگِل که به یک کمپانی صاحبنام و موفق تبدیل شده بود «سری بی» سرمایه‌گذاری‌های مورد نظر را با مبلغ ۱۷ میلیون دلار دریافت کرد.
  • مارچ ۲۰۱۴ بود که وانگِ تصمیم گرفت گزینه کسب درآمد مبتنی بر واحد پول مجازی بیتکوین را برای ناشران اپلیکیشن فعال کند و این اتفاق تحول بزرگی در روند فعالیت‌های استارت‌آپ مذکور به وجود آورد.
  • در مه ۲۰۱۴ استارت‌آپ وانگل اعلام کرد «ویلی هیجاری» مدیرعامل اسبق شرکت‌های «رُویو» و «آپسایت» را در اختیار گرفته است تا از این پس مدیر توسعه عملیات‌های وانگِل در اروپا به او واگذار شود.

ویدیوهای این استارت‌آپ ماهانه ۴ میلیارد بار مشاهده می‌شود (+عکس)

  • سپتامبر ۲۰۱۴ وانگل سرویس جدیدی را با نام «هیبرید سروینگ تکنولوژی» ارایه کرد که امکان انتقال پول بین ناشران و شرکت‌های تبلیغاتی را آسان می کرد و این سرویس سرآغاز گام بزرگ وانگِل برای ورود به بازار جهانی بود.
  • در تاریخ ۲۸ اکتبر ۲۰۱۴ شرکت وانگل‌ با انتشار بیانیه‌ای به صورت رسمی آغاز همکاری‌های خود با شرکت بزرگ «چوکونگ تکنولوژی» را اعلام کرد تا از این طریق بتواند توان مالی و فنی خود را بیشتر کند.
  • دنبال کردن اصول مدیریتی صحیح طی چند سال قبل موجب شد در ژوئیه ۲۰۱۵ شرکت وانگل میزان رشد آگهی‌های تبلیغاتی ویدیویی در دستگاه‌های موبایلی در بازار چین را بیش از ۴۰۰ درصد اعلام کند.
  • سپتامبر ۲۰۱۵ با این اتفاقات استارت‌آپ مذکور یک سرویس جدید موسوم به «وانگِل پرمیوم» را روانه بازار کرد. این سرویس در اصل یک بازار تبلیغاتی شخصی با قابلیت برنامه‌ریزی بود که به شرکت‌های تبلیغاتی امکان می‌داد از طریپ اپلیکیشن بتوانند محبوبیت خود را بیشتر کنند و از این روش بتوانند افزایش یا کاهش محبوبیت یک اپلیکیشن بین عموم مردم را باعث شوند.
  • نوامبر ۲۰۱۵ وانگل اعلام کرد همکاری‌های گسترده با شرکت مایکروسافت را به انجام رسانده است تا به موجب آن کدهای نرم‌افزار مخصوص سیستم عامل ویندوز ۱۰ ارایه شود و مبتنی بر آن، آگهی‌های ویدیویی در پلتفرم مذکور هم نشر پیدا کند.
  • در فوریه ۲۰۱۷ استارت‌آپ وانگل که دیگر به یک کمپانی بزرگ و قدرتمند تبدیل شده بود اظهار داشت سرمایه‌ای بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار در اختیار دارد تا از این طریق به عنوان بزرگترین شرکت توسعه‌ دهنده آگهی‌های ویدیویی موبایلی در بازار حضور یابد.
  • در اکتبر ۲۰۱۷ اعلام شد که به دلیل بروز برخی مشکلات «زاین جافر» مدیرعامل قبلی کناره‌گیری کرده است تا «ریک تالمن» جایگزین او شود.

ویدیوهای این استارت‌آپ ماهانه ۴ میلیارد بار مشاهده می‌شود (+عکس)

استارت‌آپ وانگِل را می‌توان به صورت خلاصه به شکل زیر معرفی کرد:

  • نوع فعالیت: خصوصی
  • سال تاسیس: ۲۰۱۱
  • صنعت فعال: شبکه تبلیغات موبایلی
  • دفتر مرکزی: سانفرانسیسکو، کالیفرنیا
  • مدیران اصلی: زاین جافر، ریچارد تالمن، جک اسمیت
  • سرمایه‌گذاران: گوگل ونچرز، تاموِست ونچرز، کراسلینک کپیتال، ۵۰۰ استارت‌آپز، انجل‌پَد، اِی‌.او.اِل ونچرز، بِن لوئیز، گُکول راجارام، اس‌.وی انجل، سافت‌تِک وی‌سی
  • تعداد کارمندان: ۲۵۰ نفر

ویدیوهای این استارت‌آپ ماهانه ۴ میلیارد بار مشاهده می‌شود (+عکس)

 هم اکنون از وانگِل به عنوان بزرگترین پلتفرم آگهی‌های ویدیویی داخل اپلیکیشن‌ها یاد می‌کنند و این استارت‌آپ در کمتر از هفت سال توانسته است بزرگترین شرکت‌های تبلیغاتی و مراکز توسعه‌دهنده اپلیکیشن در سراسر جهان را تحت پوشش قرار دهد. هدف اصلی فعالیت‌های وانگِل این است که آگهی‌های ویدیویی باکیفیت را به صورت هدفمند به دست کاربران علاقمند برساند. شرکت‌های تبلیغاتی نیز مبتنی بر فناوری‌ها و گزینه‌های کاربردی که وانگِل در اختیار آنها قرار می‌دهد، هدفگیری دقیق و محتوایی می‌کنند و آسان‌تر از گذشته کسب درآمد می‌کنند.

در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار مرکز توسعه دهنده اپلیکیشن و برنامه‌های موبایلی در سراسر جهان با وانگِل همکاری می‌کند که از جمله آنها می‌توان برندهای صاحب‌نامی چون هوندا، جنرال میلز، سوپرسِل، سِگا، مینی‌کلیپ و اوتفیت۷ اشاره کرد.

ویدیوهای این استارت‌آپ ماهانه ۴ میلیارد بار مشاهده می‌شود (+عکس)

همان طور که پیش‌تر گفته شد، وانگل پایان سال ۲۰۱۶ میلادی با در اختیار داشتن بیش از ۲ میلیارد تماشای آگهی‌های ویدیویی در ماه و پخش تصاویر ویدیویی خود روی ۵۰۰ میلیون دستگاه در هر ماه توانست عنوان بزرگترین پلتفرم چندگان در صنعت آگهی های موبایلی را از آن خود کند و البته نکته جالب اینجاست که «کامران انصاری» از پایان سال ۲۰۱۲ میلادی به عنوان یکی از اعضای ارشد هیئت مدیره «وانگِل» در این شرکت حضور دارد.

این شرکت هم اکنون آمار جدیدتری منتشر کرده است که بسیار قابل ملاحظه به نظر می‌رسد. آگهی‌های تبلیغاتی که از طریق پلتفرم وانگل پخش می‌شوند هم اکنون در هر ماه بیش از ۴ میلیارد بار توسط کاربران جهانی مشاهده می‌شوند به صورت ماهانه این آگهی‌ها روی بیش از یک میلیارد دستگاه موبایلی پخش می‌شود. این شرکت با افزایش محبوبیت‌های خود توانسته است مورد تایید بیش از ۵۰ هزار مرکز توسعه دهنده نرم‌افزار قرار بگیرد تا کدهای نرم‌افزاری آن را در اپلیکیشن‌های خود مورد استفاده قرار دهند. وانگل این پیشرفت‌ها را از طریق ۸ دفتر و شعبه خود در سراسر جهان به دست آورده است و نزدیک به ۲۵۰ کارمند مستقیم دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا