نسخه آزمایشی iOS 12 را روی آیفون خود نصب کنید

کاربران می‌توانند نسخه بتای iOS 12 را به صورت رایگان از سایت اینترنتی اپل دریافت کنند و به قابلیت‌های اولیه آن دسترسی داشته باشند.

موبنا – اگر شما هم جزء آن دسته از کاربرانی هستید که تمایل دارید در گوشی هوشمند خود انیمیشن کارتوی درست کنید، این امکان هم اکنون فراهم شده است. شرکت اپل نسخه بتای سیستم عامل موبایلی جدید خود موسوم به iOS 12 را به صورت عمومی منتشر کرد و قابلیت جدیدی با نام Memoji یا شکلک‌های ارتباطی متحرک به آن اضافه شد تا کاربران به راحتی بتوانند انیمیشن‌های کارتونی برای خود درست کنند.

این سیستم عامل که برای گوشی‌های هوشمند آیفون و رایانه‌های لوحی آیپد ساخته شده است، هنوز به مرحله نهایی نرسیده است و شرکت اپل تصمیم دارد نسخه نهایی آن را پاییز پیش‌رو به صورت عمومی در اختیار مردم بگذارد. با این وجود برای آن دسته از کاربرانی که نمی‌توانند سه ماه دیگر صبر کنند این امکان فراهم شده است تا نسخه آزمایشی نرم افزار یاد شده را هم اکنون در اختیار بگیرند. کاربران می‌توانند نسخه بتای iOS 12 را به صورت رایگان از سایت اینترنتی اپل دریافت کنند و به قابلیت‌های اولیه آن دسترسی داشته باشند.

نسخه آزمایشی iOS 12 را روی آیفون خود نصب کنید

شرکت اپل هر سال در ماه ژوئن ویرایش اولیه از نسخه جدید سیستم عامل موبایلی خود را روانه بازار می‌کند و آن را در «کنفرانس جهانی توسعه دهندگان» خود معرفی می‌کند. سپس این ویرایش اولیه در اختیار توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری قرار می‌گیرند تا بتوانند اپلیکیشن‌های خود را با آن سازگار کنند و زمانی که نسخه نهایی iOS در ماه سپتامبر روانه بازار می‌شود، اپلیکیشن‌های خود را در اختیار مردم بگذارند. با این توضیحات از اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی شرکت اپل تصمیم گرفت با انتشار نسخه iOS 8.3 به مردم عادی هم امکان دهد نسخه آزمایشی را در صورت تمایل دریافت کنند. انتشار زودهنگام سیستم عامل برای توسعه دهندگان نرم‌افزار و مردم عادی این امکان را برای اپل فراهم کرد حجم گسترده‌تری از حفره‌های نرم‌افزاری را شناسایی کند و نسخه‌های نهایی را با امنیت بالاتر روانه بازار کند.

نسخه آزمایشی iOS 12 را روی آیفون خود نصب کنید

سیستم عامل iOS 12 که طی چند ماه آینده به صورت رسمی منتشر می‌شود، به صورت گسترده بر رفع اختلالات نرم‌افزاری تاکید دارد و البته برخی تغییرات ظاهری کوچک هم در آن لحاظ شده است و بنابراین کاربران نمی‌توانند منتظر تغییر بزرگ ظاهری در آن باشند. با این وجود باید توجه داشت که اپل در این سیستم عامل بعضی قابلیت‌های جدید را هم ارایه کرده است که هم اکنون می توانید در نسخه آزمایشی آنها را در اختیار داشته باشید.

نسخه آزمایشی iOS 12 را روی آیفون خود نصب کنید

یکی از قابلیت‌های جدید iOS 12 برای کاربران «آیفون ایکس» این است که می‌توانند از قابلیت تطبیقی Animoji یا همان شکلک‌های اضافه شده به تصاویر ویدیویی استفاده کنند. این شکلک‌های انیمیشنی می‌توانند حرکات صورت کاربر را دنبال کنند تا تصویر ایجاد شده در نهایت از طریق اپلیکیشن پیام‌رسان اپل به فرد مقابل ارسال شود. در iOS 12 شما بخش دیگری به نام Memoji در اختیار دارید که به کاربر امکان می‌دهد شکل ظاهری خود را شبیه به روح یا دایناسور کند یا یک زبان انیمیشینی متفاوت برای خود بگذارد. کاربران همچنین می‌توانند در تماس‌های تصویری که از طریق سیستم «فِیس‌تایم» اپل انجام می‌شود قابلیت‌های مذکور را در اختیار بگیرند. این سیستم هوشمند به گونه‌ای ساخته شده است که می‌تواند در ابزار ارتباط تصویری فِیس‌تایم به صورت همزمان روی ۳۲ نفری که در ویدیو وجود دارند تغییر مورد نظر را اعمال کند.

نسخه آزمایشی iOS 12 را روی آیفون خود نصب کنید

از دیگر قابلیت‌های جدیدی که برای iOS 12 در نظر گرفته شده این است که در نسخه جدید می‌توانید ضمن کمتر استفاده کردن از گوشی هوشمند، قابلیت‌های آن را به کار برید. اپلیکیشن «اسکرین تایم» به شما اعلام می‌کند که چه میزان از گوشی هوشمند خود استفاده می‌کند،‌ هر بار از گوشی خود چگونه استفاده می‌کنید و هر چند وقت یکبار آیفون خود را از روی زمین برمی‌دارید. شرکت اپل همچنین تغییراتی را هم برای قابلیت «مزاحم نشوید» یا Do Not Disturb ارایه کرده است که در آن شما می‌توانید ساعت خواب یا ساعت تاریک شدن صفحه موبایل را مشخص کنید، در زمان مشخص جلوی انتشار پیام‌ها زمانی که نمایشگر قفل است را بگیرید، و تنظیم کنید که چه ساعتی از صبح گوشی به حالت اولیه برگردد.

نسخه آزمایشی iOS 12 را روی آیفون خود نصب کنید

قابلیت «مزاحم نشوید» گزینه‌های جدیدی را هم در اختیار گرفته است که به شما امکان می‌دهد به صورت خودکار کنترل بخش‌های مختلف گوشی اعمال شود و در یک زمان و مکان به خصوص، گوشی هوشمند در حالت ویژه مورد نظر شما قرار گیرد. اپل همچنین به کاربران خود امکان داده است گزینه‌های بیشتر برای کنترل نحوه انتشار اطاعیه‌ها و پیام‌ها در اختیار داشته باشند و گروه مشابه پیام‌های دریافتی به صورت یکجا منتشر شوند.

نسخه آزمایشی iOS 12 را روی آیفون خود نصب کنید

بخش تصاویر یا Photos نیز به‌روزرسانی شده‌اند و یک قابلیت جدید موسوم به For You به آن اضافه شده است که امکان می‌دهد به راحتی عکس‌های خود را با تمام افراد حاضر در لیست دفتر تلفن به اشتراک بگذارید. جست‌وجوگر بخش عکس‌ها هم هوشمندتر شده است و با آن می‌توانید چندین پارامتر را به صورت همزمان لحاظ کنید تا جست‌وجوی دقیق‌تری انجام شود.

البته باید توجه داشته باشید برخی قابلیت‌های جدید دیگر هم وجود دارند که اپل آنها را در نسخه آزمایشی لو نمی‌دهد و تصمیم دارد در نسخه نهایی که پاییز به دست کاربران می‌رسد، آنها را معرفی کند.

نسخه آزمایشی iOS 12 را روی آیفون خود نصب کنید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا