تبدیل نیروگاه زغال‌سنگ به نیروگاه ذخیره برق توسط مرسدس بنز

مرسدس بنز و شرکایش یک نیروگاه سوخت فسیلی که با زغال‌سنگ کار می‌کرده است را با استفاده از باتری‌های خودروهای الکتریکی خود به شبکه برق آلمان متصل کردند.

موبنا – دایملر با شرکت زیرمجموعه خود، مرسدس بنز، یک نیروگاه سابق زغال‌سنگ را به یک ایستگاه بزرگ ذخیره‌سازی برق ساخته شده از باتری‌های خودروهای برقی تبدیل کرده است.

۱۹۲۰ باتری برای ایجاد این ایستگاه نسل سوم کنار هم قرار گرفته‌اند.

تاسیسات ذخیره‌سازی بزرگ برای بالانس شبکه انرژی آلمان استفاده می‌شود که تعداد زیادی از منابع انرژی تجدیدپذیر را در سال‌های گذشته به خود اضافه کرده است.

این ایستگاه جدید در جنوب وستفالن برای ذخیره انرژی از منابع تجدیدپذیر در صورت تولید برق بیش از حد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انرژی ذخیره شده در این ایستگاه، وقتی تولید انرژی کم است اما تقاضا بالاست، در اختیار شبکه قرار خواهد گرفت.

تبدیل نیروگاه زغال‌سنگ به نیروگاه ذخیره برق توسط مرسدس بنز

این پروژه ۸.۹۶ مگاواتی از طراحی ماژولار تشکیل شده است که سیستم را قادر می‌سازد به طور مداوم و کاملا خودکار، خود را با قدرت شبکه سازگار کند.

این پروژه نوآورانه در مکان نیروگاه سابق زغال‌سنگ که در سال ۱۹۱۲ ساخته شده است و اخیرا تعطیل شد، احداث شده است.

مرسدس بنز در یک بیانیه توضیح داد: این ایستگاه بزرگ ذخیره‌سازی نماد تحول در ذخیره و استفاده از انرژی، به دور از شبکه برق فسیلی و در راستای توسعه پایدار زنجیره ارزشمندی است که باعث کاهش انتشار کربن دی‌اکسید می‌شود.

این جدیدترین کار در مجموعه‌ای از پروژه‌های مرتبط با باتری برای مرسدس بنز است. این خودروساز آلمانی همچنین در حال ساخت یک سیستم مشابه اما بزرگتر در هارن‌هازن است.

بیش از ۳۰۰۰ باتری از خودروهای برقی هوشمند نسل سوم در انبار ذخیره انرژی هارن‌هازن قرار داده شده است. این پروژه دارای ظرفیت انرژی ۱۷.۴ مگاوات‌ساعتی است که آن را در میان بزرگترین سیستم‌های ذخیره‌سازی ثابت با باتری‌های لیتیوم-یونی در اروپا قرار می‌دهد.

تبدیل نیروگاه زغال‌سنگ به نیروگاه ذخیره برق توسط مرسدس بنز

این ایستگاه هم برای تثبیت شبکه انرژی آلمان استفاده می‌شود.

دایملر در توضیح این پروژه می‌گوید: در صورت افزایش نوسانات برق در انرژی‌های تجدیدپذیر مانند انرژی باد و خورشید، این واحدهای ذخیره‌سازی به اطمینان از تعادل مطلوب در شبکه کمک می‌کنند. این واحدها با ظرفیت ذخیره‌سازی بالا و هوشمند خود، نوسانات انرژی را تقریبا بدون هدررفت کنترل می‌کنند، کاری که در حال حاضر عمدتا توسط توربین‌های با سرعت چرخش بالا انجام می‌شود.

دیگر خودروسازان نظیر تسلا و بی.ام.و هم راه‌هایی را برای استفاده از فناوری باتری خودروهای برقی خود دارند.

بی.ام.و با یک شرکت همکاری می‌کند تا یک منبع ذخیره انرژی ۲.۸ مگاوات‌ساعتی با باتری بیش از ۱۰۰ خودروی برقی BMW i3 بسازد.

تسلا هم که با حل بحران انرژی جنوب استرالیا با استفاده از تاسیسات بزرگ باتری خود معروف شد و توانست خود را در این زمینه ثابت کند.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا