قول ایرانسل و قضاوت با افکار عمومی

“مسوولان ایرانسل آمدند قول و تعهد دادند که مساله را حل کنند و پاسخ را به ما بدهند اما تا جایی که اطلاع دارم هنوز به ما جواب نداده‌اند، ما پیگیری کردیم قرار شده تفاهم کنند و گزارش آن را برای ما بیاورند.”

موبنا – این نقل قول هفته قبل از زبان رییس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص سرانجام عرضه ۲۱ درصد سهام ایرانسل در بورس در رسانه‌ها منتشر شد. به‌کرات در همین هفته‌نامه در مورد معمای بلاتکلیفی ایرانسل برای ورود به بورس نوشته‌ایم. اینک اما در این یادداشت قصد بازگشایی دقیق اظهار نظر کوتاه رییس سازمان بازرسی کل کشور را داریم تا مثل همیشه به راحتی موضوع به فراموشی و رهایی سپرده نشود.

  1. ۲۱ درصد سهام ایرانسل باید ۱۰ سال قبل به بورس عرضه می‌شد که نشد. یعنی ۱۰ سال از اجرای قانون گذشته و ایرانسل بورسی نشده است و البته با هیچ مشکل و عقوبتی هم مواجه نشده است.
  2.   در سال ۹۳ معاونت نظارت و بازرسی امور اقتصادی همین “سازمان بازرسی کل کشور” مهلت ۳ ماهه‌ای برای سازمان رگولاتوری تعیین کرد که تکلیف بورسی شدن ایرانسل را مشخص کند، ۴ سال هم از آن مهلت گذشت و خبری از ضرب‌الاجل بازرسی برای رگولاتوری نشد و سهام ایرانسل هم به بورس نرفت.
  3. بنابراین ۱۰ سال از اجرای قانون و ۴ سال از مهلت بازرسی گذشته است و اینطور که پیداست اگر تا ابد هم بگذرد اتفاقی نمی‌افتد و ایرانسل خود را ملزم به حضور در بورس نمی‌بیند.
  4. جدای از بی‌علاقگی ایرانسل برای ورود به بورس اما از سوی نهادهای قانونی و نظارتی که وظیفه اجرای قانون و هدایت ایرانسل به بورس را دارند، نیز حرکتی انجام نمی‌شود. منتقدان می‌‌گویند ظاهرا موضوع تنها خواستن یا نخواستن ایرانسل برای ورود به تالار شیشه‌ای نبوده و بخشی از این مشکل و معما را باید در نهادهای دیگر نیز جست‌وجو کرد.
  5. رییس سازمان بازرسی کل کشور می‌گوید مسوولان ایرانسل قول دادند که مساله را حل کنند اما هنوز جوابی نداده‌اند. این یعنی از آنجا که تاریخ خاصی برای پاسخ این شرکت به سازمان بازرسی کل کشور تعیین نشده، اگر تا ابد هم گزارش ایرانسل و قول آنها مبنی بر حل مساله به دست سازمان بازرسی نرسد، آب از آب تکان نمی‌خورد؟
  6. قضاوت درباره ابرام ایرانسل در ورود به تالار شیشه‌ای و رکوردداری بلاتکلیفی و عدم‌پاسخ‌گویی این ماجرا را به افکار عمومی می‌سپاریم، چون ما به وظیفه خود عمل کرده‌ایم و بیش از این نیز از یک رسانه برنمی‌آید.
 منبع: عصر ارتباط | زهرا میرخانی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا