استفاده از پهپادها برای نظارت بر ترافیک بزرگراه‌ها

محققان دانشگاه اوهایو آمریکا در حال آزمایش پهپادها برای نظارت بر ترافیک بزرگراه‌ها به جای استفاده از هلیکوپتر هستند.

موبنا – نظارت بر ترافیک بزرگراه‌ها اغلب کارآمد نیست. دوربین‌های ثابت نمی‌توانند معضلات ترافیکی فراتر از موقعیت خود را گزارش دهند، در حالی که استفاده از وسایل نقلیه هوایی نظیر هلیکوپتر نیز هم هزینه‌بر است و هم ناچار به سوخت‌گیری‌های متعدد هستند.

اما این سیستم‌ها به زودی ارتقا می‌یابند. دانشگاه ایالتی اوهایو یک برنامه آزمایشی را هدایت می‌کند که از پهپادها برای نظارت بر جاده‌ها و ترافیک استفاده می‌کند.

این پروژه، داده‌های مورد نیاز خود را از مرکز مدیریت و کنترل ترافیک ایالت اوهایو می‌گیرد. اگر یک ترافیک ناشی از تصادف یا مشکلی در مسیر، از جمله از بین رفتن آسفالت بر اثر سیل به وجود بیاید، این سیستم زودتر به آن نقطه می‌رسد و آن را شناسایی می‌کند.

این پروژه پس از ۳ سال تحقیقات و با سرمایه ۵.۹ میلیون دلاری از روز اول ژوئیه آغاز می‌شود.

این همکاری ممکن است مهمتر از آنچه شما فکر می‌کنید، باشد. سرمایه‌گذار این پروژه قصد دارد چگونگی کمک این سیستم به رانندگی خودروهای خودران و خودروهای متصل به یک شبکه را بررسی کند.

این پهپادها در درجه اول می‌توانند اطلاعات ترافیکی را برای کمک به رانندگان و تصمیم‌گیری‌های ترافیکی در اختیار آنان بگذارند. برای مثال یک پهپاد در صورت وقوع تصادف زنجیره‌ای به طور خودکار می‌تواند یک مسیر جدید پیدا کند و با پرواز در جلوی خودروها، آنها را راهنمایی کند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا