جزئیات اطلاعات شما توسط گوگل فروخته می‌شود!

باید بدانید شرکت‌های فناوری مشتاق اطلاعات هستند و علاقه آنان در کسب اطلاعات شخصی بیشتر از هر چیزی دیگری است و با استفاده از این داده‌ها بازار تجهیزات خود را رونق می‌دهند. بسیاری از افراد گوگل را مرکز اینترنت می‌دانند و در نتیجه اشتیاق گوگل در کسب اطلاعات کاربران بیشتر از دیگر مرورگرهاست.

موبنا – هفته گذشته شرکت گوگل اعلام کرد که به کاربران خود در این مورد اطمینان می‌دهد که دسترسی شبکه‌های تبلیغاتی به اطلاعات شخصی آنان را کنترل کند.

فیلپه د لوراند پیر پل، مدیر یکی از محصولات در یک پست وبلاگی نوشت که شرکت، «تنظیمات آگهی» و «چرا این آگهی» را به روز کرده است تا نشان دهد گوگل چه اطلاعاتی در مورد کاربران به دست آورده است.

اگر شخصی‌سازی آگهی کاربر روشن باشد آگهی جدید نشان می‌دهد چه بازاریابی برای کاربر مناسب است. اگر کاربر علاقه‌مند به تماشای فیلم‌های اکشن است و یا بازی‌های رایانه‌ای یا مالیات آنلاین انجام می‌دهد، گوگل جنسیت کاربر را می‌داند و لینک شبکه‌های بازاریابی مناسب را در وب سایتی جداگانه نشان می‌دهد.

در حال حاضر با استفاده از ابزار جدید گوگل کاربران قادرند تبلیغات را بر اساس موضوعات مورد نظر خود غیرفعال کنند. پیر پل نوشت: غیرفعال کردن یک عامل به این معنی است که نیازی به دریافت تبلیغات در این مورد نیست.

به دلیل مشکلاتی که برای شرکت فیس‌بوک رخ داد، گوگل خود را از رقبا جدا کرده و بر موضوع غیر فروشی بودن اطلاعات شخصی کاربران مانند نام و آدرس ای‌میل تاکید دارد و البته استفاده آنلاین کاربران از سایت‌های مختلف را به فروش می‌گذارد.

گوگل بازدید از وب‌سایت‌های مختلفی مانند وب سایت‌های فیلم، مکان شما، اطلاعات دستگاه و آدرس IP را ذخیره کرده و هدف خود را از این موضوع ارائه خدمات بهتر، ارتقاء فناوری و جست‌وجوی بهتر وب عنوان می‌کند.

امروزه بسیاری از کسب‌وکارها مبتنی بر تبلیغات است و درنتیجه سرویس‌ها و خدمات اینترنتی با بررسی علاقه کاربران به کسب و کار خود رونق می‌دهند و معتقدند تبلیغات برای همه آزاد است. ارجون نارایان، مدیر اجرایی گوگل اظهار کرده است: کسب و کار در گوگل با فیس بوک متفاوت است و ما به رضایت کاربر و حریم خصوصی وی احترام می‌گذاریم.

گوگل شرکتی وسیع با رقبای بسیار است و به اطلاعات کاربران دسترسی دارد، البته کاربران اینترنت نیز از فروش اطلاعات خود آگاه هستند و نگران این موضوع هستند که شرکت‌های بزرگی مانند گوگل، فیس‌بوک و توییتر کدامیک از اطلاعات آنان را می‌فروشند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا