شناسایی اخبار جعلی در اینترنت ساده شد

با افزایش سریع تعداد اخبار جعلی در فضای مجازی و دشوارشدن شناسایی اخبار دروغین از خبرهای صحیح، روش های جدیدی برای کمک به مخاطبان و کاربران اینترنت ابداع شده است.

موبنا – شرکت فناوری Eyeo برای کمک به حل این مشکل یک افزونه اینترنتی به نام اخبار قابل اعتماد یا TrustedNews ابداع کرده که از طریق آن جدا کردن اخبار جعلی از واقعی تسهیل می شود.
Eyeo برای طراحی این افزونه از برخی سایت های بررسی کننده صحت و درستی اخبار در وب مانند Snopes و Politifact استفاده کرده است و کاربران با نصب افزونه مذکور از مراجعه به این وب سایت ها و کنترل کردن خبرهای مختلف بی نیاز می شوند.
افزونه یادشده تنها با مرورگر اینترنتی کروم سازگار است و البته شرکت سازنده قصد دارد در آینده نزدیک نمونه های جدیدی از آن را که با مرورگرهای فایرفاکس و سافاری سازگاری دارند، تولید و عرضه کند.
بعد از بارگذاری این افزونه، آیکون اختصاصی آن در گوشه سمت راست و بالای پنجره مرورگر نمایش داده می شود و اگر محتوای خبری در حال مطالعه در یک سایت صحیح باشد یک علامت نشانه گذاری سبز رنگ بزرگ به علامت تایید ظاهر می شود و توضیحات مختصری نیز در این زمینه قابل مشاهده خواهد بود.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا