ایران دهمین کشور در تعداد خطوط تلفن

آخرین آمارهای جهانی نشان می دهد که ایران با بیش از ۳۰ میلیون خط تلفن ثابت، دهمین کشور و با دارا بودن بیش از ۳۶ میلیون کاربر اینترنت، بیست و یکمین کشور جهان از نظر تعداد کاربر است.

موبنا – طبق آخرین آماری که از سوی cia world factbook (مربوط به آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا) منتشر شده است، ایران دهمین کشور جهان با بیشترین تعداد خطوط تلفن در حال استفاده است.

در این رده بندی ایران با بیش از ۳۰ میلیون و ۶۹۶ هزار و ۵۶۸ خط تلفن فعال در رده دهم کشورهای جهان قرار دارد که البته این آمار مربوط به سال ۲۰۱۶ است و مطابق با آمار ارائه شده از وزارت ارتباطات، هم اکنون شمار تلفن های درحال کار در ایران به نزدیک ۳۱ میلیون خط رسیده است.

از سوی دیگر طبق آمار این موسسه (cia world factbook) ایران بیست و یکمین کشور با ۳۶ میلیون و ۷۰ هزار مشترک در حوزه تعداد کاربران اینترنتی است.

پیش از این نیز اتحادیه جهانی مخابرات در آخرین آمارهای خود (درسال ۹۶) از صعود یک پله ای ایران در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات خبر داده بود.

برمبنای این گزارش، میزان ظرفیت پهنای باند اینترنت بین الملل به ازای هر کاربر در ایران ۸۵۰۲.۱۶ بیت بر ثانیه اعلام شده و ۵۳.۴۰ درصد خانوار ایرانی دارای رایانه هستند.

همچنین ۵۲.۱۸ درصد خانوار ایرانی به اینترنت دسترسی دارند و میزان مشترکان موبایل باندپهن نیز به ازای هر ۱۰۰ نفر ۲۰.۰۲ درصد اعلام شده است.

از سوی دیگر مطابق با آخرین آمارهایی که از سوی موسسات تحقیقاتی همچون «وی‌آرسوشل» و «هات‌سوئیت» و با مشارکت سازمان هایی مانند آکامای، GlobalWebIndex، GSMA Intelligence و Statista منتشر شده است ۳.۸ میلیارد نفر در جهان کاربر اینترنت هستند که ۱۴۷ میلیون نفر از این تعداد در خاورمیانه هستند. این آمار که مربوط به ژانویه سال ۲۰۱۷ است از رشد ۱۵ درصدی شمار مشترکان اینترنت در خاورمیانه حکایت دارد.

به نحوی که حدود ۶۰ درصد جمعیت خاورمیانه کاربر اینترنت و حدود ۹۳ میلیون نفر کاربر شبکه های اجتماعی هستند و تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی از طریق موبایل به ٨٣‌ میلیون کاربر در خاورمیانه رسیده است.

گفته شده است که در سال ٢٠١۶ جمعیت کاربران اینترنت در مقایسه با سال قبل از آن ١٠ درصد رشد کرد و ٣۵۴‌ میلیون کاربر اینترنت به مجموع کاربران جهان اضافه شدند.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا