چرا نباید ای‌میل‌های قدیمی را سر به نیست کنیم؟

اگر شما نیز جزو آن دسته از کاربرانی هستید که سال‌هاست از برخی از ای‌میل و پست‌های الکترونیکی استفاده نمی‌کنند، باید بدانید طبق نظر کارشناسان امنیت سایبری نباید آن‌ها را برای همیشه از بین ببرید.

موبنا – این روزها با افزایش غرق شدن در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها، تعداد زیادی از کاربران فضای مجازی دیگر از سرویس‌های پست الکترونیکی یا ای‌میل‌هایی که قبلا به منظور ارتباط با دیگران استفاده می‌کردند، بهره نمی‌برند. بنابراین ممکن است به فکر از بین بردن و دی اکتیو کردن این حساب‌های کاربری برای همیشه بیفتند.

اما جالب اینجاست که کارشناسان و متخصصان امنیت سایبری در موسسه فرانهوفر آلمان که در زمینه ارتباطات و پردازش اطلاعات فعالیت می‌کند، بر این باورند که کاربران حتی درصورت عدم نیاز به حساب‌های کاربری قبلی و قدیمی، به هیچ عنوان نباید آن‌ها را برای همیشه از بین ببرند و یا حذف کنند.

طبق نظر آن‌ها، حساب‌های کاربری و ای‌میل‌های قدیمی که دیگر از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، ممکن است به ابزاری برای سوءاستفاده مجرمان سایبری و هکرها تبدیل شود، به گونه‌ای که شما با حذف این حساب‌های کاربری، این امکان را به مجرمان سایبری و غریبه‌ها می‌دهید تا به تمامی حساب‌های کاربری که قبلا به طور خودکار با ای‌میل و دستگاه‌های الکترونیکی مورد کاربرد شما لینک و متصل بوده است، این بار بدون اطلاع شما به آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

به گفته این متخصصان فعال در حوزه امنیت سایبری، در برخی موارد پیش آمده است که کاربران جدید هنگام ساختن حساب کاربری جدید، ممکن است نام و آدرس کاربری‌شان بسیار شبیه به همان آدرس و نام کاربری ای‌میل قبلی شما دربیاید. در اینجا، احتمال ایجاد مشکلات امنیتی به طور قابل ملاحظه یا بالا می‌رود و شانس شما را برای محافظت از اطلاعات شما به شدت کاهش می‌دهد.

این بدان معناست که ممکن است این شباهت شانسی و اتفاقی، مشکلاتی را برای هردو کاربر از جمله ارسال اشتباهی فیش‌های پرداختی، قبض‌های موبایل، استعلام موارد خاص و پیش فاکتور و فیش خریدهای اینترنتی ایجاد کند و برای هر دو طرف دردسرساز شود.

بنابراین طبق نظر و عقیده این دسته از کارشناسان، در صورتی که دارای یک ای‌میل و پست الکترونیکی قدیمی هستید که سال‌هاست از آن هیچ استفاده‌ای نکرده‌اید، بهتر است از فکر حذف همیشگی آن بیرون بیایید و در صورت نیاز، دوباره آن را فعال‌سازی کنید و با ارتقای مراحل امنیتی، حریم خصوصی و امنیت سایبری اطلاعات خود را افزایش دهید.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا