۲۰۰۰ دلار برای آیفون تاشو!

منابع آگاه پیش‌بینی کرده‌اند که احتمالا سال آینده مدل انعطاف‌پذیر گوشی هوشمند «آیفون اکس» با قیمت پایه ۲۰۰۰ دلار وارد بازار می‌شود.

موبنا – شرکت سامسونگ تصمیم دارد سال ۲۰۱۹ میلادی سری جدید گوشی‌های هوشمند خود موسوم به «گلکسی اکس» را با قابلیت تا شدن بدنه گوشی وارد بازار کند تا یکی از بزرگترین تحولات در این عرصه صورت بگیرد و دنیای گوشی‌ها وارد فصل جدیدی از حضور خود شود. این طور که در آخرین خبرهای منتشر شده از سوی منابع آگاه مشخص شده است، نخستین گوشی هوشمند سامسونگ عضو این خانوده جدید در مجموع سه نمایشگر دارد که به شما امکان می‌دهد دستگاه خود را از یک گوشی کوچک به تبلت بزرگ تبدیل کنید. البته همان طور که می‌دانید سامسونگ تنها کمپانی جهان محسوب نمی‌شود که قصد تولید گوشی‌های انعطاف‌‌پذیر را دارد و هم اکنون گوشی هوشمندی چینی با نام «زدتی‌ای آکسون ام» وارد بازار شده است تا حدودی می‌توان آن را متعلق به گروه گوشی‌های منعطف دانست.

با این وجود به صورت همزمان گفته می‌شود که شرکت اپل هم در حال کار روی پروژه مشابه است و پیش‌بینی می‌شود. از آنجایی که کاربران جهانی امسال استقبال گسترده‌ای از «آیفون اکس» نکردند، شرکت اپل تصمیم گرفته است سیاست‌های خود را برای تولید این محصول عوض کند و در این میان منابع آگاه پیش‌بینی کرده‌اند که احتمالا سال آینده مدل انعطاف‌پذیر گوشی هوشمند «آیفون اکس» با قیمت پایه ۲۰۰۰ دلار وارد بازار می‌شود. ولی اگر چنین اتفاقی صورت گیرد، شما حاضر هستید برای یک دستگاه گوشی هوشمندی که قرار است بدنه آن خم شود ۲۰۰۰ دلار بپردازید؟ بر اساس نظرسنجی‌های جدیدی که انجام شده است بیشتر از ۷۰ درصد کاربران گفته‌اند که اگر چنین محصولی تولید شود، حاضر نیستند برای خرید آن ۲۰۰۰ دلار پول خرج کنند و در عوض ترجیح می‌دهند گوشی‌های انعطاف‌پذیر ساموسنگ که با کیفیت مشابه و قیمت ارزان‌تر عرضه می‌شود را بخرند.

باید گفت پول مهم‌ترین عاملی است که کاربران جهانی را مجاب می‌کند از خرید آیفون انعطاف‌پذیر دست بکشند و زمانی که نخستین مدل از این محصول روانه بازار شد، سراغ آن نروند. باید توجه داشته باشید نخستین نسل از گوشی‌های هوشمند انعطاف‌پذیر که وارد بازار می‌شوند قیمت گرانی دارند و هزینه تولید آنها بسیار بالا خواهد بود. با این وجود پس از گذشت چند سال قیمت آنها کاهش میابد و زمانی که قطعات داخلی آنها به تولید انبوه برسد، شما می‌توانید یک دستگاه گوشی هوشمند انعطاف‌پذیر را با قیمت گوشی‌های هوشمند امروزی خریداری کنید.

۲۰۰۰ دلار برای آیفون تاشو!

با این وجود باید توجه داشت در بازاری که اپل قصد دارد گوشی منعطف ۲۰۰۰ دلاری وارد بازار کند، شرکت دیگری به اسم سامسونگ حضور دارد که مدیریت کسب و کار خود برای حضور در بازار جهانی تلفن‌های همراه را به شکل متفاوت پیش می‌برد و همواره سعی می‌کند با وجود تولید گوشی‌های پیشرفته و پرقدرت، قیمت آنها را ارزان‌تر از سامسونگ نگه دارد.

شرکت سامسونگ هم اکنون در حال توسعه فرم جدیدی از گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندروید است که کنترلی روی سیستم عامل و توسعه نرم‌افزاری آن ندارد. این مسئله به آن معنی خواهد بود که سامسونگ می‌بایست رابط کاربری جدید برای گوشی هوشمند خود طراحی کند و قابلیت‌های جدید برای آن در نظر بگیرد تا بتواند از مزایای نمایشگرهای اضافه تاشو بهره‌مند شود و از این طریق بتواند سیستم عامل اندروید گوگل را روی گوشی هوشمند تاشو مورد استفاده قرار دهد.

شرکت گوگل نسخه اخیر سیستم عامل اندروید را به گونه‌ای طراحی کرده است که می‌تواند از زایده بالای نمایشگر لمسی برای قرار گرفتن حسگرهای تصویربرداری و بلندگو پشتیبانی کند تا اگر یکی از شرکت‌های موبایل‌ساز قصد داشت محصولی شبیه به «آیفون ایکس» بسازد، این امکان وجود داشته باشد که به جای استفاده از یک نوار ویژه برای قرار گرفتن دوربین و بلندگو، اندروید یک زایده اصلی در قسمت مرکزی را شناسایی کند. ولی این بار پیش‌بینی می‌شود که اندروید از آیفون جلوتر می‌رود و برای نخستین بار قابلیت پشتیبانی از نمایشگرهای تاشو را هم در اختیار تولیدکنندگان گوشی می‌گذارد.

۲۰۰۰ دلار برای آیفون تاشو!

اگر به نمایشگر خم شده در سری گوشی‌های «گلکسی اس» و «گلکسی نوت» سامسونگ توجه کنید متوجه خواهید شد که اندروید خدمات خود را در این گوشی‌ها به خوبی ارایه می‌کند. شرکت سامسونگ برای اپلیکیشن‌هایی که در این گوشی ها با نمایشگر خمیده اجرا می‌شوند یک رابط کاربری ویژه طراحی کرده است و تلاش می‌کند که در نمایشگر تاشو جدید خود این رابط کاربری را به‌روز کند. طراحی لبه خمیده گوشی هوشمند به سامسونگ اجازه داده است فضای بیشتری از سطح روی گوشی هوشمند را در اختیار بگیرد و گوشی هوشمند در دو طرف بدنه بدون هرگونه لبه اضافی در اختیار کاربر قرار گیرد. با این وجود سامسونگ تصمیم دارد نسل بعدی پرچمدار خود یعنی «گلکسی اس۱۰» را با یک طراحی متفاوت روانه بازار کند و پیش‌بینی می‌شود که این محصول ضمن برخورداری از لبه باریک‌تر، مقاومت بیشتری در مقابل ضربات احتمالی داشته باشد.

به هر حال «گلکسی ایکس» قرار است با نمایشگری در اختیار کاربران قرار گیرد که می‌توانند آن را خم کنند و از آن بیش از یک فبلت فشرده توقع داشته باشند. ولی اگر قرار باشد اپل به صورت همزمان روی پروژه مشابه کار کند، مشکلات بیشتری نسبت به سامسونگ پیش روی خود می‌بیند و از آنجایی که iOS متن‌باز نیست و قابلیت‌های آن به صورت بسته توسط اپل توسعه میابد، این شرکت در قسمت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مشکلاتی را پیش رو دارد.

این احتمال وجود دارد که مدل تاشو گوشی هوشمند آیفون با نرم‌افزار اختصاصی و به‌روز شده iOS وارد بازار نشود و با این وجود اپل قابلیت‌های انحصاری و ویژه iOS را برای چنین محصولی در نظر گرفته است. به هر حال، اپل تلاش می‌کند تلاش‌های خود را به نتیجه برساند و پیش‌بینی شده است سال ۲۰۲۰ میلادی یک دستگاه آیفون انعطاف‌پذیر با حدود قیمت ۲۰۰۰ دلار روانه بازار شود.

به عنوان نتیجه نهایی می‌توان گفت که اگر قرار باشد مدل انعطاف‌پذیر و تاشو گوشی هوشمند آیفون با قیمت ۲۰۰۰ دلار وارد بازار شود، به احتمال قوی کاربران تمایل کمتری به خرید آن نشان می‌دهند و ممکن است این مسئله اپل را دچار یک مشکل جدی کند. باید اعتراف کرد که اگر قرار باشد سری گوشی‌های «گلکسی ایکس» سامسونگ هم با میانگین قیمت ۲۰۰۰ دلار عرضه شوند تمایلی به خرید آن وجود نخواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا