آمادگی سایپا در مقابله با تحریم های احتمالی

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: با تمام قطعه سازان غیر اروپایی وارد مذاکره شده ایم و در صورت شروع تحریم ها آمادگی مقابله با آن را خواهیم داشت.

موبنا – روز گذشته جمعی از اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از خطوط تولید محصولات سایپا بازدید و از نزدیک در جریان فرآیند تولید محصولاتی همچون تیبا، کوییک و سراتو قرار گرفتند.

پس از این بازدید، نمایندگان مجلس در نشستی با مهندس جهرودی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و بر حمایت همه جانبه مجلس از صنعت خودروسازی داخلی تاکید کردند.

در این مراسم پروانه مافی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه گذاری بسیاری در صنعت خودروسازی انجام شده و با برنامه ریزی مناسب می توانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

وی با اشاره به لزوم آینده نگری و ایجاد راهبردهای اساسی برای افزایش تولید خودرو گفت: باید تمرکز بر روی صادرات محصولات داشته باشیم و از این طریق بتوانیم سیاست افزایش تولید را مدیریت کنیم.

معصومه آقاپور علیشاهی عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز با انتقاد از عملکرد شورای رقابت گفت: ما شاهد افزایش قیمت مواد اولیه و حقوق و دستمزد ها هستیم و می دانیم که شورای رقابت مانع از افزایش قیمت ها شده و از خودروسازان انتظار دارد با این شرایط به راه خود ادامه دهند که البته باید این رویه اصلاح شود.

قاسم جهرودی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز در این مراسم گفت: در تحریم اخیر صنعت خودروسازی ایران مورد هدف قرار گرفته به نحوی که ورود تمامی قطعات منفصله به کشور ممنوع شده و البته در واردات خودرو هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و این موضوع نشان دهنده آن است که آمریکایی ها برای ایجاد فشار به ایران، بحث اشتغال کشور را مورد هدف قرار داده اند.

وی در خصوص تعیین قیمت محصولات گفت: تمامی مواد اولیه و نهاده های تولید خودرو همچون فولاد،‌چدن، مواد پتروشیمی و سایر مواد اولیه افزایش یافته ولی مجوز افزایش قیمت خودرو به خودروساز داده نمی شود و این موضوع باعث زیان شده است که باید حتما در این زمینه تصمیم گیری صحیحی صورت پذیرد.

وی گفت: از ابتدای سال پیش بینی وجود شرایط سخت را در نظر داشتیم و بر همین اساس در ایام عید نوروز ستادی را به نام “ستاد تدابیر ویژه” تشکیل دادیم و از آن طریق با تمام قطعه سازان غیر اروپایی وارد مذاکره شدیم و در صورت شروع تحریم ها آمادگی مقابله با آن را داریم.

جهرودی گفت: در این برهه حساس نیاز به حمایت مجلس و دولت داریم چراکه سایه تحریم بر تولید ما تاثیر خواهد گذاشت اما تولید خود را متوقف نخواهیم کرد و بر همین اساس بعد از عید فطر نقدینگی لازم به قطعه سازان پرداخت خواهد شد تا بتوانند سفارش گذاری خود را انجام دهند و روند تولید در سایپا همچنان استمرار داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا