ضرر میلیاردی شیائومی علی رغم فروش خوب!

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که شیائومی طی زمستان سال جاری ۲۰۱۸ میلادی متحمل ضرر یک میلیارد دلاری شده است.

موبنا – شیائومی در گزارشی اعلام کرده است که علی رغم فروش نسبتا بالای محصولاتش در بازارهای مختلف در جهان، در سه ماهه نخست سال جاری میلادی گرفتار ضرر و زیان یک میلیارد دلاری شده است.

این شرکت که خود را برای عرضه عمومی و اولیه سهام خود و ورود به بازار بورس آماده می‌کند، از سال ۲۰۱۴ تلاش و زحماتی را آغاز کرد که یکی از بزرگترین اهدافش از همان زمان، جذب سرمایه‌های موردنیاز و هنگفت برای توسعه بازارهای فروش خود و همچنین حضور فعالانه در بازار تمامی کشورهای جهان غیر از چین بود.

اطلاعات منتشر شده نشان می دهد که شیائومی می خواهد ۴۰ درصد از درآمد حاصل از عرضه سهام خود را به حضور فعال در بازارهای جهانی اختصاص دهد.

شیائومی در این گزارش عنوان کرده است که از درآمد ۵.۴ میلیارد دلاری در سه ماهه نخست (زمستان) سال ۲۰۱۸، ۱.۱ میلیارد دلار ضرر کرده است.

این شرکت چینی قصد دارد در طول سال ۲۰۱۸ به بازارهای جدیدی همچون کشورهای جنوب شرقی آسیا و اروپا وارد شود و نظر طرفداران این مناطق از جهان را نیز به خود جلب کند. شیائومی بدین منظور، نخستین فروشگاههای خود را در کشور فرانسه و ایتالیا افتتاح کرد.

وانگ ژیانگ – قائم مقام ارشد شیائومی – بارها اعلام کرده است که می خواهد به منظور رقابت با اپل وارد بازار ایالات متحده آمریکا شود.

شیائمی که هم اکنون بیشتر برای گوشی‌های هوشمند و سایر محصولات و گجت های هوشمند در جهان شناخته می شود، در زمینه های دیگری همچون لوازم خانگی هوشمند و اینترنت نیز فعالیت می کند.

اما بر اساس گزارش و آمار، بخش گوشی های هوشمند سود چندان قابل ملاحظه ای برای شیائومی به ارمغان نیاورده است و با اینکه سهمی معادل ۶۷.۵ درصدی از درآمد زمستان ۲۰۱۸ به خود اختصاص داده اما در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، شاهد یک کاهش ۲.۵ درصدی بوده است.

شرکت چینی شیائومی که به تازگی از سایر رقبای هموطن خود سبقت گرفته و با غول‌های تکنولوژی و برندهای برتر تولیدکننده گجت‌ها و گوشی‌های هوشمند به رقابت تنگاتنگی پرداخته است، سعی دارد سهم خود را از بازار محصولات فناوری در جهان توسعه دهد.

پیشتر شیائومی اعلام کرده بود که تصمیم گرفته در سال جاری ۲۰۱۸ میلادی حدودا ۱۰۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به بازارهای جهانی عرضه خواهد کرد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۰۱۷، شاهد یک رشد و افزایش ۴۳ درصدی خواهد بود. شیائومی سال گذشته توانست تنها ۷۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را روانه بازار کند.

آنچنان که به نظر می‌رسد این شرکت چینی علاوه بر اینکه در دعوای تجاری میان ایالات متحده و چین کم نیاورده بلکه موفقیت‌های بسیاری را برای تاریخچه و سابقه خود به ارمغان آورده است و تمرکز خود را برروی تمامی بازارهای جهان گذاشته است.

بر اساس تحلیل موسسه تحقیقاتی کانتار، ورود شیائومی به بازار اروپا قطعا می‌تواند گام بزرگی برای موفقیت این شرکت چینی در قبضه بازارهای جهانی به شمار بیاید.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا