مدیریت بر حافظه‎ی دستگاه با Storage Partitions

Storage Partitions اپلیکیشنی برای گوشی‌های اندروید است که به کمک آن می‌توانید مدیریت کاملی روی حافظه‎ی گوشی خود داشته باشید.

موبنا – احتمالا برای شما هم بارها پیش آمده است که از پر شدن فضای گوشی خود متعجب شده باشید و از آنجایی که حجم فایل‌های خود را بسیار کمتر از حجم اشغال شده می‌دانید، مشکوک به وجود ویروس یا مشکلی در حافظه‎ی گوشی باشید. در اکثر مواقع این شک‌ها بی دلیل است؛ چرا که فضای سیستمی اندروید از همان ابتدای خرید از اپلیکیشن‌ها و فایل‌های اضافه برخوردار است که این امر با استفاده‎ی هرچه بیشتر گوشی و کش شدن فایل‌ها نیز بیشتر می‌شود. برای مثال وقتی یک گوشی با حافظه‎ی داخلی ۱۶ گیگابایت را خریداری می‌کنید از همان ابتدای کار تنها نزدیک به ۱۳ یا ۱۴ گیگ از این حافظه را در اختیار خواهید داشت و بعضا مشاهده شده است که این فضا تا ۱۲ گیگابایت هم کاهش یافته است. تمام این موارد به دلیل وجود اپلیکیشن‌های غیرکاربردی بوده و در ادامه‎ی استفاده نیز فایل‌های کش، این حجم را افزایش می‌دهند. برای مثال اگر مدتی از اینستاگرام استفاده کنید و سپس به بخش AppDetail مراجعه کنید، مشاهده خواهید کرد که صدها مگابایت حجم توسط کش این برنامه اشغال شده است که این موضوع وقتی برای تمام اپلیکیشن‌ها با مقدار‌های متفاوت رخ بدهد، طبیعتا باعث پر شدن فضای گوشی خواهند شد.

storage space2 58c07

Storage Partitions ااپلیکیشنی برای مدیریت بر حافظه است که به کمک آن می‌توانید مشاهده کنید که حجم اشغالی گوشی از چه فایل‌هایی تشکیل شده است. برای مثال این برنامه می‌تواند حجم اشغال شده را در دسته‌هایی همچون عکس و موسیقی، فایل‌های سیستمی، برنامه‌ها و … تقسیم‌بندی کند تا با آگاهی از میزان حجم هر داده در گوشی خود، بتوانید قضاوت دقیق‌تری از وجود یا عدم وجود فایل‌های مخرب در گوشی داشته باشید. این برنامه دارای یک فایل منیجر داخلی است که با ورود به آن، حجم تمام پوشه‌ها نمایش داده می‌شود که با این امر می‌توانید پوشه‌ها و برنامه‌هایی که به صورت بی خبر اقدام به ذخیره یا دانلود فایل‌ها می‌کنند را تشخیص داده و در صورت لزوم حذف کنید. مشاهده‌ی میزان فضای اشغال شده توسط برنامه‌ها، سازماندهی کردن فایل‌های داخل گوشی و مشاهده‌ی حجم آنها،مشاهده‌ی میزان فضای اشغال شده حافظه توسط فایل‌های سیستمی و … از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن به حساب می‌آیند. برای دانلود می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

مدیریت بر حافظه‎ی دستگاه با Storage Partitions مدیریت بر حافظه‎ی دستگاه با Storage Partitions

 منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا