این استارت‌آپ متخصص یک بازار ۴۰۰ میلیارد دلاری است! (+تصاویر)

استارت‌آپ استایل‌سیت در سال ۲۰۱۵ میلادی موفق شد ارزش تمام قرارهای ملاقاتی مشتریان از طریق سایت آن رزرو می‌کنند را به بیش از یک میلیارد دلار برساند که این رقم از ۴۰۰ میلیون دلار سال ۲۰۱۴ و ۱۰۰ میلیون دلار سال ۲۰۱۳ بیشتر بود.

موبنا – یکی از بزرگترین کابوس‌هایی که «ملودی مک‌کلوزکی» در زندگی خود داشت این بود که پس از مراجعه به آرایشگاه، نتوانند موهایش را آن طور که می‌خواهد کوتاه کنند. او سال ۲۰۰۹ میلادی ساکن شهر سانفرانسیسکو در آمریکا بود و همان روزها با سه فاجعه بزرگ برای کوتاه کردن موهای خود مواجه شده بود و البته، با وجود اینکه به ازای هر کدام از این مراجعات ۳۰۰ دلار پرداخت کرده بود، باز هم رضایت کامل نداشت. همین اتفاق باعث شد او یک ایده جدید به ذهنش برسد.

خانم مک‌کلوزکی در جدیدترین مصاحبه خود گفت: «آن زمان فکر می‌کردم روش بهتری هم وجود دارد تا بتوان حالت موها را به سبک و شکل دلخواه مرتب کرد. فرآیند رزرو آرایشگاه و وقت گرفتن از آن همواره برای من یک اتفاق ناخوشایند بود و تمایل داشتم راه آسان‌تری را در این زمینه به کار برم. در بیشتر مواردی که قرار بود به صورت تلفنی از آرایشگاه مورد نظرم وقت بگیرم،‌ پس از تماس‌های مکرر تلفن من را پاسخ نمی‌دادند، مجبور می‌شدم بارها تماس بگیرم تا بتوانم شخص مورد نظرم را پیدا کنم، و بالاخره زمانی که موفق به انجام این کار می‌شدم به صورت کاملا تصادفی یک قرار ملاقات را با من هماهنگ می‌کردند و هر بار به صورت کاملا تصادفی یک آرایشگر موهای من را اصلاح می‌کرد».

این استارت‌آپ متخصص یک بازار ۴۰۰ میلیارد دلاری است! (+تصاویر)

مک‌کلوزکی همواره با این قضیه مشکل داشت و سرانجام تصمیم گرفت برای حل آن به صورت شخصی دست به کار شود تا استارت‌آپی به نام «استایل‌سیت» را تاسیس کند. این استارت‌آپ از همان ابتدا به عنوان یک سیستم آنلاین مدیریت قرارهای ملاقات با آرایشگرها تاسیس شد تا در نهایت رضایت مشتری و آرایشگاه افزایش یابد. با تلاش‌های فراوان سیستم مذکور سرانجام در اواخر سال ۲۰۱۰ میلادی راه‌اندازی شد و از مه ۲۰۱۱ مشتریان توانستند از این پورتال برای رزرو آنلاین قرارهای ملاقات با آرایشگاه‌ها استفاده کنند. نخستین دفتر این کمپانی کوچک در منطقه «تِک‌کرانچ دیسراپت» در شهر نیویورک تاسیس شد. تا آن زمان این شرکت سعی کرده بود با سرمایه‌گذاران اندکی که در اختیار دارد، هزینه‌های مورد نیاز خود را تامین کند. ولی خانم مک‌کلوزکی در ادامه صحبت‌های خود یادآور شد: «زمانی که از سرمایه‌گذاری‌های مرکز تِک‌کرانچ عبور کردیم، مدیران کمپانی‌های بزرگ یکی پس از دیگری با ما تماس گرفتند و می‌پرسیدند که چگونه می‌توانند با ما کار کنند و از ما حمایت مالی کنند. موفقیت‌های ما باعث شد در نخستین سال تاسیس سرمایه‌گذاری بالغ بر ۷۵۰ هزار دلاری را دریافت کنیم و شرکت‌های بزرگی چون “آشتون کوچِر” و دیگر مراکز بزرگ را به عنوان سرمایه‌گذار بپذیریم».

خانم مک‌کلوزکی به همراه «دان لِوین» که در تاسیس استارت‌آپ به او کمک کرده بود به همراه ۹۰ کارمند دیگر هم اکنون در فضایی به وسعت ۱۷۰۰ فوت مربع در نزدیکی سانفرانسیسکو مشغول به کار هستند. این کمپانی با سرعت باورنکردنی پله‌های ترقی را پشت سر می‌گذارد. بر اساس اسناد رسمی ثبت شده، ارزش مجموع قرارهای ملاقاتی که از طریق پورتال این مرکز تاکنون ثبت شده است به بیش از یک میلیارد دلار می‌رسد، بیشتر از ۳۵۰ هزار متخصص و کارشناس حوزه زیبایی به صورت مستقیم با «استایل‌سیت» همکار می‌کنند، خدمات زیبایی را به صورت مستقیم در۱۵ هزار شهر ارایه می‌دهد و همچنان دامنه فعالیت‌های آن افزایش میابد. این اقدامات باعث شده است هر روز آرایشگرهای فراوانی روی سیستم مدیریت آنلاین ارتباط با مشتری «استایل‌سیت» ثبت‌نام کنند و از این طریق بتوانند مشتریان ثابت بیشتری را تحت پوشش بگیرند.

این استارت‌آپ متخصص یک بازار ۴۰۰ میلیارد دلاری است! (+تصاویر)

خانم مک‌کلوزکی داستان موفقیت خود را روی سایت اینترنتی «استایل‌سیت» این گونه بیان کرده است: «سال‌ها قبل که ساکن شهر سانفرانسیکو بودم این مشکل را پیش روی خود می‌دیدیم تا از بین ده‌ها یا صدها آرایشگاهی که نزدیک خانه من فعالیت می‌کردند بهترین آرایشگر را پیدا کنم و بتوانم کوتاه کردن و تغییر رنگ موهایم را بدون نگرانی به او بسپارم. در این زمینه از دوستان خود سوال می‌کردم و به توصیه آنها پیش آرایشگرهای مختلف می‌رفتم، صدها کامنت آنلاین که توسط کاربران مختلف در سایت‌های اینترنتی آرایشگاه‌ها منتشر می‌شد را می‌خواندم و در نهایت از چندین قرار ملاقاتی که با آرایشگرها و متخصصان زیبایی می‌گذاشتم، به ندرت پیش می‌آمد که راضی برگردم. این اتفاق باعث شده بود هر ماه صدها دلار هزینه کنم و در نهایت رضایت کافی را نداشته باشم. این اتفاقات من را خسته کرده بود و دقیقا نمی‌دانستم باید چه کار کنم. البته به وضوح می‌دیدم که بسیاری از دوستان و اطرافیان هم با مشکل من مواجه شده‌اند. از زمانی که متوجه شدم این مشکل همه‌گیر است و می‌بایست برای حل آن راه حل پیدا کنم، شرایط تغییر کرد. در این مدت با ده‌ها کارشناس زیبایی، آرایشگر، صاحب سالن، متخصصان مخصوص آرایش صورت و متخصصان ناخن صحبت کردم تا بتوانم فرآیند وقت گرفتن بین آنها را منظم کنم که متاسفانه به راهکار کاربردی نرسیدم. این اتفاقات باعث شد به فکر تاسیس یک پورتال آنلاین بیفتم تا از این طریق بتوانم ارتباط میان مشتری و آرایشگاه را تسهیل کنم و مشکلات موجود را برطرف سازم. نتیجه این تلاش‌ها تاسیس استارت‌آپ استایل‌سیت بود تا از سال ۲۰۱۱ میلادی به صورت رسمی نخستین کاربرهای آنلاین را در اختیار داشته باشیم».

این استارت‌آپ متخصص یک بازار ۴۰۰ میلیارد دلاری است! (+تصاویر)

بر اساس آخرین گزارش‌های موجود، ارزش بازار جهانی محصولات و خدمات زیبایی هر سال بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار محاسبه می‌شود که استایل‌سیت بیشترین سهم و درآمد از این بازار را به خود اختصاص داده است. این مرکز هم اکنون خدمات خود را در آمریکا به گونه‌ای مدیریت می‌کند که از سرویس حمل و نقل، تفریحات، غذاخوری و … را در کنار خدمات زیبایی ارایه می‌کند تا مشتریان بسته کامل سرویس‌های مورد نیاز خود در طول روز را به صورت یکجا مدیریت کنند. فرآیند آسان پیدا کردن و رزرو کردن خدمات زیبایی در پورتال آنلاین استایل‌سیت مهم‌ترین اتفاقی است که مردم آمریکا به صورت گسترده از آن استفاده می‌کنند. در مقابل کسب و کارهای کوچک با علاقمندی زیاد تمایل دارند در این پورتال آنلاین حضور داشته باشند و از این طریق بتوانند ارتباط نزدیک‌تر با مشتریان برقرار کنند. استارت‌آپ استایل‌سیت در گزارش رسمی خود اعلام کرده است که کسب و کارهای کوچک پس از ورود به این پورتال آنلاین به صورت میانگین تا ۷۰ درصد درآمدهای خود را افزایش می‌دهند.

استارت‌آپ استایل‌سیت در سال ۲۰۱۵ میلادی موفق شد ارزش تمام قرارهای ملاقاتی مشتریان از طریق سایت آن رزرو می‌کنند را به بیش از یک میلیارد دلار برساند که این رقم از ۴۰۰ میلیون دلار سال ۲۰۱۴ و ۱۰۰ میلیون دلار سال ۲۰۱۳ بیشتر بود. موفقیت‌های استایل‌سیت در سال‌های اخیر به گونه‌ای پیشرفت که در حال حاضر بیش از ۴۰۰ هزار آرایشگر و متخصص زیبایی در آمریکا روی این پورتال آنلاین ثبت نام کرده‌اند تا مشتریان بتوانند آنها را پیدا کنند و از خدمات آنها بهره‌مند شوند. همچنین گفته می‌شود که سالانه ۱۰ میلیون کاربر آمریکایی از طریق این پورتال آرایشگاه یا سالن زیبایی مورد نظر خود را پیدا می‌کنند. لازم به ذکر است این مرکز در آخرین اقدام خود در اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی ۲۶ میلیون دلار سرمایه را از سوی سرمایه‌گذاران جهانی دریافت کرد تا دامنه فعالیت‌هایش را گسترش دهد.

این استارت‌آپ متخصص یک بازار ۴۰۰ میلیارد دلاری است! (+تصاویر)

اگر بخواهیم وضعیت استارت‌آپ استایل‌سیت را به صورت خلاصه بررسی کنیم، می‌توان آن را این گونه تحلیل کرد:

  • تاسیس: ۲۳ مه ۲۰۱۱
  • تعداد کارمندان: ۵۰ نفر
  • صنعت: زیبایی و سلامتی، اینترنت
  • دفتر مرکزی: سانفرانسیسکو، کالیفرنیا
  • مجموع سرمایه: جذب سرمایه‌ ۴۰ میلیون دلاری در چهار مرحله از طریق ۱۸ سرمایه‌گذار
  • بنیانگذار و مدیرعامل: ملودی مک‌کلوزکی

این استارت‌آپ متخصص یک بازار ۴۰۰ میلیارد دلاری است! (+تصاویر)

استارت‌آپ استایل‌سیت هم اکنون عنوان بزرگترین پورتال و فروشگاه اینترنتی خدمات زیبایی و سلامت در سراسر جهان محسوب می‌شود که به تمامی کاربران امکان می‌دهد با جست‌وجوی ساده، رزرو و پرداخت اینترنتی بتوانند بهترین خدمات آرایشگاهی و سرویس‌های مربوطه را در اختیار بگیرند. استایل‌سیت به صورت میانگین ۴۰۰ هزار آرایشگر و متخصص زیبایی را در سراسر آمریکا تحت پوشش قرار داده است و ۱۰ میلیون کاربر ساکن شهرهای مختلف خدمات تخصصی مورد نیاز خود در زمینه زیبایی، آرایش، سلامت و … را در بهترین زمان با شخص مورد نظر خود از طریق این سایت دریافت می‌کنند.

این شرکت در جریان موفقیت‌های خود توانسته است سرمایه‌گذاران بزرگ از جمله فاندرز فاند، لاورکِیس کپیتال، ۵۰۰استارت‌آپس، لایت اسپید و … را جذب کند و به کمک آنها با سرعت بیشتر و سریع‌تر به جلو برود. لازم به ذکر است شرکت ارایه خدمات تاکسی‌یاب اوبر و شرکت اینترنتی پَث نیز در استایل‌سیت سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا سرویس‌های جانبی مورد نیاز را ارایه دهند. محیط استایل‌سیت به گونه‌ای طراحی شده است که پویایی لازم در آن دیده می‌شود و همواره رو به جلو حرکت می‌کند. این گروه تخصصی که بیش از ۹۰ نفر در آن حضور دارند، در تلاش است در آینده نزدیک دیگر شعبات خود را در شهرهای مختلف آمریکا تاسیس کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا