۲۳ نکته‌ درباره «سنت برنارد» مهربان!(+عکس)

در اینجا ۲۳ نکته اصلی در مورد این سگ مهربان و دوست داشتنی را می‌خوانید که احتمالا تاکنون از آن بی‌خبر بودید.

موبنا – اگر شما هم جزء‌ آن دسته از افرادی هستید که به سگ‌ها علاقه دارید و نژادهای مختلف این حیوان خانگی را می‌شناسید، حتما این سوال برای شما هم مطرح شده است که «سنت برنارد» چه تفاوتی با دیگر نژادها دارد و چرا تا این اندازه به انسان علاقمند است؟ این سگ از دهه ۱۹۹۰ میلادی با شرکت در برخی فیلم‌های سینمایی محبوب توانست به شهرت خود بیافزاید و با این وجود پیش از این اتفاق هم «سنت برنارد» برای جست‌وجو و نجات جان انسان‌ها نقش عمده‌ای برعهده داشت.

این طور که همه علاقمندان به سگ‌ها می‌دانند، خاصیت اصلی «سنت برنارد» نجات جان افراد است. ولی این سگ چطور این کار را انجام می‌دهد؟ در اینجا ۲۳ نکته اصلی در مورد این سگ مهربان و دوست داشتنی را می‌خوانید که احتمالا تاکنون از آن بی‌خبر بودید.

۲۳ نکته‌ درباره «سنت برنارد» مهربان!(+عکس)

آنها بسیار اجتماعی هستند

نوشته های مشابه

مسئله‌ای که تربیت‌کنندگان سگ‌های خانگی بر آن اتفاق نظر دارند این است که «سنت برنارد» از جمله نژادهایی محسوب می‌شود که بسیار مردمی و اجتماعی است. این سگ به راحتی با محیط پیرامون خود خو می‌گیرد و علاقه زیادی به بازی کردن با بچه‌ها دارد. البته باید توجه داشته باشید که «سنت برنارد» فقط با انسان‌ها رابطه نزدیک برقرار نمی‌کند و با دیگر سگ‌ها هم به سرعت نزدیک می‌شود. بنابراین اگر در منزل خود یک نژاد متفاوت سگ دارید و قصد دارید حیوان خانگی دیگری را هم در اختیار داشته باشید، «سنت برنارد» بهترین گزینه محسوب می‌شود.

بسیار وفادار است

این سگ در موقعیت های مختلف به خوبی ثابت کرده است که به صاحب خود وفادار است و در سخت‌ترین شرایط هم او را ترک نمی‌کند. این وفاداری را حتی از توله «سنت برنارد» هم می‌توانید توقع داشته باشید. این سگ مهربان به شما اطمینان می‌دهد که همه وظایف خود را به خوبی دنبال می‌کند و همواره در هر شرایطی با شما همراه است.

۲۳ نکته‌ درباره «سنت برنارد» مهربان!(+عکس)

بسیار صمیمی است

سگ های خانگی برای آنکه با شما احساس صمیمت کنند نیاز به گذر زمان دارند و البته باید توجه داشته باشیم چنین خاصیتی در همه آنها دیده نمی‌شود. ولی «سنت برنارد» یک تفاوت عمده با دیگر سگ‌ها دارد و آن هم صمیمیت زیاد حیوان است. این سگ خانگی به سرعت با شما نزدیک می‌شود و مانند نزدیک‌ترین دوست، با شما احساس صمیمیت می‌کند. این نوع صمیمیت کمتر در دیگر انواع سگ‌ها دیده می‌شود. اگرچه جثه این سگ بزرگ است و توقع دارید اندکی خشونت در او ببینید، ولی به گفته صاحبان «سنت برنارد» می‌توان او را یک عروسک دوست‌ داشتنی واقعی و زنده تلقی کرد.

به همه کسانی که با او در ارتباط هستند علاقمند می‌شود

این یک اتفاق مهم و قابل ملاحظه است. بیشتر نژاد سگ‌ها معمولا به صاحب اصلی خود عادت می‌کنند و فقط از او حرف شنوی دارند. سگ‌ها معمولا یک نفر را صاحب اصلی خود می‌دانند و با او ارتباط نزدیک‌تری دارند. ولی «سنت برنارد» این قاعده را کاملا کنار می‌گذارد و اگر در یک خانواده شلوغ زندگی کند، با همه افرادی که در خانواده هستند ارتباط نزدیک برقرار می‌کند. «سنت برنارد» با گذشت مدت کوتاه به همه اعضای خانواده علاقمند می‌شوند و سعی می‌کند با آنها ارتباط نزدیک برقرار کند.

۲۳ نکته‌ درباره «سنت برنارد» مهربان!(+عکس)

مقابل سگ‌های کوچک‌تر سروصدا می‌کند

این سگ جثه نسبتا بزرگی دارد و بنابراین باید توقع داشته باشید که صدای واق واق آن بلندتر است. «سنت برنارد» زمانی که سگ کوچک‌تر می‌بیند به سرعت واق واق می‌کند و این رفتار تقریبا همیشه در او دیده می‌شود. این صداهایی متمادی تا زمانی ادامه دارد که سگ کوچک غریبه از او دور شود. ممکن است تصور کنید که «سنت برنارد» در این جریان حالت تهاجمی گرفته است و قصد حمله دارد. ولی باید بدانید که کمتر چنین اتفاقی صورت می‌گیرد و «سنت برنارد» معمولا ترجیح می‌دهد با تولیید سر و صدا به غریبه کوچک اعلام کند که اینجا قلمرو او است.

روی تخت شما نمی‌خوابد

بیشتر سگ‌های خانگی محل استراحت و خواب خود را پس از گذشت مدتی یاد می‌گیرند و پس از گشت و گذار روزانه فقط در آن مکان می‌مانند. باید گفت «سنت برنارد» هم عادت مشابهی دارد. اگرچه این سگ پس از گذشت مدت کوتاه رابطه نزدیک با شما برقرار می‌کند بسیار به شما علاقمند می‌شود، ولی به حریم شخصی شما وارد نمی‌شود و بنابراین نمی‌توانید به صورت غافلگیرکننده او را روی تخت خواب خود ببینید. با این وجود اگر تمایل داشته باشید چنین اتفاقی صورت گیرد، «سنت برنارد» از جمله سگ‌های حرف گوش‌کن محسوب می‌شود.

۲۳ نکته‌ درباره «سنت برنارد» مهربان!(+عکس)

چشم‌های قرمز، رو به پایین،‌ پردرد و ناراحت دارد

زمانی که به چهره «سنت برنارد» نگاه می‌کنید و به چشمان او خیره می‌شوید، تصور می‌کنید او پر از درد و غم است و یک اتفاق خاص می‌رنجد. چشمان این سک معمولا قرمز و رو به پایین است. ولی باید توجه داشته باشید چشم‌های «سنت برنارد» همیشه به همین شکل است و در خوشحال‌ترین حالت هم او را به همین شکل می‌بینید. بنابراین از چشمان این سگ نمی‌توانید ناراحتی یا ناخرسندی او را متوجه شوید.

مراقب فضولات او باشید

این حیوان جثه نسبتا بزرگی دارد و اگرچه به طور میانگین در طول شبانه روز یکبار نیاز به دفع فضولات دارد، ولی باید توجه داشته باشید که حجم آن زیاد است و بنابراین می‌بایست از قبل پیش‌بینی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد. بهتر است محل دفع فضولات «سنت برنارد» خارج از خانه باشد.

۲۳ نکته‌ درباره «سنت برنارد» مهربان!(+عکس)

ارتباط با دامپزشک

برای آنکه از سلامت همیشگی «سنت برنارد» اطمینان حاصل کنید بهتر است با یک دامپزشک به صورت مرتب در ارتباط باشید. این سگ مقاومت زیادی در مقابل بیماری‌ها دارد و با این وجود احتمال بروز برخی اختلالات و بیماری‌ها به مرور زمان در او وجود دارد. بنابراین توصیه می‌شود ارتباط با دامپزشک را قطع نکنید و معاینه‌های کافی را روی او انجام دهید. بر اساس مطالعه‌ای که مرکز «دایرکت لاین» انجام داد مشخص شده است که «سنت برنارد» بالاترین هزینه‌های بیمه را دارد و بیشتر هزینه‌های مذکور به این دلیل است که این حیوان خانگی مهربان به راحتی در معرض مشکلاتی از جمله کمردرد قرار می‌گیرد و می‌بایست شرایط درمانی هرچه سریع تر برای او فراهم شود.

علاقه زیاد به خوابیدن

این سگ با ظاهر مهربان خود تنبل به نظر می‌رسد و علاقه دارد ساعت‌های زیادی از روز را بخوابد. بنابراین اگر «سنت برنارد» را روی مبل راحتی خود دیدید که به آرامی برای ساعت‌های طولانی خوابیده است چندان تعجب نکنید.

۲۳ نکته‌ درباره «سنت برنارد» مهربان!(+عکس)

قاضی باهوش برای تشخیص رفتار اطرافیان

زمانی که این سگ روی مبل راحتی شما دراز کشیده است ترجیح می‌دهد کسی به او توجه نکند و به عبارت دیگر، این سگ علاقه دارد در شرایط عادی کسی مراقب کارهای او نباشد. با این توضیحات باید توجه داشته باشید که سنت برنارد خیلی باهوش است و اگر شما بخواهید به صورت مخفیانه «سنت برنارد» را زیر نظر بگیرید به راحتی از این اتفاق مطلع می‌شود. این سگ همچنین می‌تواند شخصیت اطرافیان خود را تشخیص دهد و مطابق با آن رفتار کند. به عنوان مثال اگر یک فرد شاد و سرزنده در جمع وجود داشته باشد، «سنت برنارد» به سرعت از این قضیه مطلع می‌شود و سراغ او می‌رود.

مقاومت بالا

در گذشته‌های دور در رشته‌های کوه‌های آلپ به خصوص در مناطق جنوب سوئیس و شمال کشور ایتالیا این سگ با افرادی که قصد مسافرت‌ به صورت زمینی را داشتند همراه می‌شد و معمولا یک بشکه کوچک زیر گلوی او نصب می‌شد تا به عنوان مثال کمک‌های اولیه یا دیگر ابزارهای ضروری را با خود حمل کند. در طول این سفرها «سنت برنارد» مقاومت زیادی داشت و کمتر پیش می‌آمد که او ابراز خستگی یا ناتوانی کند.

۲۳ نکته‌ درباره «سنت برنارد» مهربان!(+عکس)

آب زیادی می‌نوشد

این سگ علاقه بسیار زیادی به نوشیدن آب دارد و تقریبا همیشه از نوشیدن آب خوشحال می‌شود. «سنت برنارد» تمایل دارد در هر نقطه به آب دسترسی داشته باشید و بنابراین توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید با او به پیاده روی بروید، بهتر است مسیر خود را به گونه‌ای انتخاب کنید که شرایط لازم برای نوشیدن آب توسط «سنت برنارد» وجود داشته باشد.

علاقه زیادی به شنا کردن دارد

این سگ به محض دیدن آب بسیار شادمان می‌شود و پس از آنکه تشنگی خود را برطرف کرد، علاقه زیادی به آب بازی دارد. «سنت برنارد» بسیار دوست دارد که در آب بپرد و اگر چاله آب ببیند به سرعت در آن می‌نشیند.

۲۳ نکته‌ درباره «سنت برنارد» مهربان!(+عکس)

او را با اسب اشتباه نگیرید

برخی خانواده‌ها تصور می‌کنند که «سنت برنارد» به واسط جثه بزرگی که دارد می‌تواند کودکان آنها را با خود حمل کند. بنابراین دیده شده است که خانواده‌ها فرزند کوچک خود را روی کمر «سنت برنارد» گذاشته‌اند. ولی توجه داشته باشید که چنین کاری انجام ندهید. این سگ مهربان علاقه‌ای به سوار کردن انسان‌ها ندارد.

علاقه زیادی به ملاقات با سگ‌های همسایه دارد

اگر حین پیاده‌روی عصرگاهی یکی از دوستان خود که سگ خانگی دارد ببینید، «سنت برنارد» به زودی با آنها ارتباط نزدیک برقرار می‌کند و تمایل زیادی دارد که با او رابطه نزدیک برقرار کند. این سگ خانگی از معاشرت با سگ دوستان و اطرافیان شما لذت می‌برد و در چنین شرایطی احساس خوشایند دارد.

۲۳ نکته‌ درباره «سنت برنارد» مهربان!(+عکس)

مراقب بزاق دهان او باشید

«سنت برنارد» با همه مهربانی‌های خود برخی مشکلات هم دارد. به عنوان مثال آب دهان این سگ دایم بیرون می‌ریزد و چندان دور از ذهن نیست که روی لباس، مبل راحتی و … آب دهان او را ببینید.

علاقه زیادی به خوردن گوشت دارد

اگر در منزل در حال تمیز کردن یا خورد کردن گوشت باشید، «سنت برنارد» به سرعت خود را به شما می‌رساند و اطراف شما می‌ایستد تا یک تکه گوشت هم به او بدهید. این سگ بزرگ علاقه زیادی به خوردن گوشت دارد و از تماشای آن هم لذت می‌برد.

۲۳ نکته‌ درباره «سنت برنارد» مهربان!(+عکس)

غذای زیادی می‌خورد

تردید نکنید که «سنت برنارد» به واسطه جثه بزرگی که دارد، حجم زیادی غذا بخورد. برای آنکه «سنت برنارد» را سیر کنید همواره می‌بایست حجم زیادی غذا برای او پیش‌بینی کنید و باید مراقب باشید او گرسنه نماند.

خانه بزرگ داشته باشید

«سنت برنارد» از جمله سگ‌های خانگی محسوب می شود که بیشتر افراد تمایل به نگهداری از آن دارند. با این وجود اگر تصمیم گرفتید زندگی را در کنار او تجربه کنید، بهتر است خانه بزرگ داشته باشید. «سنت برنارد» نمی‌تواند در خانه‌های کوچک و آپارتمانی زندگی کند و ترجیح می‌دهد فضای پیرامون او بزرگ باشد. جثه بزرگ این سگ باعث می‌شود او در فضاهای کوچک اذیت شود. با این وجود اگر خانه متوسط و کوچک هم داشتید چندان با «سنت برنارد» به مشکل بزرگ برنمی‌خورید.

۲۳ نکته‌ درباره «سنت برنارد» مهربان!(+عکس)

موی او همه جا دیده می‌شود

یکی دیگر از مشکلاتی که «سنت برنارد» دارد این است که ریزش موی زیادی دارد و بنابراین شما در هر نقطه از خانه می‌توانید موهای او را ببینید. این ریزش مو ممکن است برای بسیاری از افراد خوشایند نباشد و آنها ترجیح دهند سگی در اختیار داشته باشند که ریزش موی کمتری داشته باشد. به هر حال باید هنگام خرید «سنت برنارد» به این نکته توجه کنید.

او یک سگ بزرگ اندام است

زمانی که می‌خواهید «سنت برنارد» را به واسطه خاصیت‌ها و مهربانی‌هایش خریداری کنید، بهتر است به جثه او هم توجه داشته باشید. این سگ اندام بزرگی دارد و بنابراین نمی‌توانید از او توقعات سگ‌های کوچکتر مثل «تریر» را داشته باشید.

او به شما عشق می‌ورزد

مطمئن باشید طولی نمی‌کشید که «سنت برنارد» به یکی از نزدیک‌ترین و صمیمی‌ترین دوستان شما تبدیل می‌شود. این سگ به جز برقرار ارتباط نزدیک، در رفتار خود نشان می‌دهد که به شما عشق می‌ورزد و از برقراری ارتباط با شما احساس خوشایندی به او دست می‌دهد.

۲۳ نکته‌ درباره «سنت برنارد» مهربان!(+عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا