Dialog Messenger؛ پیام‌رسانی که رؤیای تلگرام را در سر می‌پرواند

دیالوگ مسنجر، پیام‌رسانی خارجی است که امکانات تلگرام نظیر گروه‌ها، کانال‌ها و… را در قالب اپلیکیشنی جدید و با گوشه چشمی به کاربران تجاری با ویژگی‌هایی نظیر ویدیو کنفرانس ارائه می‌کند.

موبنا – چند سالی می‌شد که کاربران ایرانی به پیام‌رسان تلگرام عادت کرده بودند؛ اما فیلترینگ باعث شد تا این پیام‌رسان، به سهولت گذشته در دسترس کاربران ایرانی قرار نداشته باشد؛ از این‌رو برخی از کاربران مدام به دنبال یافتنِ جایگزینی مناسب بودند که به دلیلِ نبود ویژگی‌های تلگرام در اغلب پیام‌رسان‌های خارجی، نمونه‌های ایرانی توانستد قشر اندکی از کاربران را به خود جذب کنند.

امروز قصد داریم پیام‌رسانی را به شما معرفی کنیم که از زادگاه تلگرام، یعنی روسیه برخواسته است و آمده تا ویژگی‌های تلگرام را در قالبی نو و جدید در دسترس کاربران قرار دهد. بی‌شک یکی از وجه تمایزات برجسته‌ی تلگرام نسبت به بقیه پیام‌رسان‌های مشهور، دارا بودنِ ویژگی‌ای با نام کانال بود که به واسطه‌ی آن، کاربران می‌تواستند، موضوعات موردعلاقه‌شان را در قالب کانال دنبال کنند. حال دیالوگ مسنجر با شناخت این موضوع، قابلیت کانال را در خود گنجانده تا نیاز این دسته از کاربران نیز پاسخ داده شود.

برطبق گفته‌ی تیم توسعه‌دهنده‌ی این پیام‌رسان، آن‌ها با سخت دیالوگ مسنجر چشم‌اندازی جهانی را دنبال می‌کرده‌اند. خوشبختانه این موضوع صحت دارد و با نگاهی گذرا به ویژگی‌های این پیام‌رسان می‌توان به بلندپروازی‌های تیم سازنده‌ی آن پی برد؛ بلندپروازی‌هایی که اگر روند ادامه‌داری داشته باشند، بی‌شک مؤفقیت را با خود به همراه خواهند آورد.

از ویژگی‌های قابل‌توجهی که دیالوگ مسنجر به کاربرانش ارائه می‌کند، می‌توان به امکان تماس صوتی و تصویری اشاره کرد. به‌واسطه‌ی این ویژگی شما می‌توانید با مخاطبین خود تماس صوتی یا تصویری برقرار کنید که مسلماً ویژگی جذابی برشمرده می‌شود.

برطبق گفته‌ی تیم توسعه‌دهنده‌ی این اپلیکیشن، کیفیت تماس براساس قدرت سیگنال موقعیت فعلی کاربر تنظیم می‌شود؛ اگر در موقعیتی قرار داشته باشید که سیگنال قوی‌ به دستگاهتان نرسد، دیالوگ مسنجر به‌صورت هوشمندانه از حجم محتوای ارسالی می‌کاهد تا هیچگونه تأخیری بین مکالمات ایجاد نشود.

با این وجود، قابلیت تماس تصویری به همینجا اکتفا نمی‌کند و کاربرانش اجازه‌ی برگزاری کنفرانس‌های ویدیویی تا سقف ۵ نفر می‌دهد. نکته‌ی مهم دیگر درباره‌ی این قابلیت، امکان به‌اشتراک‌گذاری صفحه‌ی دستگاهتان با حاضرینِ درونِ کنفرانس است که وجود آن برای برخی از امورِ عمدتاً به کسب‌و‌کار محور، اتفاقی جذاب و خاص است.

Dialog Messenger؛ پیام‌رسانی که رؤیای تلگرام را در سر می‌پرواند

دعوت افراد به کنفرانس ویدیویی تنها با یک لینک صورت می‌پذیرد و کاربران می‌توانند با کلیک روی لینک مدنظر، وارد کنفرانس شوند. تیم توسعه‌دهنده‌ی این اپلیکیشن درباره‌ی این مورد تضمین داده است که تمامی محتوای ارسالی از طریق تماس‌های تصویری و صوتی، اعم از ویدیو کنفرانس، توسط الگوریتم‌های اختصاصی آن‌ها رمزنگاری می‌شوند. متأسفانه در وب‌سایت رسمی این پیام‌رسان، هیچگونه سخنی درباره‌ی رمزنگاری پیام‌های متنی کاربران گفته نشده است.

Dialog Messenger؛ پیام‌رسانی که رؤیای تلگرام را در سر می‌پرواند

بخش ارسال فایل نیز شباهت بسیاری با تلگرام دارد و کاربران می‌توانند به‌صورت نامحدود از فضای رایگان آپلود دیالوگ مسنجر برای ارسال تصاویر، فیلم و فایل‌های موردنظرشان استفاده کنند؛ علاوه بر این موضوع، کاربران می‌توانند با پیوستِ یادداشتی به فایل ارسالی، به دریافت‌کننده درباره‌ی محتویات خبر دهند؛ درست مانند آنچه که در تلگرام شاهدش بودیم.

همانطور که در تصویر مربوطه مشاهده می‌کنید، منویی که برای این بخش در نظر گرفته شده، بسیار ساده و در عین حال، کارآمد است؛ از این‌رو کاربران برای ارسال محتوای موردنظرشان سردرگم منوهای تو در تو که بعضاً در برخی از پیام‌رسان‌ها شاهدش هستیم، نخواهند شد؛ این بخش مسلماً برای گردانندگان کانال‌ها از اهمیت فراوانی برخوردار است.

تولیدکنندگان روسی این پیام‌رسان از الگوریتمی سخن می‌گویند که در مواقع کاهش سرعت اینترنت، از ارسال پیام‌ها اطمینان حاصل می‌کند. بر طبق گفته‌ی سازندگان، این الگوریتم عموماً در زمان‌هایی فعال می‌شود که کاربر از اینترنت نسل دوم استفاده کند؛ از این رو برای حصول اطمینان از ارسال پیام‌ها، دیالوگ مسنجر در هر ثانیه، چندین‌بار اقدام به ارسال پیام‌ها می‌کند تا بالأخره از میان تلاش‌های نامؤفق، یکبار به مؤفقیت ختم شود.

در آخر نیز به امکان ارسال پیام‌های صوتی می‌رسیم که به‌لطف به‌کارگیری یادگیری ماشین در آن، می‌توانید آن را ابتدا تبدیل به متن کرده و برای مخاطبتان ارسال کنید؛ از این رو در مواقعی که امکان تایپ‌کردن برای شما وجود ندارد، این قابلیت مسلماً به‌کار خواهد آمد. این ویژگی فعلاً از زبان انگلیسی پشتیبانی می‌کند.

خوب است بدانید که پلتفرم بات در این پیام‌رسان نیز وجود دارد؛ بنابراین کسب‌و‌کارها می‌توانند برای انجام بک‌سری کارهای روزانه، از این بات‌ها کمک بگیرند و به انجام امورشان سرعت ببخشند.

ویژگی‌های فوق، نکات برجسته‌ای بود که در بررسی این پیام‌رسان به آن‌ها پی‌ بردیم؛ بات‌ها، کانال‌ها، تماس صوتی و ویدیویی، ویدیو کنفرانس، نیم‌نگاهی به تعاملات کسب‌و‌کار‌ها، مسئولیت‌پذیری تیم‌ توسعه‌دهنده و…، همه از نکات مثبتی به حساب می‌روند که این پیام‌رسان را در نظر کاربران جذاب جلوه می‌دهد.

با این وجود، نقص‌هایی نیز در دیالوگ مسنجر دیده می‌شود که اگرچه به تجربه‌ی کاربری لطمه‌ی بزرگی وارد نمی‌کند؛ اما وجودشان مانعی بر سر مؤفقیت این اپلیکیشن هستند. سازنده‌ی این اپلیکیشن با تأیید این نقص‌ها، از رفع‌ آن‌ها در به‌روزرسانی‌های آتی سخن گفته است.

با توجه به نوظهور بودنِ این پیام‌رسان، فعلاً جامعه‌ی کاربری وسیعی در آن فعالیت ندارند. آمار دانلود این اپلیکیشن در گوگل پلی به ۱۰ هزار عدد می‌رسد که از میان ۷۰۳ رأی‌دهنده، به امتیاز ۳.۴ دست یافته است.

خوشبختانه این اپلیکیشن تقریباً برای تمام پلتفرم‌های شناخته‌شده در دسترس قرار دارد.

Dialog Messenger؛ پیام‌رسانی که رؤیای تلگرام را در سر می‌پرواند Dialog Messenger؛ پیام‌رسانی که رؤیای تلگرام را در سر می‌پرواند

ویندوز

مک او اس

لینوکس

 

 منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا